Zarábať online dnes môže každý. Ako vytvoriť profesionálny a zarábajúci e-shop?

eshop nahladova fotka pre soc.siete

Dnes už je plne funkčný, atraktívny a najmä zarábajúci elektronický obchod povinnou jazdou každého úspešného biznisu. E-shopy prenikli do nášho života do takej miery, že ich tvorba a uvedenie do prevádzky sa už mnohým javia ako úplne triviálne záležitosti. Predstava, ktorá je od reality v mnohom poriadne vzdialená.

Ak sa chystáte vytvoriť vlastný e-shop, odporúčame nepodceniť niekoľko dôležitých aspektov. Ktoré?

1.  Správny výber platformy pre elektronický obchod

Shopify, WooCommerce, Magento, Joomla… To sú tie najznámejšie platformy pre fungovanie a správu e-shopov, ktoré používajú aj popredné spoločnosti po celom svete. Ako si však vybrať tú správnu?

Tím web developerov v agentúre High5 sa venuje tvorbe e-shopov už viac ako 9 rokov a začínajúcim e-shopistom a stredne veľkým podnikateľom odporúča používať rokmi osvedčenú a najpoužívanejšiu platformu – WooCommerce.

Prečo WooCommerce?

V porovnaní s inými platformami pre e-shopy je WooCommerce (teda rozšírenie pre systém WordPress) responzívny a jeho “SEO friendly” rozhranie a pokročilé integrované funkcie z neho robia najpoužívanejšiu platformu na svete. Viac ako 26% popredných e-shopov používa pre svoje podnikanie práve WooCommerce.

WooCommerce platforma je flexibilná, čo v praxi znamená, že umožňuje predajcovi prispôsobiť a upraviť takmer všetko – od umiestnenia produktu až po vzhľad a funkcionalitu celého obchodu.

Výhodou sú mnohé prvky, ktoré má WooCommerce v sebe vopred naprogramované. Za zmienku stojí napr. predinštalovaná platobná brána, podpora geolokácie, správa skladu, jednoduchý výpočet daní a ďalšie, vďaka čomu je užívateľsky maximálne prístupná.

2.  Vytvorenie atraktívneho vzhľadu e-shopu

Aby sa z návštevníka e-shopu stal zákazník, je dôležité spríjemniť jeho zážitok spojením atraktívneho vizuálu s praktickou orientáciou na stránke. Mnoho spoločností stráca cenných návštevníkov práve kvôli neoptimalizovanej webovej stránke a neprehľadnosti. WordPress a WooCommerce môžu pomôcť vytvoriť atraktívnu webovú stránku generujúcu príjmy pre vaše podnikanie. Tu je pár tipov ako to dosiahnuť.

  • Vyberte si presvedčivú tému pre váš e-shop.

Téma, resp. vopred pripravená šablóna, je absolútnym základom. Vo WordPresse sú k dispozícii rôzne témy vhodné pre e-shopy a WooCommerce je so všetkými typmi tém kompatibilný, takže si môžete vybrať takú, ktorá najlepšie vyhovuje potrebám funkčného e-shopu pre váš druh podnikania.

  • Prispôsobte si svoj internetový obchod.

Náš vývojový tím odporúča používať WooCommerce kvôli pokročilým funkciám. Vo WordPresse a WooCommerce môžete upravovať každú časť webovej stránky elektronického obchodu, napr. si môžete vytvoriť vlastné tlačidlá, aby ste svoj e-shop odlíšili od ostatných a zároveň tak zvýšili mieru konverzie a predaja vašich produktov.

  • Povedzte používateľom o dôležitosti vášho produktu.

Zvýraznite podstatu vášho produktu prostredníctvom obsahu. Použite “vstavané” blogy vo WooCommerce, publikujte kvalitný obsah a budujte povedomie o značke a o vašich produktoch.

  • Pridajte odkaz na produkt do svojho blogového príspevku.

Zahrňte do svojho blogu odkazy na produkty (či už pomocou linkov, bannerov atď.), alebo umožnite presmerovanie do obchodu a ku konkrétnemu produktu priamo z domovskej stránky.

  • Kategorizujte svoje produkty, pridávajte značky a atribúty.

Tento tip z praxe pomáha používateľom ľahko sa orientovať vo vašom e-shope. Môžete pridať atribúty ako veľkosť, farba, váha, aby ste sa uistili, že zákazník nájde hľadaný produkt.

  • Pridajte filtračné možnosti do obchodu.

Ťažko dosiahnete, aby vašich zákazníkov zaujali všetky produkty, ktoré predávate. Preto je dôležité pridať filtre, ktoré zabezpečia, že si zákazník vyfiltruje produkty podľa svojich preferencií: cena, dátum dodania, hodnotenie, veľkosť, farba, atď.

