Zahraničné médiá si všimli Matoviča a jeho plagiátorstvo, najviac sa o ňom písalo v USA a v Česku

  • Pozreli sme sa na to, ako o včerajších udalostiach a ich výsledku informovali zahraničné médiá
  • Slovenské dianie sledovali predovšetkým americké médiá
matovič
screenshot News Now/TASR/Jakub Kotian
  • Pozreli sme sa na to, ako o včerajších udalostiach a ich výsledku informovali zahraničné médiá
  • Slovenské dianie sledovali predovšetkým americké médiá

Pokus o odvolanie premiéra Igora Matoviča nezarezonoval iba slovenskými, no aj zahraničnými médiami. Po 15-hodinovej diskusii Matovič napokon ostal premiérom, návrh na jeho odvolanie podporilo iba 47 zo 125 prítomných, pričom sa nikto nezdržal hlasovania.

O včerajších udalostiach v Národnej rade Slovenskej republiky svojich čitateľov informoval aj The Washington Post či The New York Times. Obe správy sú totožné, pretože oba čerpali informácie zo spravodajskej agentúry AP. Tá vo svojej správe spomenula tiež plagiátorstvo Borisa Kollára.

Všetky médiá použili totožný zdroj informácií 

Informáciu o neúspešnom pokuse odvolať premiéra z jeho doterajšieho postu vydali aj americké televízne stanice. Napríklad televízna stanica KBJR6, ktorá správu rovnako prevzala zo spomínanej spravodajskej agentúry. Obdobné znenie správy, dokonca s rovnakým dizajnom a úpravou, uverejnila aj televízia WPTA21.

V neposlednom rade cenné informácie ponúkol aj portál News Now, ktorý prevádzkuje Tlačová agentúra Slovenskej republiky.

„Poslanci opozície okrem plagiátorstva a nedodržiavania sľubov predsedu vlády spomenula aj jeho odchýlenie sa od vládneho manifestu, na základe ktorého vláda získala dôveru. Uviedli tiež, že Matovič nie je pripravený na plnenie ústavných úloh, najmä za účel rozvoja krajiny z hospodárskeho a všeobecného hľadiska,“ píše News Now.

matovič
zdroj: TASR/Martin Baumann

Zaujímavé je, že ani jedno z prestížnych zahraničných médií nezdrojovalo anglickú verziu slovenskej agentúry, v ktorej boli uvedené aj podrobnosti a širšie dôvody odvolania.

Agentúra AP totiž informovala len o plagiátorstve ako hlavnom dôvode odvolania. Napriek tomu, že článok News Now bol publikovaný deň pred pokusom o odvolanie, dal sa použiť do kontextu článkov, ktoré v zahraničných médiách vychádzajú dnes.

Oveľa detailnejšie sa na včerajšie udalosti pozrel internetový portál Českého rozhlasu iRozhlas. Vo svojom článku zhrnul informácie ako z ČTK, tak aj Denníka N, ktorého redaktori neustále aktualizovali priebeh diania. Dokonca portál spomenul aj to, ako Matovič opustil debatu vo chvíli, keď sa k rečníckemu pultu postavil Milan Mazúrek z ĽSNS. 

Kotlebovci robili divadielko, Mazurek len mlčal. Vysmiali sa mu, vraj to bolo najlepšie vystúpenie

Maďarský Korpek informoval len o tom, čo predchádzalo včerajšiemu rokovaniu, pričom informácie čerpal z TASR. O výsledkoch a tom, že Matovič z postu premiéra neodchádza, už portál neinformuje. O tom, čo sa chystalo 23. júla, napísal aj ďalší maďarský portál, Ujszo. Opäť ale išlo o všeobecné informácie. 

Februárové voľby boli pre zahraničie atraktívnejšie 

Odhliadnuc od správ písaných v angličtine, pokus o odvolanie Matoviča zaujal aj nemecký portál Euractiv. V krátkom článku autor zhŕňa základné fakty, nič nové však nedopĺňa. Vo všeobecnosti zahraničné spravodajstvo spomenula len tie informácie, ktoré spracovala a publikovala spravodajská agentúra AP.

Na YouTube sa nenachádzajú žiadne cudzojazyčné videá alebo videá publikované zahraničným používateľom, ktoré by pojednávali o snahe odvolať Igora Matoviča a priebehu situácie. Nie pochýb o tom, že februárové voľby do Národnej rady Slovenskej republiky sledoval celý svet oveľa pozornejšie. 

Zdroj: News Now/TASR

Najnovšie video