3 užitočné tipy pre začiatočníkov ako využiť digitálny marketing v podnikaní

  • Rozbehnúť vlastný biznis je beh na dlhú trať, no byť úspešný a prevalcovať konkurenciu je naozaj len pre tých vytrvalých a odhodlaných
  • Posledné roky sa mnohé firmy a podniky pretransformovali v dôsledku digitalizácie, a tak sa do popredia dostali hlavne tí, ktorí vedeli rýchlo a efektívne spropagovať svoje produkty online
unsplash.com
  • Rozbehnúť vlastný biznis je beh na dlhú trať, no byť úspešný a prevalcovať konkurenciu je naozaj len pre tých vytrvalých a odhodlaných
  • Posledné roky sa mnohé firmy a podniky pretransformovali v dôsledku digitalizácie, a tak sa do popredia dostali hlavne tí, ktorí vedeli rýchlo a efektívne spropagovať svoje produkty online

Aktuálne je online marketing a celkovo komunikácia v online svete dôležitá pre každý jeden biznis. Preto sme si teba pripravili pár základných tipov, ktoré ti pomôžu zadarmo a efektívne osloviť nových zákazníkov.

1.   Buď ľahko dohľadateľný

Zvoľ si výstižné meno a ľahko zapamätateľný názov, ktorý budeš používať na všetkých sociálnych sieťach. Veľkým bonusom bude aj rovnaká profilová fotka. Takto si zabezpečíš, že ťa zákazník nájde rýchlo na tej sociálnej sieti, ktorú používa najčastejšie. Obsah je však potrebné prispôsobiť každej sociálnej sieti podľa cieľovej skupiny a jej správania.

Ďalšou skvelou voľbou a free službou je účet Moja firma na Googli. Vytvor si účet svojej firmy, pridaj polohu na Google mapách (skontroluj následne na mape či je poloha správna), popis a tiež atraktívne fotky interieru a okolia. Ak nemáš kamennú predajňu, pridaj fotky svojich výrobkov a ich používanie. Dôležitým prvkom sú recenzie od spokojných zákazníkov, preto môžeš požiadať svojich zákazníkov o recenziu a motivovať ich odmenou v podobe malého darčeka či zľavou na ďalší nákup. Takto docieliš, že keď si bude niekto tvoje produkty vyhľadávať v Googli, bude mať hneď vo vyhľadávaní k dispozícii všetky potrebné informácie o polohe, dostupnosti a spokojnosti s tvojimi výrobkami.

2.   Daj prednosť jednoduchému a funkčnému webu

Nadizajnovaný a vyšperkovaný web ti úspešný štart biznisu nezaručí. Na začiatok je dôležité predovšetkým odštartovať a mať prehľadnú stránku, ktorá sa rýchlo načíta a bude funkčná aj na iných zariadeniach ako napríklad mobil či tablet. Na webe nájdeš množstvo nástrojov, ktoré otestujú rýchlosť načítania tvojej webstránky a ukážu ti aj nefunkčné podstránky, ktoré by mohli znížiť jej pozíciu v Google vyhľadávaní.

Pri zostavovaní webu si najprv urči, aký je jeho cieľ. Ide o e-shop, na ktorom chceš predávať svoje produkty? V tom prípade klaď dôraz na usporiadanie produktov do správnych kategórií, tvorbu výstižných popisov s dôležitými informáciami a atraktívne fotografie. Chceš ukázať potenciálnym zákazníkom ukážky svojej práce? Dôležité sú kvalitné a príťažlivé fotografie využívania výrobku v praxi alebo videá ako produkt používať.

zdroj: unsplash

3.   Komunikuj so záujemcami na webe aj sociálnych sieťach

Dostávaš množstvo správ na Facebooku alebo Instagrame? Super, rýchlo na ne odpovedaj a získaj tak cenné informácie o svojich zákazníkoch. Často kladené otázky si zapisuj a pravidelne ich analyzuj. Pokiaľ informácie na webe návštevníkom nie sú jasné a pýtajú sa často na otváracie hodiny, skontroluj, ako ich máš nastavené v účte Moja firma na Googli alebo či sú dobre viditeľné na webe. Nie je im jasné, ako používať tvoj produkt? Natoč video alebo vytvor fotonávod a zdieľaj ho na sociálnych sieťach a na webe. Týmto spôsobom zabezpečíš, aby potenciálni zákazníci zbytočne neodchádzali z tvojho webu. Navyše, často kladené otázky slúžia aj ako skvelý zdroj nápadov na príspevky alebo články na blog, v ktorom ľuďom podrobnejšie vysvetlíš daný problém.

Skvelým spôsobom ako vylepšiť komunikáciu s návštevníkmi na webe je chatbot. Dnes už existuje množstvo free nástrojov, ktoré ľahko umiestnia chatbota na tvoj web a ty si len nastavíš priebeh komunikácie a odpovede na často kladené otázky. Pokiaľ chatbot nie je schopný poskytnúť dostačujúcu odpoveď, návštevníci môžu zanechať svoj email a následne človek zodpovie ich otázku. Odpovedať cez chatbota môžeš aj ty, vďaka čomu bude komunikácia osobnejšia a zákazníci ocenia, že im venuješ svoj čas. Príklad si môžeš vyskúšať napríklad TU a rovno sa môžeš opýtať aj na vzdelávanie v online marketingu.

Samozrejme, vypracovať kompletnú marketingovú stratégiu pre podnik je naozaj zložitý a komplexný proces. Ide o súlad procesov z viacerých oblastí a postupné upravovanie a prispôsobovanie komunikácie podľa výsledkov. Preto je pre tvoj biznis užitočné, ak absolvuješ praktický kurz v online marketingu ako je napríklad Digitálna Univerzita. Získaš tak prehľad ako naštartovať tvoj biznis v digitálnom svete. A keďže hovoríme o digitálnom svete, celý kurz sa dá absolvovať z pohodlia domova. Makať budeš aj na vlastnom projekte pod vedením mentora, ktorý ti odovzdá využiteľné poznatky z praxe. Neváhaj a prihlás sa na polročné štúdium online marketingu! Registrácia je otvorená len do 30. septembra.

Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech