Vývojár pridal svoju aplikáciu na Product Hunt. To čo zistil, ho nemilo prekvapilo

Ben Wheeler / 16. januára 2016 / Lifehacking

Začiatkom tohto roka, potom čo Ben Wheeler venoval nespočetne veľa hodín na vytvorenie svojej poslednej appky, urobil krok, ktorý sa stal univerzálnym míľnikom v technologickom svete – predložil ho na Product Hunt. Ben sa o svoje skúsenosti s Product Hunt-om podelil v blogovom príspevku. Prečítaj si, čo sa naučil.

Dúfal som, že ju uvidím uvedenú na titulnej stránke. Stránku som pozrel hneď v prvý, druhý, aj tretí deň. Nič také sa nestalo. Sklamanie, ale bolo to pochopiteľné. Product Hunt dostáva stovky produktov každý deň a ako FAQ vysvetľuje, nie všetko sa môže dostať na prednú stránku.

Problém bol však ešte horší. Hoci sa moja appka nedostala na titulnú stranu, nebola dokonca ani nikdy pridaná na stránku. Nikto ju nevedel nájsť. Bolo niekoľko kategórii, do ktorých spadala, ale nebola v žiadnej z nich. V skutočnosti sa nedala vyhľadávať na webe vôbec.

1

 

Situácia sa zhusťuje


Oficiálne FAQ na vysvetlenie nestačilo.
Kontaktoval som teda jedného zamestnanca Product Hunt-u . Ako som zisťoval viac, obrátil som aj na jeho zakladateľa Ryana Hoovera, a niekoľko ďalších dlhoročných zamestnancov. Nie všetci odpovedali na každú otázku, ale bol som schopný dať si dohromady mnoho vecí, ktoré FAQ preskočí.

A čo je najdôležitejšie, dozvedel som sa, že predložiť svoj appku na Product Hunt bola veľká chyba.

 

Čo ti Product Hunt nepovie


Ako mi bolo vysvetlené, predloženie cez hlavný formulár, ten cez ktorý vidí najviac preverených užívateľov, presunie produkt na stránku „/ nadchádzajúcu“, kde má možnosť získať hlasy návštevníkov na jeden alebo dva dni.

V prípade, že neuspel, vstúpi do nezdokumentovaného stavu, v ktorom nemôže byť predložený. Čo znamená, že šanca tvojho produktu môže byť potopená akýmkoľvek konkurentom alebo akýmkoľvek alfa testerom. Je veľká šanca, že skončí na internom zozname produktov neoprávnených na budúce zváženie.

Ale to je riziko, ktorému čelia všetky produkty, že? Sme predsa na rovnakej lodi, však? Nie. Je ešte ďalší spôsob ako sa umiestniť, ten ktorý FAQ nespomína. A to je veľký problém.

2

 

Polovica produktov, ktoré sú na hlavnej stránke, sú propagované ihneď


Manažér komunity Bram Kanstein, ktorý už spoločnosť opustil, napísal na svojom blogu príbeh o tom, ako spustil produkt s druhým najvyšším počtom hlasov v celej histórii Product Huntu. Je to poučné, a nielen preto čo napísal, ale i preto čo vynechal.

Kanstein sa sústredil na správny čas predloženia a propagačné e-maily, ktoré smerovali jeho známych k návšteve webu za jeho hlasovanie, práve vtedy, keď sa dostal na hlavnú stránku. To mi pripadalo bizarné. Ako si mohol byť taký istý, že jeho výrobok bude povýšený na titulnej strane? A práve vtedy keď chcel, a nie o deň skôr alebo neskôr – dokonca ani nie o hodinu?

Ukazuje sa, že zvolení užívatelia môžu hlasovať priamo na hlavnej stránke, zatiaľ čo oveľa väčší počet užívateľov má prístup iba k nadchádzajúcim. Podľa bývalého Product Hunt zamestnanca, polovica výrobkov ktoré vidíte na hlavnej stránke sú dané okamžite týmito zvolenými užívateľmi, bez toho aby najskôr preukázali svoju hodnotu ako ostatné produkty.

3

 

A kto sú títo vyvolení? Tvorcovia, investori, novinári, podnikatelia a programátori, ktorých Product Hunt poveril ako kurátorov pre ich nadšenie, úspechy a vplyv. Nie sú to zamestnanci, editori alebo dobrovoľníci na báze Wikipedie. Sú nezávislí od Product Hunt-u, zverení právomocou udeliť produktu cennú podporu, ktorú by bez nich pravdepodobne nedostali.

Môžu byť výhodnými spojencami v objave zaslúženej práce. Môžu mať však aj zložité spojenie a dokonca aj finančné vlastníctvo samotných výrobkov, ktoré propagujú.

 

Propagovanie na titulnej strane je veľakrát udelené ľuďom, ktorí majú vzťah s tvorcami produktu


Pozri si zoznam produktov, oslov kurátorov, ktorí ich predložili, a nájdeš veľmi veľa produktov, ktoré boli uverejnené po dohode s tvorcami. Produkty sú často odporúčané poradcami, ale len zriedkavo sa dá nájsť zmienka o podielu vlastníctva tohto poradcu v produkte. Tech startup poradcovia zvyčajne vlastnia zvyčajne pol percenta, alebo môžu pracovať pre venture kapitál firmu s aktuálnym záujmom o produkt startupu. Tento svet peňazí však takmer nikdy nie je uvedený v nadšenách komentároch o produkte od autorov alebo kurátorov. Nespomenuté investície peňazí a času môžu poskytnúť veľmi dobrý dôvod pre kurátora na privilégium konkrétneho produktu, bez ohľadu na jeho kvalitu.

A napriek tomu, podľa kurátorov a zasvätencov, ktorých som sa spýtal, im Product Hunt nedáva žiadne pokyny týkajúce sa konfliktu záujmov, a zdá sa, že neexituje žiadna politika zverejňovania.

4

 

Zaistená podpora umožňuje koordinované spustenie


Pozorní sledujúci Product Hunt-u zachytili stratégiu k prístupu k hornej „vrstve“. Ako príklad sa dá uviesť stratégia tvorcov aplikácie Lrn, ktorá ťa naučí programovať. V predstihu si našli poradcu s poprednými oprávneniami propagácie a koordinovali spustenie s ním. Dokonca zašli tak ďaleko, aby ho prebudili v 4:30 ráno, pre zachytenie viacerých európskych „vyšších“ hlasov.

Presvedčený o presnom načasovaní a zvýraznení ich propagácie na titulnej strane rozšírili o sebe buzz a sústredili pozornosť na konzistentný čas spustenia. Ich príbeh o spustení však zabúda na detail získania zasvätenca pre propagovanie ich práce. Toto je verejné tajomstvo Silicon Valley. Zdôraznili aspekty procesu, ktoré sú otvorené pre každého – vieru o tvojom produkte, prístup k tvojim kontaktom, byť otvorený k veľkorysosti – a vyhnúť sa vyvolaniu životne dôležitej, ale neatraktívnej témy moci, postavenia alebo bohatstva.

5

 

Product Hunt ignoruje úspešné/nadchádzajúce produkty


Môžeš si myslieť, že vyvolanie pozornosti okolo mnohých členov Product Hunt komunity je zaručený spôsob, ako sa dostať na titulnú stránke, ale mýliš sa.

Ako mi bývalý zamestnanec Product Hunt vysvetlil, je jednoducho príliš veľa ďalších produktov s viac významnými dôvodmi na titulnej strane – niektoré z nich sú umiestnené priamo tam, vo vopred plánovanom rozvrhu, vďaka niekomu, kto je priamo zapojený s produktom.

Faktom je, že existuje veľa produktov, ktoré získali veľa takýchto hlasov proti ťažkej presile, ktorú Product Hunt nikdy neuviedol na prednej strane.

6

 

Prečo na tomto záleží


Od stránok, kde sa formujú online komunity čakáme niekedy až moc. Product Hunt je biznis, nie verejná služba, a je hlúpe zaobchádzať s ňou, ako keby mala voči nám povinnosť.

Je tiež však ľahké zabudnúť na svoje vlastné výsady.

Rovnako ako mnoho vývojárov, zamiloval som si Product Hunt. Je to dôvod, prečo ma bolelo dozvedieť sa, ako to funguje naozaj, než ako sa značka snaží tváriť na verejnosti.

Dropbox-New-Designers

Zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)