Značky, ktoré vládnu Instagramu

Karol Stračár / 8. apríla 2015 / Business

Instagram, ktorý nedávno oslávil 4 roky, sa rozhodne nemôže so svojimi 200+ miliónmi užívateľov porovnávať s facebookom, ktorý má až 1,35 miliardy užívateľov, avšak tento deficit nahrádza Instagram plne svojim engagementom. Výrazná dominancia Instagramu v pomere likeov a komentov k followerom vo vzťahu k ostatným online komunitám je všeobecne známa, najmä kvôli svojej použiteľnosti – jednoduchosti shareovania vysokokvalitných fotiek a videí pre svojich užívateľov.

 

Povedzme si na rovinu, na Instagrame toho nie je veľa, čo nemať rád. Technologický gigant Microsoft je podobného názoru, preto sa rozhodol využívať jeho výhody naplno a oznámil, že najal fotoreportéra, ktorý „bude dokumentovať rôzne oblasti, aby ukázal ako vynálezcovia, vedci a verejne známe osoby používajú technológie Microsoftu s cieľom dosiahnuť viac“. Instagram rozhodne teda už nie je len miesto na šírenie fotiek milých šteniatok pre potešenie oka.

Pozrime sa teda, ktoré značky Instagram nielen používajú, ale stali sa tu tými najväčšími hráčmi. Aj keď je to vždy na subjektívnom pohľade jednotlivca, čo vlastne pojmy „najväčšie“ alebo „najsilnejšie“ značky znamenajú, zostavili sme rebríček tých naj podľa miery engagementu a počtu ich followerov.

 

Starbucks

Celosvetovo známa značka kávy a iných nápojov má k dispozícii pri svojich 21 000 prevádzkach dostatočnú vzorku ľudí, s ktorými sa chce podeliť podeliť o svoje zábery. Na jeho instagramovom konte vidíme všetko od propagácie tých najznámejších produktov, až po príbehy verných zákazníkov, ktorí po práci nikdy neobídu ich obľúbenú kaviareň. Okrem toho si ľudia z celého sveta užívajú túto Starbucks experience spolu s hashtagom #WhereInTheWorld a fotkou ich latte kávy, cappuccina alebo smoothie.

 

 

National Geographic

Pre tútu legendárnu vedecko-vzdelávaciu spoločnosť asi ani ideálnejšie miesto na propagáciu v online svete neexistuje. Samotné čísla tento fakt len podporujú a National Geographic so svojimi 9 miliónmi followerov a takmer 5 000 príspevkami skutočne valcuje. Tieto štatistiky sú pri pohľade na ich zdieľané fotky absolútne zaslúžené, pretože sa cítite pri nich ako na ceste okolo sveta so sprievodcom.

 

 

GoPro

Všetci závisláci od adrenalínu vo vzduchu, na snehu alebo vo vode milujú toto konto, pretože vedia, že tu nájdu čo hľadajú, bez toho, aby sa pohli od svojho smartfónu. Značka GoPro je u vyznávačov extrémnych športov populárna ako nikdy predtým, pričom na Instagrame sa snaží okrem vlastného obsahu zverejňovať aj fotky a videá tých najuletenejších používateľov týchto malých HD kamier.

 

 

Timberland

Nikomu netreba predstavovať tohto výrobcu klasických kožených vysokých topánok (boots). Napriek tomu, že značka Timberland sa pohybuje na scéne už nejaký piatok, môže byť inšpiráciou pre ostatných výrobcov obuvi ako využiť Instagram naplno. A nie je to len o cool fotkách topánok na nohe, ale aj o naaranžovaní týchto topánok do rôznych vizuálne zaujímavých prostredí.

 

 

Intel

Na Instagrame je oveľa menej B2B (business-to-business) zameraných značiek ako B2C (business to consumer), teda tých, ktoré sa orientujú na samotného zákazníka. Asi najvýraznejšou značkou spomedzi B2B je jeden z najväčších svetových výrobcov polovodičov Intel. Miesto v tomto zozname si však nezaslúžil počtom príspevkov, ale s počtom followerov, ktorý prekročil 25 000, čím má dostatočne početné obecenstvo na predvedenie svojich vynálezov, vylepšení, vychytávok a samotnej elektroniky.

 

 

The Ellen DeGeneres Show

Niekedy človek potrebuje vypnúť, vydýchnuť si nachvíľu a pozrieť si niečo, čo ho rozosmeje. Práve na to je určené konto The Ellen DeGeneres Show. Každý príspevok vám jednoznačne zlepší deň, či už sa jedná o selfie s Billom Clintonom alebo Taylor Swift, podelenie sa o moment zo súkromia Ellen alebo o tradičný vtip v #ClassicJokeFriday. Ako samotná Ellen, tak aj toto konto je záruka zábavy.

 

 

zdroj: mashable.com

Pridať komentár (0)