WEZEO PIT­CH-UNG NA BIG APP VO FACE­BO­OK-U

Peter Bažány / 28. novembra 2014 / Tools a produktivita

Do Lon­dý­na sme sa vybra­li, aby sme opäť poz­dvih­li zásta­vu našej fir­my a hlav­ne našli finan­co­va­nie pre náš pro­jekt Clau­de. Chce­li sme tým zúžit­ko­vať aj dote­raj­šiu prá­cu na Pod­ni­ka­teľ­skom nápa­de roka a hlav­ne pro­jek­te samot­nom.

 

Celé to začalo prihláškou do súťaže BigApp začiatkom októbra. Aj zásluhou mega kvalitnej prezentácie sme sa prebojovali až do top 50, čo znamenalo pozvánku “na koberček” pred porotu investorov do Londýna.

 Pri výbere, kto pôjde prezentovať, rozhodovali aj jazykové znalosti a tak boli vybraní Oliver a Bažo, ktorí získali najviac bodov v anglickom teste. Pred vycestovaním sme náš pitch tvrdo trénovali, aby sme čo najlepšie využili tých neuveriteľne krátkych 300 sekúnd času avizovaných na prezentáciu.

 Tréning sa ukázal ako klúčový aj v prezentácii, ktorú dal kolega Grigor na PNR, pričom chudák, mal k dispozícii len “mizerných” 120 sekúnd!!! Či už sa vám to páči, alebo nie, takéto drsné sú nároky, ak chcete aby váš nápad čo i len trochu začal vyčnievať z davu a mimoriadne vyťažený investor o neho zavadil a venoval mu kúsoček svojho času. Time is money!

Na Londýne je zaujímavé, že tam aj v nedeľu o 3 v noci život pulzoval, ako by sa nechumelilo. Krčmy plné, opitá mládež a aj pokročilejšie ročníky akosi nechceli anticipovať ideu, že o chvílu začína pracovný týždeň. Pozor však na Free WIFI. Toho sme sa v primeranej kvalite v celom meste nedočkali, aj keď to mali “vycapené” na každom výklade. Ak nechcete rozširiť svoju zbierku vynútených suvenírov v podobe zástrčkových adaptérov, nezabudnite si jeden zabaliť, my občasní cestovatelia sme si museli priplatiť.

 

 Na druhý deň sme sa ešte pred 12:00 dostavili do FB HQ, kde mal začat program súťaže úvodnou prednáškou o novom marketingovom programe FB - fbStart určenému na podporu mobilných startup-ov. Na tú sme sa žiaľ nedostali, keďže nás agilná hosteska v úvodnej hale vypoklonkovala, že my sme až v druhej skupine a niekoľkokrát nám zdôraznila, že my nemôžeme ešte ísť do vnútra a máme prísť späť až o 14:00.

Nuž človek musí byť dravý a nenechať sa odbyť, keď chce uspieť, hovoria podnikateľské učebnice. Čo keby sa práve v tom čase ponevieral po budove CEO Mark Zuckerberg a zrovna by sme sa stretli napr. na toalete, vykonávajúc malú potrebu bok po boku... Potenciálne dôsledky by mohli byť nedozierne :) Naštastie Markov heliport dnes zýval prázdnotou a tak sme neprišli o šancu na pitch svojho života.

Samotná súťaž prebiehala potom už pomerne rýchlo. Rozdelili nás do tímov a nahnali nás do prípravnej miestnosti. Pri presune sme mali možnosť exkluzívne nahliadnuť do útrob druhého najväčšieho vývojového centra FB na svete. Nebolo to síce až také fancy, ako sme zvyknutý z virálnych záberov fy Google, ale napriek tomu to bolo celkom inšpiratívne pracovné prostredie. Obrovské open spaces, kde vyvíjajú Instagram a mobilnú aplikáciu FB, nespočetné kaviarne, play spoty a umelecké kreácie na stenách pôsobili príjemne.

 

 

Pred začiatkom prezentácií sa napätie v prípravnej miestnosti dalo krájať. Ani pomyslenie na networking. Akúrat žoviálny francúz s appkou na štýl IceBucketChallenge s nami nemal problém diskutovať až do momentu, kým nebol vyzvaný na svoj pitch.

Začiatok našho vystúpenia sprevádzalo nedorozumenie, keď rozhodcovia spustili časomieru, pričom sme o tom nevedeli, čím sme stratili drahocenných 30s. Na to v našej 300s prezentácii pochopiteľne nebol priestor. Našťastie, to čo sme nestihli povedať, sme dohnali v druhej päťminútovke vyhradenej na otázky a odpovede. Otázkami nás zamestnával najmä jeden z dvoch našich rozhodcov George Berkowski . Boli sme spovedaní z toho, akí sú naši konkurenti, v čom sme lepší ako konkurencia, od kedy sme spolu ako tím a kedy bude aplikácia spustená pre verejnosť. Všetko sme suverénne zodpovedali a ešte pridali kus “našej pravdy” naviac, ako správni startupisti :)

Pri tejto príležitosti sa mi nedá neposťažovať sa na systém týchto súťaží. Za cenu obrovského úsilia a peňazí dostanete šancu prezentovať svoj nápad nanajvýš na pár sekúnd a keď sa k tomu nepridá ani na toľko dôležitý networking, ako to bolo v tomto prípade, príde mi to ako obrovské plytvanie ľudského a aj finančného potenciálu.

Dalo by sa to prirovnať k športu, kde atlét príde, predvedie svoj 10s šprint a odchádza, nikto sa nepýta, či má zlý deň alebo je zamračené. Avšak je tu jeden podstatný rozdiel, a to v hodnotení. V športe je jediný rozhodujúci faktor čas, ktorý pre všetkých beží rovnako (všakže pán Einstein), kdežto pri takýchto súťažiach je rozhodujúcim faktorom subjektívne hodnotenie poroty investorov, väčšinou bez akéhokoľvek feedbacku, prečo vás vybrali, či nevybrali.

No čo už, hra je hra a tak sme s celkom pozitívnym dojmom z našej prezentácie zdvihli kotvy, pobrázdili ešte trochu Londýn a hybaj nazad do našej rodnej viesky. Aj keď sme nepostúpili do top 10, získali sme cenné skúsenosti a hlavne sme si vytvorili kontakty s investormi, ktoré plánujeme pre náš projekt ešte zúžitkovať.

 

 Zdroj: wezeo.com

Pridať komentár (0)