Youtube zverejnil rebríček svojich „nepreskočiteľných“ reklám. Toto je 10 najlepších

  • Kľúčom je emócia, humor či jednoduchosť
  • Značky ako Lays, Halls, Subaru či Dove vedia ako na to
zdroj: unsplash.com/@rachitank
  • Kľúčom je emócia, humor či jednoduchosť
  • Značky ako Lays, Halls, Subaru či Dove vedia ako na to

YouTube zverejnil rebríček 10-tich najlepších 6-sekundových reklám v rebríčku Bumper Ads Leaderboard. Reč je o tých „otravných“ reklamách, ktoré pred pozretím tvojho obľúbeného videa nie je možné preskočiť.

Rebríček obsahuje podľa portálu Adweek.com „najvýkonnejšie“ bumper reklamy od júla 2018 do júla 2019. Zostavený bol podľa prieskumu vykonaného spoločnosťou Ipsos spolu s algoritmom, ktorý zohľadňuje celkový počet zobrazení a interakcií. Základné kritéria prieskumu sú zapamätateľnosť, emócie či prepojenie sledovateľa so značkou.

Zoznamu dominujú reklamy ponúkajúce potraviny a nápoje, keďže až 6 z 10 videí v rebríčku sú práve z tejto kategórie. Je zrejmé, že aj tak krátka reklama dokáže u ľudí vzbudiť záujem, čo si značky ako Lays, Eggo Waffles, Halls či Reese’s veľmi dobre uvedomujú a očividne im to prinieslo žiadaný úspech.

1.Subaru

2. Lays

Najlepšie bumper reklamy zvolia vždy jeden hlavný bod: posolstvo, postavu alebo emóciu. Niektorí dokážu rýchlo upútať pozornosť diváka zameraním sa na tvár alebo ako je tomu v prípade Subaru, na psa. Ďalšou stratégiou je snaha o emocionálny vplyv pomocou humoru, ako to robí reklama od Halls. Ľudia si skôr zapamätajú niečo, čo pocítia, ako niečo, čo čítajú.“ vysvetľuje YouTube na portáli Adweek.com.

Skvelým príkladom je 10. miesto, ktoré obsadila reklama od Dove. Je jedinou reklamou v rebríčku, ktorá v sebe nesie pozitívny spoločenský odkaz. Podľa YouTube sa až 70% žien necíti byť zastúpených v médiach a reklame, na čo Dove poukazuje svojou kampaňou Project #ShowUs.

3. Eggo

4. Halls

5. Charmin

6. Almond Joy

7. Reese’s

8. Frigdaire

9.Cheetos

10. Dove

zdroje: thinkwithgoogle.com; adweek.com;

Najnovšie video