Wolt v Bratislave mesiac od spustenia stále rastie, sľubuje desiatky nových reštaurácií

  • Služba Wolt vznikla v roku 2014 v Helsinkách
  • Za 5 rokov expandovala do 19 krajín, pokryla 60 miest a zamestnala 10 tisíc kuriérov
  • Na celom svete ju používa viac ako 2,5 milióna ľudí
  • Na slovenský trh vstúpila táto služba presne pred mesiacom
  • Riaditeľ marketingového oddelenia David Krátky sa s nami podelil o zaujímavé zistenia, ktoré prvý mesiac priniesol
WOLT/StartitUp
zdroj: WOLT/Startitup
  • Služba Wolt vznikla v roku 2014 v Helsinkách
  • Za 5 rokov expandovala do 19 krajín, pokryla 60 miest a zamestnala 10 tisíc kuriérov
  • Na celom svete ju používa viac ako 2,5 milióna ľudí
  • Na slovenský trh vstúpila táto služba presne pred mesiacom
  • Riaditeľ marketingového oddelenia David Krátky sa s nami podelil o zaujímavé zistenia, ktoré prvý mesiac priniesol

Pred mesiacom dorazil na Slovensko nový fínsky startup Wolt. Ponúka donášku jedla z rôznych reštaurácií po celej Bratislave ekologicky a rýchlo. Nakoľko kuriéri jazdia na bicykloch, skútroch, ale aj autách. Donáška sľubuje, že pred tvojimi dverami sa objavia do 30 minút. V súčasnosti je Wolt jedinou relevantnou konkurenciou pre Bistro.sk.

Viac sa dočítaš tu>>>Bistro.sk získal veľkého konkurenta. Na Slovensko prichádza donáška jedla Wolt

WOLT
zdroj: WOLT

Pizza, burgre, ale aj sushi a tacos

Wolt mal vo svojej ponuke už pri spustení viac ako 80 reštaurácii, pričom nechýbajú mená ako Kobe, Edo-kin, Regal burger, Subway, NYC Corner, Foodstock, Grizzly Tacos, Bamboo, a mnohé ďalšie populárne prevádzky.

Zaujímavé je, že s Českou republikou nás nespájajú len tie isté športy, ale aj chute. Prvé priečky obsadili v Prahe, Brne, ale aj Bratislave tie isté jedlá. Sem tam sa však objavila aj odchýlka.

„Prvé priečky patria pokrmom ako je pizza a burger. Hoci tieto obľúbené stálice bratislavských menu až tak neprekvapia, záujem vyvolajú ďalšie priečky, na ktorých sa umiesntilo stále populárnejšie sushi, ale aj mexická kuchyňa. V Bratislave je mimoriadne obľúbené Grizzly Tacos,“ potvrdil pre redakciu Startitup David Krátky riaditeľ marketingu v spoločnosti Wolt.

Wolt
zdroj: Wolt

Pozitívne ohlasy a hodnotenia

Služba ponúka donášku do takmer všetkých častí Bratislavy. Wolt si môžeš objednať v Starom Meste, Novom Meste, Karlovej Vsi, na Kramároch, Kolibe, Petržalke aj v Ružinove. Doručenie v priemere za 30 minút od prvého kliknutia a priemerné hodnotenie jedla aj kuriéra dosahuje štandardne 4.8 hviezdičky z 5-tich. Vyššie sa pohybuje aj priemerná hodnota objednávky, ktorá u spoločnosti Wolt pohybuje okolo 14 eur.

„V prípade omeškania z akejkoľvek príčiny, kontaktujeme zákazníka s ponukou na kompenzáciu sami od seba a nečakáme na podnet z jeho strany. Zrejme aj preto dosahujeme s Woltom dlhohodo vysoké hodnotenia vo všetkých mestách, kde pôsobíme. Sme šťastní, že Bratislava v tomto ohľade nie je výnimkou,“ hovorí.

WOLT
zdroj: WOLT

Wolt v zimnej verzii

Zhruba 45% kuriérov a kuriérok aktuálne jazdí na bicykli, v zime sú pripravení presadnúť do áut. „Samozrejme, že rátame s tým, že to čo je možné v lete, nebude možné na snehu v zimnom období. Každý jeden z našich šoférov je držiteľom vodičského preukazu. To, že jedlo dorazí k zákazníkom v požadovanej, aj tepelnej, kvalite je pre nás najdôležitejšie aj v chladnom období. Našťastie nie sme v danom ohľade nováčikovia a to, že na kvalite našich služieb sa nič nezmení, vieme zaručiť aj v zime,“ dodáva.

Stabilnú teplotu dokáže Wolt zaručiť nielen vďaka batohom s ktorými chodia kuriéry na skútroch, alebo bicykloch, ale špeciálna technika je súčasťou aj v prípade áut. Veľký box je v kufri auta pripojený k elektrine, vďaka čomu dokáže udržať ideálnu teplotu.

Služba ponúka donášku do takmer všetkých častí Bratislavy, nakoľko si jedlo objednať v Starom a Novom Meste, Karlovej Vsi, ale aj na Kramároch, Kolibe, Petržalke a v Ružinove. My sme túto novú službu otestovali už v jej začiatkoch.

Viac o našej skúsenosti si prečítaš tu>>>Otestovali sme novú donáškovú službu Wolt

Wolt
zdroj: Wolt

Konkurenciu neriešia

K prvým oficiálnym výsledkom sa nám vyjadril riaditeľ marketingu, ktorý je s aktuálnym stavom nadmieru spokojný. „Počas prvých 4 týždňov nás začalo aktívne používať niekoľko tisíc ľudí, čo predčilo naše očakávania. Ešte viac z nich si stiahlo aplikáciu a verím, že ju čoskoro vyskúšajú. Som presvedcený, že vďaka kvalitným a dobre nastaveným službám si zákázníkov udržíme a budeme ďalej napredovať,“ potvril pre redakciu Startitup.

Svoje plány s roznáškou jedla pred časom oznámil aj Uber či Bold. Ten už v súčasnosti pracuje na hľadaní kuriérov pre potreby donášky. Ako tieto správy pôsobia na nováčika na slovenskom trhu? Krátky dodal, že konkurencie sa neobávajú, naopak vnímajú ju ako prospešnú, pretože každý druh biznisu posúva dopredu.

„Budeme sa snažiť rozšíriť ponuku reštaurácií. V priebehu pár týždňov by sme chceli prekročiť 100-vku. Sme si vedomí toho, že máme veľmi fajn produkt. Určite veríme, že osloví aj ďalších ľudí, ktorí ju budú s radosťou používať. Určitý nárast používateľov očakávame aj v zimnom období, kedy sa zhoršuje počasie,“ dodal Krátky na záver.

Najnovšie video