4 tipy od HR expertov na ceste k úspechu

Dávid Hudák / 17. augusta 2014 / Zaujímavosti

Práve zamestnanci svetovej triedy sú ťažiskom, ktoré oddeľujú úspešné spoločnosti od tých neúspešných. Preto sme sa rozhodli hľadať odpovede na otázky od tých najpovolanejších zakladateľov a recruiterov. Aká je teda cesta k úspechu pri hľadaní správnych ľudí?

 

 

1. Hráči prilákajú hráčov

Mariah Chase predala svoju prvú spoločnosť QVC. Jej druhý krok smeroval k internetovému obchodu s dámskou módou pre „širšie“ dámy Eloquii.com, kde sa stala CEO. Sama naznačuje, že najlepší spôsob, ako najať úžasný talent je mať už solídny tím na mieste. „Bola som doslova prilákaná k ELOQUII vďaka neuveriteľne skúsenému a talentovanému tímu na mieste a ich preukázanému odhodlaniu k tejto trhovej príležitosti. Chcela som s nimi pracovať, a pripojila sa vlastne ako posledný člen vrcholového tímu.“

 

2.  Najímaj vzrušenie a vášeň, nie len talent

Ellen Johnston, zakladateľka Makr, startupu venujúceho sa grafickému dizajnu, plne chápe hodnotu zapojených zamestnancov. „Ja sa pri prijímaní pozerám na dve veci. Talent a schopnosti sú potrebné, ale zistila som, že nadšenie pre produkt je rovnako dôležité. Ak ľudia nie sú nadšení, ozaj nadšení, pre víziu a prácu v tíme, je potom ťažké vytvoriť najinovatívnejšie produkty.“ Obdobne to vnímame aj v našej redakcii. Pri najímaní nového člena vyžadujeme v prvom rade presvedčenie a stotožnenie sa s víziou a zmysluplnosťou práce, čím sú splnené základné predpoklady pre dostavenie sa entuziazmu, stavebného faktora úspechu.

 

 

3. Dokáž oceniť, keď si to zaslúži

Chase ďalej radí: „Každý človek je rozhodujúci v počiatkoch rozvoja organizácie, a to nielen pre firemnú kultúru, ale aj úroveň práce, skúsenosti, kontakty a odbornosť. Osobne si myslím, že investori a médiá často venujú príliš veľkú pozornosť zakladateľom, zatiaľčo úspech a kredit spoločnosti by mal byť rozdelený medzi kľúčových zamestnancov.“ Veď chvályhodné slová a prejavenie obdivu a vďaky sú tou najväčšou satisfakciou za tvrdo odvedenú prácu.

 

4. Odborníci eliminujúci riziká

Zakladateľ Fortis Partners a dlhoročný headhunter, Tom Nieman, požaduje od manažérov, aby najímali takých členov tímu, ktorí vymažú nedostatky v celom zvyšku spoločnosti. Navrhuje, aby „zakladatelia hľadali ľudí schopných vyplniť diery a napraviť slabé stránky v súčasnom tíme. Ak majú zakladatelia bohaté skúsenosti v oblasti financií, ale nie sú až tak zdatní v oblasti predaja, riaditeľ rozvoja obchodu sa môže viacej sústrediť na získavanie zmluvných kontraktov než napríklad na finančné modelovanie.“

V začiatkoch startupu preto odporúčame najímať ľudí s vidinou prospechu a dôležitosti pre celý tím, bez ohľadu na to, akú malú či veľkú rolu bude samotný jedinec zohrávať na ceste za úspechom. Príkladom môže byť Kevin Systrom, ktorý ešte dávno pred založením Instagramu pôsobil ako stážista vo Facebooku, aby ho, ako sa neskôr ukázalo, predal späť do portfólia najväčšej sociálnej siete.

 

 

 

Zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)