Yeme prichádza do bratislavských ulíc s kampaňou, ktorá triafa priamo do čierneho

  • Plnochutné potraviny s prémiovými cenami opäť prekvapujú vkusnou, vtipnou a trefnou kampaňou, v ktorej sa nájde nie jeden Slovák
  • Stojí za ňou agentúra Pekne & Dobre, na čele s uznávaným grafickým dizajnérom Martinom Bajaníkom
Startitup/ilustračný obrázok Unsplash
  • Plnochutné potraviny s prémiovými cenami opäť prekvapujú vkusnou, vtipnou a trefnou kampaňou, v ktorej sa nájde nie jeden Slovák
  • Stojí za ňou agentúra Pekne & Dobre, na čele s uznávaným grafickým dizajnérom Martinom Bajaníkom

Martin Bajaník vyštudoval dizajn na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Pracoval v reklamných agentúrach, neskôr spoluzaložil agentúru Brandy, z ktorej po čase odišiel a dnes pracuje sám pod svojou značkou Pekne & Dobre . Stál pri zrode kaviarní SHTOOR či Foxford. Momentálne sústreďuje svoju kreativitu do marketingovej komunikácie YEME, ktorá je od bežných reťazcov ľahko rozpoznateľná. Je totižto hravá, farebná a vždy v sebe nesie hlbšiu myšlienku, ktorá ľudí zaujme.

Gepostet von YEME plnochutné potraviny am Donnerstag, 25. April 2019

Najnovšie Martin pripravil pre reťazec plnochutných potravín YEME ďalšiu kampaň s názvom Našinec. Tá šikovnými slovnými hračkami poukazuje na nákupné správanie Slovákov a na to, aké chemické kotejly si bežne háďžeme do našich nákupných košíkov.

Gepostet von PEKNE & DOBRE am Donnerstag, 2. Mai 2019

Dizajn, ktorý zbožňuyeme alebo ako vznikol Našinec

Za jeden z faktorov úspechu YEME plnochutné potraviny Martin považuje fakt, že na rozdiel od rôznych gastrohnutí problém s potravinami nevytvára, ale rieši. Podľa Martina je totiž veľký rozdiel medzi tým, keď hovoríte ľuďom, že niečo robia zle a tým, keď im ponúknete funkčnú alternatívu. Vždy sa preto snažil pri tejto značke o pozitívny tón.

Gepostet von PEKNE & DOBRE am Donnerstag, 2. Mai 2019

„V istom okamihu sme ale narazili na fakt, že bežný konzument naozaj netuší, čo si vlastne kladie do košíka a preto sme sa rozhodli začať rozprávať o kostlivcoch v skrini potravinárskeho priemyslu,” napísal na svojom Facebooku na margo novej kampane Martin.

Kampaňou sa snažíme otvoriť tému kvality potravín, lebo bežne predávané potraviny bývajú štandardne veľmi nekvalitné a ľudia o tom nevedia. Bežný rožok obsahuje asi 30 ingrediencií a asi len 50 % múky. Alebo, že farbivá v potravinách sú úplne zbytočné a spôsobujú mnohé potravinové intolerancie. Je toho veľmi veľa, na mnoho vecí človek príde, až keď s tým začne pracovať,” prezradil Martin pre Startitup.

Gepostet von PEKNE & DOBRE am Donnerstag, 2. Mai 2019

„Zároveň si ale uvedomujem, že ľuďom netreba nakladať nové problémy, aj preto je kampaň v trochu odľahčenom duchu a sám som zvedavý, ako bude prijatá. Je ale potrebné o týchto veciach rozprávať, lebo inak sa vedie debata o kvalitných potravinách úplne mimo. Rieši sa, či mať mrazená pizza z nekvalitných surovín dve alebo tri kolieska odpadovej salámy a volá sa to dvojaká kvalita potravín, ale v tomto prípade to je úplne jedno. Alebo či je v obchodoch dostatok slovenských potravín, pričom vôbec neznamená, že slovenské potraviny sú kvalitné, prípadne tie, ktoré majú slovenský EAN 858 vôbec nemusia pochádzať zo Slovenska. Jednoducho je potrebné si povedať pravdu. To je naším cieľom a našťastie tiež existuje mnoho dobrých výrobcov potravín, no vo veľkých reťazcoch prakticky nie sú,” pokračuje Martin.

„Je to veľké množstvo tém a problémov, na ktoré nestačí mnohoročné štúdium, semináre a debaty, ale povedali sme si, že niekde začať musíme, resp. že sa pokúsime podeliť s know-how z predaja kvalitných potravín práve v novej kampani,” pokračuje.

Gepostet von PEKNE & DOBRE am Donnerstag, 2. Mai 2019

Tak vznikol tohtoročný Našinec, ktorý sa v počte 100-tisíc kusov dostane aj do bratislavských schránok. Ide o produktový leták, v ktorom nie sú žiadne produkty, len rady, ako si ich vyberať.

Gepostet von PEKNE & DOBRE am Donnerstag, 2. Mai 2019

„Vyhýbam sa klasickým marketingovým zadaniam, kde prichádza marketingové oddelenie s briefom, ktorý kreativitu uzatvára do akéhosi matematického riešenia. V Yeme niečo také vlastne vôbec nepoužívame a snažíme sa v prvom rade vytvárať produkt, ktorý bude dobrý a ako keby ani nepotreboval reklamu. To, že to bude pekne a zrozumiteľne odprezentované, by mala byť už samozrejmosť. Rád som pri vzniku nových značiek, pretože tam je veľa priestoru na tvorivosť,” prezradil v rozhovore pre Sketcher o práci kreatívca Martin.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech