5 zlatých pravidiel na ceste za úspechom v podnikaní

Karol Stračár / 9. júna 2015 / Lifehacking

Dnešný podnikateľ čelí každodennému tlaku z rôznych strán. Aby mohol byť úspešný, musí sa neustále prispôsobovať týmto situáciám, pričom zároveň by nemal stratiť svoj „big picture“, ako základ pre rozhodovanie. Bez neho by sa jeho biznis stratégia mohla veľmi rýchlo rozpadnúť.

 

V týchto piatich bodoch sme si pre teba pripravili v podstate také základy pre tvoje podnikanie, ktoré by si mal mať na mysli pred každým, či už väčším alebo menším rozhodnutím.

 

1. Inovácia

Dá sa povedať, že to je priorita priorít. Inovácia stojí hneď pri začiatku cesty podnikateľa, hlavne pri vytvorení idey a jej následnom brainstormingu. Nemal by si na ňu zabúdať ani počas podnikania, nakoľko bez inovácie strácaš výnimočnosť a si v podstate len ďalší z davu.

Pod inováciou si netreba nutne predstavovať len nejaký nový prevratný nápad, môže sa jednať aj o staršiu ideu zdokonalenú alebo spojenú s inou. Ako inovuješ je vždy len na tebe, ale unikátnosť idey by nikdy nemala byť predmetom kompromisu, pretože to ťa veľmi rýchlo dobehne.

 

 

2. Ziskovosť

Keď ideš do podnikania len za účelom zarobiť si pekný peniaz, na tom nie je nič zlé. Každý si chce predsa kupovať pekné veci. Problémy prichádzajú, keď vymeníš cieľ zarobenia peňazí za víziu „rozvoja“ biznisu. Nakúpiš nové iMacy, iPhony, zamestnáš všetkých svojich kamošov, jednoducho sa zameriaš skôr na rast a byť cool ako na udržateľnosť svojho podnikania. Raz za čas to vyjde, ale z dlhodobého hľadiska je to zlá voľba.

Monetárny cieľ by si nemal spúšťať z očí ani v prípade, ak tvoj nápad nie je primárne o zarobení peňazí. Bez profitu predsa nemôžeš zlepšovať svoj biznis, živiť seba a investovať do vlastnej budúcnosti. Aj keď občas samozrejme prerobíš, musíš sa zamerať na dlhodobejší horizont a ziskovosť nemôžeš nikdy odsunúť na vedľajšiu koľaj v ceste za úspechom.

 

3. Cash flow

Cash flow býva často nazývaný aj ultimátna finančná priorita v biznise. Zjednodušene jedná sa o sumu peňazí, ktoré máš a ako očakávaš, že sa táto suma zmení v krátkej budúcnosti. Tieto peniaze je dobré si ustrážiť, lebo potom nemáš problémy s platením účtov, faktúr a tak ďalej. Cash flow je asi rovnako dôležitý ako samotná ziskovosť firmy, nakoľko viacero ziskových firiem skrachovalo, pretože im chýbal potrebný cash flow na každodenné fungovanie.

Najlepšie je zveriť zodpovednosť za cash flow jednej osobe, ktorá ho bude monitorovať. Vždy si dobre rozmysli použitie väčšieho obnosu peňazí v súvislosti s následným stavom tvojho cash flowu.

 

 

 

4. Kultúra

Teraz nemyslíme SND, piatok večer, opera, frak, pudel pod pazuchou. Kultúra v biznise je v podstate rozhodovanie o chode firmy, v ktorom sú v čo najväčšej možnej miere zohľadnené aj jeho možné následky na tvoj tím. V skratke mal by si sa rozhodovať tak, aby to povzbudilo tvoj tím k lepším výkonom na ceste ku krajším zajtrajškom. Ak celkovo nálada vo firme je na bode mrazu, tak jej nepomôže ani veľký deal, aby sa posunula ďalej.

Predstav si, že máš nového klienta a nie si si istý, či zvládneš deadliny, ktoré ti zadal. Musíš teda pripraviť niekoľko zmien, ako napríklad skrátiť lehoty na vybavenie vecí, zvýšiť administratívnu záťaž, teda rozhodnutia, ktoré môžu mať výrazný dopad na morálku zamestnancov. Vždy si dobre rozmysli tieto kroky, jedna veľká zákazka nie je všetko.

 

5. Zlepšovanie

Svet sa neustále mení a ty by si nemal zaostávať. Samozrejme chce to čas, aby si získal ten cit, ktorý ti potom sám povie, ako a čo postupne zlepšiť, či už sa bude jednať o produkt, službu, infraštruktúru, branding alebo marketing. Len tí čo sa prispôsobia, prežijú.

 

 

Na záver len v skratke. Nikdy by si sa nemal vzdávať týchto priorít. Úspešní podnikatelia sa nimi riadia vždy, nech sú okolnosti akékoľvek. Ak to dokážeš aj ty, pričom zvládneš aj každodenné stredy, tvoja cesta na vrchol je otvorená.  

 

 

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)