4 návy­ky úspeš­né­ho web­di­zaj­né­ra!

Martin Kráľ / 14. mája 2015 / Lifehacking

Dizajn je pre­dov­šet­kým o posú­va­ní hra­níc tech­no­lo­gií či kre­a­ti­vi­ty pre lep­šie vyrie­še­nie prob­lé­mu. Pre­dov­šet­kým však dizajn stá­le o ľudo­ch, pre­to­že je hlav­ne pre ľudí.

 

Keď hovorím o ľuďoch, mám tým na mysli členov týmu, ktorí dizajn tvoria, ale aj samotných používateľov. Skúsený dizajnér musí zvládnuť pracovať pre rôznych ľudí, ale aj s rôznymi ľudmi, splniť ich ciele či predstavy. Preto je niekedy veľký problém nájsť rovnováhu medzi logikou a kreativitou. Avšak nie každý je tak skúsený, že dokáže nájsť presne ten bod rovnováhy a pri dizajne to platí dvojnásobne. Poďme sa preto pozrieť na 4 návyky webdizajnéra, ktoré by vám mali pomocť násjť rovnováhu a vytvoriť skvelý webdizajn.

 

1. Dizajn by mal obsahovať emócie

Ako by vyzeral svet, ak by sa ľudia hrnuli iba do tých najlogickejších riešení s tými najlepšími možnosťami? A presne o tomto to je. Je dokázané, že užívatelia častokrát volia radšej možnosti, ktoré v nich vubudzujú určité emócie. Skúsený dizajnéri si uvedomujú, že ich návrh by mal obsahovať kus emócie. Či už ide nejaké prepojenie so zákazníkom alebo vyjadrenie vlastnej emócie pri tvorbe dizajnu. Je jasné, že vzbudením určitej formy emócie, či už kladnej alebo negatívnej, si daný produkt jeho zákazník ľahšie zapamätá.

 

 

2. Aktívna spolupráca s developerom

Je jasné, že dizajnér a developer spolu komunikujú, avšak táto komunikácia by mala byť aktívna aj pri tvorbe daného dizajnu. To, že dizajnér na konci svojej práce odovzdá developerovi hotový dizajn sa popravde aktívnou spoluprácou nazvať nedá. Preto, pokiaľ ide o dôležitý projekt, mali by ste developera zapojiť do konzultácie čím skôr, aby sa mohol aj on vyjadriť k vášmu návrhu. Najlepšie je brainstormovať vašu prácu priebežne, pretože to čo vy navrhnete, môže byť v konečnom dôsledku pre developera nočná mora. Snažte sa preto pochopiť prácu developerov, aby ste sa aj sami neskôr vyhli návrhom, ktoré sú pre developerov ťažšie uskutočniteľné. Nezabúdajte na to, že developer je ten, ktorý premení váš návrh na realitu, preto by sme mali dbať na jeho postrehy a návrhy.

 

3. Zamerajte sa na ten správny návrh, nie na ten najlepší

Nerád praskám tútu bublinu, ale je pravdou, že digitálny dizajn nie je umenie. Vaša práca je však umelecká a plná kreativity. Povedzme, že ste prišli s návrhom, ktorý je najkrajší a úplne skvelý, avšak pre vášho zákazníka je nepoužiteľný. Preto by jedným z hlavných pravidiel pri tvorbe dizajnu mala byť jeho použiteľnosť. Tým nechcem vyvracať úplne dôležitosť estetickej stránky, práve naopak. Snažte sa vždy aj tu násjť zlatú strednú cestu medzi tým, čo si váš zákazník žiada a medzi tým, čo vám hovorí vaša kreativita. Pretože presne toto je ten rozdieľ medzi dobrým a skvelým dizajnérom, že dokáže odhanúť presne to, čo sa bude jeho zákazníkovi páčiť. 

 

4. Berte feedback ako súčasť konverzácie, aj keď je negatívny

Ani ten najlepší a najúžasnejší návrh podľa vás nemusí byť taký skvelý aj pre vášho zákazníka. Berte preto navedomie návrhy a postrehy, a snažte sa ich zapracovávať aj do vašich budúcich projektov, pretože v konečnom dôsledku tak ušetríte prácu aj sami sebe a vaši zákazníci budú spokojneší. Aj keď je feedback na vašu prácu negatívny, neberte to v zlom. Zvyknite si, že feedback by mal prebiehať prosredníctvom otvorenej konverzácie medzi vami a vašim zákazníkom. Presne o tomto to je. Ak by ste si nevymenili svoje názory, nikdy by ste nenašli spoločnú cestu.

 

 

zdroj: TheNextWeb

Pridať komentár (0)