  • Zvýraznite recenzie a hodnotenia produktov.

Ľudia radi čítajú a sledujú recenzie a hodnotenia, aby spoznali kvalitu výrobkov. Umožnite zákazníkovi spätnú väzbu s overenými menovkami, aby ste ho presvedčili zakúpiť si váš produkt a zároveň zdieľať svoju skúsenosť s vaším e-shopom.

  • Pridávajte viacero obrázkov produktu.

Fotka je základným aspektom produktu v každom e-shope. Bez obrázka si nikto žiadny produkt nekúpi. Zamerajte sa na to, aby obrázky boli kvalitné a aby čo najviac zodpovedali skutočnosti.

3. Zjednodušenie predaja pre majiteľa e-shopu vďaka WooCommerce

Internetový obchod musí predávať. WooCommerce a jeho vstavané funkcie z neho robia najlepšiu platformu elektronického obchodu na bezchybný predaj akéhokoľvek druhu produktu.

Predinštalovaná možnosť platobnej brány od popredných poskytovateľov

WooCommerce vďaka svojim vopred pripraveným funkciám umožňuje majiteľovi obchodu prijímať platby cez Stripe a PayPal, platiť prostredníctvom debetných a kreditných kariet, bankovým prevodom a na dobierku.

Jednoduchšia aktualizácia podrobností o produkte

Správa produktu od WooCommerce umožňuje majiteľovi obchodu nahrať názov produktu, podrobnosti, popis, cenu atď. s možnosťou jednoducho používať súbory CSV.

Geolokačná podpora

Pomocou IP adresy dokáže systém automaticky zistiť polohu zákazníka, a teda existuje malá šanca, že sa vo vašom košíku nachádza produkt, ktorý nemôže byť dodaný do vašej krajiny alebo regiónu. Stránky, produkty a kategórie teda môžete obmedziť v závislosti od geolokácie cieľových zákazníkov.

Rôzne možnosti prepravy pre používateľov

Medzi možnosti dopravy patrí vyzdvihnutie z blízkych obchodov, miestne doručenie, ale i medzinárodná doprava. Možnosť prepravy môžete obmedziť v závislosti od polohy používateľa.

Prepravné sadzby

Pomocou spôsobu vypočítavania predbežnej ceny prepravy môžete nastaviť náklady na dopravu v závislosti od produktu alebo kategórie produktu, alebo dokonca ponúknuť dopravu zdarma do blízkych oblastí v závislosti od vašich podmienok.

Automatický výpočet dane

Mnoho internetových obchodov čelí problémom súvisiacim s nastavením daní. WooCommerce uľahčí výpočet daní a daňových sadzieb.

Často kladené otázky

  1. Koľko stojí WooCommerce?

Inštalácia a aktivácia pluginov WooCommerce vo WordPress je bezplatná. Platia sa až ďalšie pluginy a rozšírenia, ktoré možno budete pre svoj e-shop potrebovať. Poplatky za jeden plugin sa môžu pohybovať od 20 € do 200 € v závislosti od vašich nárokov a požiadaviek.

  1. Je Shopify lepší ako WooCommerce?

Shopify a WooCommerce sú popredné platformy pre e-shopy na trhu. Základným rozdielom je, že platforma Shopify je len na prenájom, ale WooCommerce vlastníte priamo vy. Flexibilita a bezplatná inštalácia do WordPress robia z WooCommerce celosvetovo najpoužívanejšiu platformu pre e-shopy.

  1. Ako dlho trvá zriadenie obchodu WooCommerce?

Základné nastavenie obchodu WooCommerce môže trvať pár dní. Navrhovanie responzívnych a atraktívnych webových stránok elektronického obchodu, inštalácia prepravných zásad a platobných brán môže dobu vzniku predĺžiť aj na dva mesiace. Tento aspekt je však podmienený aj mierou činnosti majiteľa na tvorbe e-shopu.

  1. Aké bezplatné témy sú pre WooCommerce najlepšie?
  1. Free Shop
  2. WP Store
  3. StoreVilla
  4. Online Shop 
  5. The Shop 
  1. Aké sú najlepšie platobné brány pre obchod WooCommerce?
  2. Stripe  
  3. Gopay
  4. Trustpay

Ak plánujete spustiť či rozšíriť svoje podnikanie prostredníctvom vlastného e-shopu, platforma WordPress v kombinácii s WooCommerce je pre vaše účely viac ako vhodná. Hoci sú tieto systémy mimoriadne užívateľsky prístupné a je možné s nimi narábať aj bez znalosti programovania, ak potrebujete skutočné profesionálny elektronický obchod, odporúčame nechať jeho tvorbu a spustenie na profesionálov.

Preto – neváhajte nás kontaktovať.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie