Zadĺžený ZOOT už nebude len e-shop, v Prahe otvára prvý kamenný obchod
- Značka zmietajúca sa v dlhoch mení spôsob fungovania
- Kamenné prevádzky majú zvýšiť príjmy a ziskovosť spoločnosti
- Značka zmietajúca sa v dlhoch mení spôsob fungovania
- Kamenné prevádzky majú zvýšiť príjmy a ziskovosť spoločnosti
V pražskom nákupnom centre Čierny Most otvorila prvý kamenný obchod spoločnosť ZOOT, ktorá sa topí v dlhoch. Práve tento krok má pomôcť značke dostať sa z problémov. Značka o tom informovala na svojom Instagrame, temé sa venoval portál Czechcrunch.
„Malý krok pre človeka, veľký skok pre ZOOT. Dnes otvárame prvú ZOOT predajňu na planéte a pozývame vás,“ píše pod svojim príspevkom na Instagrame ZOOT.
Kamenná predajňa je súčasťou reorganizačného plánu spoločnosti, ktorý firma predstavila aj s novým vedením. ZOOT už v minulosti zavrel tretinu svojich výdajných miest a musel prepustiť cez 300 zamestnacov.
Biznis plán najväčšej internetovej spoločnosti s oblečením v Česku je postavený na online nákupe a následnom vyskúšaní a predaji tovaru cez takzvané Výdajne radosti, kde zákazník príde a preberie tovar. Táto stratégia však pre spoločnosť zjavne nefunguje, čo ju priviedlo k obrovským dlhom.
Čítaj viac TU>>Čo sa stalo so značkou ZOOT? Koncept si ľudia obľúbili, firme sa však nedarí
„V podobnom duchu ako predajňu v nákupnom centre Čierny Most chceme prerobiť všetky Výdajne radosti. Zákazník si bude môcť stále vyzdvihnúť online objednávky, ale súčasne si môže vybrať aj z ponuky priamo na mieste,” povedal pre Czechcrunch výkonný riaditeľ firmy Lukáš Uhl.
Zásoby dvakrát denne
Nová predajňa má rozlohu 270 štvorcových metrov a ponúka najpredávanejšie a cenovo dostupné oblečenie. V praxi to však znamená, že ZOOT už nebude konkurovať len veľkým online obchodom ako About You alebo Zalando, ale bude sa musieť vysporiadať s reťazcami ako H&M alebo Zara. ZOOT sa chce líšiť tým, že bude predajňu zásobovať niekoľkokrát denne, a tak sa zákazníci stretnú každý deň s niečím novým.
Po tom, ako ZOOT prestal byť schopný platiť svoje záväzky, do hry vstúpila finančná skupina Natland, ktorá začala so záchranou značky. Netland skúpila pohľadávky banky Raiffeisenbank a ďalších partnerov predovšetkým z radov dodávateľov ZOOT-u v hodnote 150 miliónov českých korún (5,8 mil. eur).
Správu budeme aktualizovať.
Zdroj: Czechcrunch, Instagram ZOOT CZ