Značka čokolády spustila dojemnú kampaň, ktorá chytá za srdce

  • Starší ľudia častokrát trpia samotou a nemajú pri sebe nikoho blízkeho
  • Dojemná kampaň sa na nič nehrá, ukazuje reálny život mnohých seniorov
  • Každá predaná čokoláda im prispeje na krajší zajtrajšok
zdroj: pixabay.com/@stocksnap
  • Starší ľudia častokrát trpia samotou a nemajú pri sebe nikoho blízkeho
  • Dojemná kampaň sa na nič nehrá, ukazuje reálny život mnohých seniorov
  • Každá predaná čokoláda im prispeje na krajší zajtrajšok

Dojemná kampaň od britskej cukrovinkárskej spoločnosti Cadbury poukazuje na osamelosť starších ľudí a na fakt, že aj úplná maličkosť môže pre niekoho znamenať veľa a dokáže im spríjemniť celý deň a vyčariť úsmev na tvári. O kampani písal aj portál AdAge.com.

Hlavnou postavou je osamelý muž, ktorého jedinou náplňou dňa je starostlivosť a zveľaďovanie svojej záhradky, na ktorej mu od detí zo susednej záhrady častokrát skončia odpadky či rôzne hračky. Starší pán ich vždy prehodí späť cez plot, niekedy s miernym rozhorčením. Záver kampane však chytá za srdce. Deti mu totiž prehodia cez plot čokoládu. Muž sa ju chystá prehodiť späť, no v tom mu deti cez plot s láskou a úsmevom povedia, že ju nemusí vracať, lebo je pre neho.

Oslavujme tie malé skutky láskavosti, ktoré sa dejú každý deň, len tak. V každom kuse je pohár a pol (mlieka),“ znie slogan kampane, uvedený pod videom na YouTube.

Za kampaňou stojí reklamná agentúra VCCP, s ktorou to zo strany Cadbury nie je prvá spolupráca. Najnovší reklamný spot je totiž pokračovaním kampane s názvom „V každom kúsku je pohár a pol„, ktorá bola nasadená ešte minulý rok a odštartovala príbehom malého dievčatka, ktoré bolo ochotné vymeniť svoje obľúbene hračky a „drahý“ prsteň za tabuľku čokolády pre svoju mamičku, ktorá oslavovala narodeniny.

Súčasťou televíznej kampane je podľa reklamnej agentúry VCCP prioritne spolupráca Cadbury s charitatívnou spoločnosťou Age UK s názvom „daruj svoje slová“. Jej cieľom je bojovať proti osamelosti seniorov.

V supermarketoch po celom Spojenom Kráľovstve sa budú predávať Cadbury čokolády, z ktorých zmizol názov a za kúpu každej jednej tabuľky limitovanej edície prispeje spoločnosť približne 35 centov na charitu. Situácia je naozaj kritická, veď podľa Age UK bojuje v Spojenom Kráľovstve so samotou až 1,4 milióna ľudí a až 225-tisíc ľudí je na tom tak zle, že za celý týždeň neprehovoria vôbec s nikým.

S hrdosťou oznamujeme toto partnerstvo a podporujeme spoločnosť Age UK – je to výnimočne dôležitá charita, ktorá reálne rieši problém osamelosti. Darujeme slová z našich mliečnych čokolád Cadbury Dairy Milk a vyzývame ľudí po celej krajine, aby darovali ich slová. Malé skutky, ktoré môžu pomôcť zmeniť životy starších ľudí.“ hovorí brand manažérka spoločnosti Mondelez Laura Gray.

Ako uvádza Age UK, existuje aj mnoho iných spôsobov, ako môžeme starším a osamelým ľuďom pomôcť. Pre opustených seniorov je krátky rozhovor, návšteva či prechádzka na čerstvom vzduchu na nezaplatenie.

Na Slovensku nie je situácia o nič lepšia, veď podľa správy Štatistického úradu Slovenskej republiky bol rok 2018 prelomovým rokom, pretože počet seniorov prvýkrát prevýšil počet detí (102 seniorov na 100 detí). Celkovo tvorili ľudia vo veku 65 a viac rokov z celkovej populácie Slovenska 5,45 milióna obyvateľov až 16%, čo je 874-tisíc seniorov. Kto vie koľko z nich je každodenne osamelých a opustených. Myslíme na nich.

zdroje: ageuk.org.uk; adage.com; vccp.com; statistics.sk;

Najnovšie video