Značka odstránila zo svojej kampane názov aj logo. Poznal by si ju aj bez nich?

  • Značka populárnych čipsov Doritos spustila nevšednú reklamnú kampaň
  • Nepoužíva v nej svoj názov a dokonca ani logo
doky
wikipedia.org
  • Značka populárnych čipsov Doritos spustila nevšednú reklamnú kampaň
  • Nepoužíva v nej svoj názov a dokonca ani logo

Zatiaľ čo drvivá väčšina značiek ide cestou masívneho bombardovania divákov logami, sloganmi a zvučkami svojho produktu, značka chrumkavých Doritos sa rozhodla pre celkom odlišnú stratégiu. Informuje AdWeek.

Na MTV Video Music Awards odvysielala spot s názvom „Anti-Ad“. Počas reklamy trvajúcej jednu minútu sa na obraze ani jedenkrát nezobrazilo meno či logo značky.

Doritos sa rozhodli vsadiť všetky karty na ich jedinečný tvar a meno, ktoré si značka za mnohé roky získala u svojich spotrebiteľov. Na začiatku dokonca stavila na útržky zo svojich retro reklám.

Tento spot je len malou ochutnávkou oveľa väčšej kampane, ktorú začalo Doritos exekuovať na svojich sociálnych sieťach. Spoločnosť napríklad odstránila slávne logo Doritos a zmienky o značke vo všetkých tweetoch. Ako profilový obrázok na sociálnych sieťach používa len minimalistický červený trojuholník na čiernom pozadí a názov je nahradený slovným spojením logo patrí sem –  Logo Goes Here.

Súčasťou tejto neštandardnej reklamnej kampane sú aj outdoorové vizuály. V uliciach sa tak objavujú plagáty s veľkými trojuholníkmi, pod ktorými sú napísané príchute populárnych čipsov ako aj slogan „An ad with no logo. That’s another level“.

Komunikáciu s absolútnou absenciou loga si už v roku 2013 stihol vyskúšať aj samotný McDonald’s. Píše o tom portál PR Daily.com.

Vo Francúzsku reťazec rýchleho občerstvenia odhalil bilbordy s detailnými fotografiami jeho ikonických výrobkov ako sú hranolky, Big Mac či Cheeseburger. Tieto pútače však neobsahovali žiaden text, neuvádzali meno spoločnosti ani jej logo.

McDonald’s tak vložil všetku nádej do svojich ikonických produktov, ktoré jednoducho poznajú všetci a to aj keď z nich vidia len malú časť.  Spoločnosť k bezlogovým bilbordom pridala aj reklamné video spoty, v ktorých budeš taktiež hľadať názov či logo značky len veľmi márne. Aj tu sa potvrdilo, že sila značky je niekedy viac ako logo samotné.

zdroj: adweek.com, prdaily.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK