Výnimočný študent, ktorý mal byť lekárom, no nakoniec založil štvrtú najväčšiu sociálnu sieť na svete

Ľudovít Nastišin / 23. marca 2015 / Business

Cesta zakladateľa Pinterestu Bena Silbermanna k $100 miliónovému úspechu pred dovŕšením tridsiatky nebola vôbec typická. Existuje mnoho dôvodov, na základe ktorých by podľa tradičnej start-up múdrosti nemal uspieť. Ben je brilantný, ale ešte pred piatimi rokmi by nikto nepovedal, že uspeje ako tech founder.

 

A aj tak sa to stalo! Pinterest je jednou z elitnej skupiny 40 U.S. venture-backed firiem, ktoré sú pred IPO a sú ohodnotené na viac ako $1 miliardu.

Príbeh Silbermanna by mal inšpirovať aj tých podnikateľov, ktorí o sebe naozaj pochybujú. Dokazuje, že naozaj nepotrebujete nutne tú správnu školu, najlepší koncept alebo perfektnú start-up stratégiu v momente, ako sa do toho pustíte. Existuje jedno takmer deštruktívne presvedčenie pochádzajúce zo Sillicon Valley, ktoré hovorí, že ak ste nespustili super úspešný start-up do 25 rokov, nebudete úspešný.

Toto jednoducho nie je pravda. Prečítajte si šialený a neočakávaný úspech Silbermanna. Nasledujú štyri dôvody, kvôli ktorým by už dávno nemal uspieť.

 

 

Nemal žiadne inžinierske zázemie a aj tak sa pustil do tech oblasti.

Inžinierstvo je v tech start-upoch veľmi cenené, niekedy až na toľko, že niektoré spoločnosti sa vo svojich začiatkoch zameriavali takmer výhradne na túto stránku. Napriek všetkému musíte byť inžinier aby ste vytvorili čokoľvek cool, však?

Silbermann šiel na Yale, ale len málo ľudí vie, že študoval, aby sa stal lekárom, nie inžinierom. Zaujímavé je, že žiaden z troch spolu zakladateľov Pinterestu nebol inžinierom, čo je pre tech start-up veľmi netradičné.

 

 

V Google dal výpoveď.

Je šialený? Google je vysnívaný zamestnávateľ pre nekonečnú radu inovatívnych čerstvých absolventov vo veku 20+. Po skončení univerzity robil Silbermann konzultantskú prácu vo Washingtone D.C., kde bol umiestnený do tech skupiny, pretože to bola práve jedna z voľných pozícií. Jeho práca v korporátnej IT infraštruktúre bola preňho úvodom do rýchleho a stále sa meniaceho sveta technológie – a bol z toho nadšený.

Odtiaľ odišiel priamo do Google v roku 2006, kde ako produktový špecialista pracoval dva roky. V interview z roku 2012 opisuje jeho prácu v Google ako super vzrušujúcu a cool, cítil sa šťastný ale súčasne aj frustrovaný, pretože mu chýbalo inžinierske zázemie.

Nad štartom vlastnej spoločnosti uvažoval už od roku 2008. Jeho priateľka ho vyzvala: „put up or shut up“. Veď žijú v Kalifornii, preč by nemohol ísť za svojim snom?

A s týmto chrobákom v hlave odišiel Silbermann z práce, pre ktorú by iní zabíjali. Jeho timing bol strašný, pretože to bol rok, kedy skolaboval Bear Sterns, navyše príležitosti na funding boli poznačené vysokou konkurenciou a bolo ťažké získať nejaké peniaze. Ako sám povedal: „Svoj plán som úplne nedomyslel. Ale jednoducho som odišiel.“

 

 

Jeho prvý start-up skončil fiaskom.

Silbermann spracoval aj na niekoľkých vedľajších joboch, ktoré začal ešte v Google, ale nakoniec nič nevyšlo a skončil v biologickom laboratóriu, aj s niektorými svojimi kolegami a priateľmi. Následne pracoval s jedným svojim priateľom na appke pre iPhone. Ten priateľ sa volal Paul Sciarra.

V kútiku svojej mysle mal Silbermann nápad na stránku, ktorá by sa zaoberala zbierkami (aj sám bol ako malý vášnivým zberateľom). Prediskutoval túto myšlienku so svojim priateľom a architektom Evanom Sharpom.

Áno, práve tým Evanom Sharpom – tretím spoluzakladateľom Pinterestu. Nie je tá náhoda úžasná, ako veci jedna do druhej zapadajú?

Silbermann mal Sciarru a Sharpa na svojej strane a tak sa rozhodli, že projektu so stránkou o zberateľstve dajú šancu. Hneď ako mali prototyp hotový, snažili sa o získanie fundingu.

 

 

Bol odmietnutý viacerými investormi.

Doba bola ťažká a ani budúci multimilionári nemali výnimku. Sám povedal: „Bola to jazda, stretli sme sa s každým, myslím tým úplne každým, kto bol ochotný sa vôbec stretnúť.“ Je vám jasné, ako sa môže človek cítiť po toľkých odmietnutiach. Mnoho founderov to vzdá už po jednom odmietnutí.

Silbermann a jeho kolegovia to nevzdali. Podľa jeho slov by to bolo príliš ponižujúce ísť a žiadať svoju starú prácu späť. Išiel teda all in.

A urobil dobre. Pinterest má momentálne viac ako 70 miliónov užívateľov a stále stabilne rastie. Ich testy s možnosťou reklamy sú sľubné a tak otvárajú ďalšie príležitosti pre mnoho firiem.

Silbermannova cesta k úspechu bola dláždená potenciálnymi podnikateľskými nášľapnými mínami a aj napriek tomu prerazil a vybudoval jednu z najúspešnejších sociálnych sietí súčasnosti – a sám seba spravil multimilionárom ako vedľajší efekt toho všetkého.

Takže čo stojí v ceste za úspechom vám?

 

Zdroj: inc.com

Pridať komentár (0)