4 dôvo­dy pre­čo by web dizaj­né­ri mali hrať viac hier

Paula Šingliarová / 29. marca 2015 / Lifehacking

Áno je to tak. Ak sa ťa nie­kto opý­ta, pre­čo do tre­tej rána drtíš hru, tak mu ukáž ten­to člá­nok. Prav­da je taká, že by všet­ci mali hrať mul­ti-pla­y­er hry, pre­to­že busi­ness nie je iba o pek­ný­ch web­strán­ka­ch, ale aj o ľuďo­ch a efek­tív­nej komu­ni­ká­cií. Z mul­ti-pla­y­er hier sa môže­me veľa dozve­dieť o sebe, o ostat­ný­ch, ale aj o ľud­skom sprá­va­ní ako takom.

 

Ak si tak trochu introvert a osobná komunikácia nie je tvoja silná stránka, nasledujúci článok je užitočný práve pre teba. 

 

Lekcia 1. - Všetci sme na tej istej strane (…okrem druhého teamu)

Ak pripravuješ webstránku pre klienta, alebo keď pracuješ s niekym na stránke väčšinou si súčasťou teamu.

Počas hádky akú zvoliť stratégiu, často zabúdame na to, že sme všetci na jednej lodi. Platí to hlavne, keď sa hádame s niekým, kto úplne ignoruje princípy hry. Takýto ľudia sú často prekážkou k úspešnému napredovaniu.

Skutočnou prekážkou v takomto prípade, je ich ignorancia, hnev, strach, alebo ktorákoľvek emócia, ktorá im bráni v efektívnej komunikácií. Počas hry je dobré uvedomiť si, že máme spoločný cieľ – zničiť druhý team. Počas tvorenia stránok, je potrebné pripomenúť teamu ako aj klientovi, že všetci chceme vidieť úspešný výsledok. 

 

Lekcia 2. - Milovať nováčikov a umlčať n00bs

Niektorí ľudia nie sú zrovna milí na nových hráčov (newbs). Je to kontraproduktívne, lebo ak odstrašuješ hráčov od tvojej obľúbenej hry, tak hra stráca business. Ku všetkým začiatočníkom, by sme sa preto mali správať trpezlivo a s rešpektom. Investujú do hry čas a možno aj peniaze.  “N00bs” sú hráči, ktorí sa absolútne odmietajú naučiť poriadne hrať, aj keď už hrajú roky. Nedajú si poradiť, rozdávajú zlé rady, správajú sa hlúpo a všetkých to vytáča.

 

Pre web dizajnérov je ľahké zabudnúť, že nie všetci naokolo majú technické zameranie. Sú ľudia, ktorí vedia ako si zapnú svoj počítač, otvoria browser, skontrololujú si emaily a stačí im to. Taktiež sú hráči, ktorí majú napríklad skúsenosť iba s konzolami. Trpezlivosť s ostatnými hráčmi, by preto nemala byť iba výnimkou, ale samozrejmosťou.

Na druhej strane, niektorým ľuďom, či už zákazníkom alebo kolegom, sa pomôcť nedá. Od takýchto ľudí je lepšie držať sa ďalej, lebo ťa za chvíľu budú vytáčať všetci. Najhorší možný scenár je, že to prepískneš a nebudeš chcieť pracovať s nikým. Ak sa to stane, budeš väčšinu času pracovať sám.

(Pracovať sám je super, ale nie stále a naveky)

  

Lekcia 3: - Ľudia si pamätajú ako sa pri tebe cítia

Keď uvidím známe meno na zozname teamu, alebo pozvánke na párty, podvedome si uvedomíme jednu z týchto vecí:

Tento človek je super a pamätám si, že ho mám rád.

Tento človek nie je super a matne si pamätám, že ho nemám veľmi rád.

 

V tom druhom prípade, si často nespomíname, kto zapríčinil nie práve priateľské pocity. Veľa z nás chce totiž podvedome zabudnúť presné detaily nepríjemných situácii. Na detaily si možno nespomenieme, ale pocity nezabudneme.

V robote a hre sa vždy snaž byť aspoň trochu priateľský. Nedá sa presne zistiť, ako sa v tvojej prítomnosti cítia druhí, pretože je to zahŕňa asi milión premenných. Ale dá sa byť priateľský a riešiť veci slušne a z rozvahou.  Keď si musíš zanadávať, vypni si mikrofón, zakrič si a potom pokračuj. Ak musíš nadobro umlčať druhého hráča, urob to potichu, bez zbytočného rozruchu.

 

Aj keď v robote už možno nikdy s týmto človekom nebudeš pracovať, bude o tebe rozprávať ďalej. Možno si sa išiel zo svojho kolegu alebo klienta zblázniť, ale nemal by si mu to hovoriť.

Nepovie ostatným o tom, aký si šikovný, ale o tom, že sa pri tebe cítili zle, čím kazí tvoju reputáciu.

 

Lekcia 4: Buď špecifický a jednaj jasne

Počas hry musí byť komunikácia rýchla a efektívna. Pri komunikácii cez hlasový chat sa nemôžme spoliehať na mimiku, ale iba na slová a tón hlasu.  Niekedy je zas možné komunikovať iba písanou formou. Keď s niekým robíme alebo hráme nejaký ten čas, máme vlastný slang a vieme sa rýchlejšie dorozumieť. Väčšinu ale musíme vynaložiť viac úsilia a byť presnejší vo vyjadrovaní. Je to ťažšie, ako sa môže zdať.

 

Každý hráč, klient alebo kolega je iný. Ich životy, prejav a skills sú iné. Rovnaké slová, môžu byť vnímané rozdielne. Neexistuje univerzálny spôsob efektívnej komunikácie. Čo funguje s jedným hráčom, nemusí fungovať s druhým.

 

Zhrnutie

Hraj hry a spoznávaj nových ľudí. Hlavné ponaučenie je, že treba rozvíjať skills, ktoré z teba robia efektívneho člena teamu.

Tento článok spomenul iba pár príkladov, ako využiť skills z hier v práci. Naučiť sa premeniť ich v praxi musí každý sám. 

 

zdroj: webdesignerdepot.com

Pridať komentár (0)