5 aktivít, ktorými si podľa neurovedcov dokonale vyčistíš myseľ

  • Všetci sa snažíme dostať zo seba vždy to najlepšie
  • So zaťaženou mysľou to ale niekedy môže byť veľmi problematické
  • Ak sa ti však podarí upokojiť sa a odstrániť zo svojej mysle negatívne myšlienky, všetko sa pre teba stane jednoduchším
matthew-gerrard-349932
pexels.com
  • Všetci sa snažíme dostať zo seba vždy to najlepšie
  • So zaťaženou mysľou to ale niekedy môže byť veľmi problematické
  • Ak sa ti však podarí upokojiť sa a odstrániť zo svojej mysle negatívne myšlienky, všetko sa pre teba stane jednoduchším

#1: Mindfulness

Mindfulness chápeme ako sústredné uvedomovanie si aktuálne prežívaného okamihu. Určite už veľmi dobre vieš, že pokiaľ svoju myseľ nekontroluješ, je schopná zablúdiť kamkoľvek.

Minimum ľudí sa napr. dnes pri jedení sústredí na jedlo. Aj pri obede rozoberáme pracovné problémy, odpovedáme na maily, či nezmyselne kontrolujeme, čo je nové na sociálnych sieťach. Ďalším príkladom môže byť šport. Rozhodneš sa niečo spraviť pre svoje telo, no namiesto toho, aby si sa sústredil na pohyb, alebo na okolitú prírodu, celý čas premýšľaš nad svojimi problémami a nad tým, čo ťa ešte čaká.

Podstata je vždy rovnaká – človek málokedy vníma prítomný okamih naplno. Odstrániť rušivé elementy z našej mysle ale môže napomôcť k reagovaniu na negatívne situácie s väčším pokojom. Cvičenie mindfulness ti umožní byť plne prítomným vo svojom živote, v práci, a zároveň výrazne zlepší kvalitu tvojho života.

#2: Meditácia

Meditácia už dávno nie je výsadou budhistických, či hinduistických mníchov. Najnovšie výskumy dokázali, že meditácia komukoľvek pomáha nadobudnúť lepšiu kontrolu nad svojím myslením. Ďalej výrazne zlepšuje schopnosť pamäte a sústredenia a v neposlednom rade dokáže regulovať hladinu stresu a úzkosti. Meditácia je samozrejme vhodná pre všetkých, bez ohľadu na vek.

Ak je tvoj mozog pravidelne vystavovaný rôznym rozptýleniam, môžeš mať problémy so sústredením sa, čo má priamy vplyv na oslabenie dlhodobej pamäte. Už 10 minút sústredenej meditácie denne však výrazne zlepší tvoju schopnosť sústrediť sa na to dôležité. S meditáciou ti môžu pomôcť aj aplikácie, ako napríklad Brain.fm či Headspace.

#3: Ignorácia

Ignorácia problémov je vecou, ktorú robia niektorí ľudia automaticky. V niektorých prípadoch je to skvelé, je napríklad zbytočné stresovať sa vecami, na ktoré nemáš aj tak vôbec žiaden dosah. V tomto prípade je teda ignorácia skvelým riešením.

Ak však ide o problém, ktorý si vyžaduje tvoje akútne riešenie, to, že ho zmetieš pod koberec, veci dokáže ešte viac zhoršiť. V každom prípade je to však schopnosť, ktorá ti môže veľakrát pomôcť a ak ju máš, patríš k šťastným ľuďom.

#4: Substitúcia

Všetci rojkovia, táto technika je ako stvorená práve pre vás. Ide pri nej totiž o nahradenie negatívnych myšlienok tými pozitívnymi. Na to, aby si to dokázal však nevyhnutne potrebuješ dve veci: predstavivosť a pevnú vôľu. Nie je totiž jednoduché niečo „nasilu“ vytesniť zo svojej mysle, no za pokus to určite stojí.

Podobne ako v prípade ignorácie, aj pri tejto technike je len tenká čiara medzi tým, čo je ešte prospešné a medzi tým, čo narobí viac škody, než úžitku. Ak túto techniku využívaš, určite dbaj na to, aby si túto hranicu nikdy neprekročil.

#5: Distrakcia

Možno si to už niekedy zažil na vlastnej koži. Veľa ľudí sa totiž začne po psychicky náročnom období venovať nejakej novej záľube.  Sú to napríklad situácie, kedy začne človek po rozchode cvičiť, alebo keď sa niekto po strate zamestnanie prihlási napríklad do kurzu varenia.

Pri technike nahradenia totiž ide o to, aby si svoju myseľ zaplavil niečím úplne novým, nad čím budeš môcť premýšľať pokojne aj celý deň. Problémy v takomto prípade nebudú mať šancu.

Zdroj: lifehack.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech