5 vecí, ktoré som sa naučil o úspešných startupoch od Steva Jobsa

Mirka Čechová / 10. marca 2015 / Lifehacking

Nikto ťa nemôže naučiť viac o začiatkoch firmy ako Steve Jobs, povedal Guy Kawasaki, ktorý mal tú česť pracovať pre Steva v divízii Macintosh u Apple.

 

V priebehu niekoľkých rokov tejto práce, a neskôr počas ďalších dvoch desaťročí sledovania jeho práce, zistil že existuje päť najdôležitejších vecí, ktoré sa môžeme od Steva Jobsa ohľadom startupov naučiť.

  1. Ľudia nedokážu povedať, čo skutočne potrebujú

Môžu povedať, čo chcú. Nesie sa to obvykle v duchu lepšieho, rýchlejšieho a lacnejšieho udržania status quo. Napríklad, v 80-tych rokoch zákazníci Applu chceli len lepší, rýchlejší a lacnejší Apple II. Nikto sa nezaujímal o Macintosh. Skutočne úspešní podnikatelia však vytvárajú to, čo ľudia nedokážu vyjadriť.

 

 

  1. Odborníci nedokážu poradiť, čo máte robiť

Odborníci sú dobrí na to, aby vám povedali čo je zlé na súčasnom stave technológie. Nedokážu vám ale povedať, ako opraviť, čo nefunguje. Ani vám nepovedia (rovnako ako vaši zákazníci), ako prekonať súčasných lídrov.

 

  1. Treba vidieť až za roh

V 30-tych rokoch 19. storočia zberačov ľadu vytlačili továrne na ľad. O 20 rokov neskôr boli továrne na ľad vytlačené spoločnosťami vyrábajúcimi chladničky. Vyhrať súčasnú bitku môže byť fajn, ale skutočná inovácia a podnikateľský duch sa prejaví, až keď sa dokážete vidieť za ďalšiu zákrutu, alebo vytvoríte nejakú novú.

 

  1. Dizajn sa počíta

Nemusí to zaujímať každého, ale na dizajne záleží priveľa ľuďom na to, aby na ňom stál úspech startupu. Jednoduchá funkčnosť už nie je postačujúca. Váš produkt alebo služba musí byť podaný elegantným a príjemným spôsobom. Steve Jobs a Apple vždy zvyšovali očakávania ľudí.

 

 

  1. Hodnota nie je to isté ako cena

Cena je číslo vytlačené na papieri. Hodnota je súhrn nákladov a prínosov produktu. Niečo s vyššou cenou môže mať aj vyššiu hodnotu: pretože znižuje náklady, zohľadňuje odbornú prípravu, a dosahuje lepšie výsledky. Nezameriavajte sa na cenu – zamerajte sa na poskytnutie a komunikáciu hodnoty.

A ešte jedna vec: Od Steva Jobsa sa Guy naučil, že v niektoré veci treba veriť, aby sme ich uvideli. Skeptici odmietajú uveriť v niečo, čo nevidia. Ak chcete byť dobrým podnikateľom, musíte veriť vo svoju ideu. Toto je dôvod, prečo Steve Jobs zmenil svet, zatiaľ čo väčšina ľudí len čakala, kým sa svet zmení.


zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)