7 štýlových veteránov, ktoré momentálne zoženieš na Slovensku

Linda Cebrová / 15. apríla 2017 / Auto

zdroj: unsplash.com/youtube.com

Mnoho z nás nedá dopustiť na staré dobré klasické autá,. Keď ich človek uvidí na ceste, vedia mu vyčariť úsmev a zároveň vyvolať obdiv ku tvarom , ktoré sú aj po toľkých rokoch v kurze. Dnes sme pre teba vybrali 7 veteránov, ktoré zoženieš na Slovensku a s určitou dávkou energie, času a peňazí, ich môžeš premeniť na kúsky, za ktorými sa obzrie každý.

Chevrolet Corvette l82 1977

Koncept Chevroletu Corvette bol po prvýkrát predstavený na New Yorskej Motorame roku 1953. Ten mal skvelý dizajn karosérie, ktorá bola pre konkurenčný Jaguar naozajstnou výzvou. Vtedy disponoval modernúou bielou úpravou karosérie s červeným interiérom. Chevrolet však tento model predstavil len ako koncept, keďže si nebol istý úspechom a jeho výrobou.

foto:pinterest.com

Reakcie verejnosti však prekonali všetky očakávania, a tak už nič nebránilo zrodeniu legendy. Model 1977 znamenal ďalšiu modernizáciu auta. Vymenili sa ovládače kúrenia, už od roku 1976 pribudol popolník so zapaľovačom, zlepšila sa klimatizácia a sťahovanie okien. V roku 1977 oslavoval Corvett 500 000 vyrobených kusov a na oslavu sa presunuli kožené sedadlá do základu.

 

Cadillac Eldorado 1985

foto:pinterest.com

Cadillac Eldorado ôsmej generácie aj v dnešných časoch svojím zjavom rozhodne zapôsobí a to, že nestojíte na mieste, dokazuje len striedanie scenérií za oknom. Volant sa ovláda malíčkom a zákruty zvláda s veľkou rezervou. Eldorado je skrátka typickým predstaviteľom trendu, ktorý ani nemusíme prekladať: The American Way of Luxury. Nech to vezmeme z ktorejkoľvek strany, so svojimi ostrými hranami je Cadillac Eldorado ôsmej generácie rozhodne klasika a ešte dlho bude patriť medzi vyhľadávané kúsky.

 

Pontiac Firebird Trans Am 1997

Pontiac Firebird je muscle car, ktorý v rokoch 1967 až 2002 vyrábala americká automobilka Pontiac, ktorá bola divíziou GM. Firebirdy boli vyrábané s viacerými verziami motorov od GM. General Motors však v  roku 1982 zastavil výrobu motorov, pretože neboli príliš úspešné.

foto:veterany.sk

Trans Am bola špeciálna výbava pre model Firebird, obvykle obsahovala upravené riadenie, pruženie a zvýšený výkon. Použitím názvu Trans Am, registrovanej ochrannej známky, divízia GM sa dohodla na poplatku 5 dolárov za každé predané auto pre SCCA. Štyri rozdielne generácie boli vyrábané medzi rokmi 1969 a 2002. Tieto automobily boli stavané na platforme F-body, ktorú takisto zdieľal s modelom Chevrolet Camaro.

 

Ford Mustang 1973

foto:americkeauta.sk

Všetko sa to začalo ešte pred rokom 1964, keď vo FORD-ových, vývojových dielňach, Lee Iacocca a Hala Sperlich, začali vyvíjať malý športový automobil určený najmä pre mladých ľudí. Nazvali ho podľa bojového lietadla P 51 MUSTANG. Neskôr získal ľudovú prezývku „Pony Car“. Mustang mánia prepukla v apríli 1964, keď na výstave automobilov v New Yorku, predstavili FORD Mustang Convertible. Ford v roku 1964 zaregistroval 22 tisíc predaných Mustang-ov za prvý deň predaja! Nečudo, keď stál 2368 dolárov. Dnes je to stále kultovka, na ktorú nedá veľa ľudí dopustiť.

 

Mercedes-Benz SL450

Mercedes-Benz SL450 je vysokovýkonná verzia luxusného automobilu triedy S, ktorá sa vyrábala v rokoch 1975 až 1981. Vyrábala sa vo výrobnej linke Daimler-Benz v Stuttgarte v Nemecku na základe verzie triedy S (W116) s predĺženým rázvorom z roku 1972.

foto:pinterest.com

Táto verzia bola prvýkrát predvedená motoristickým novinárom na Ženevskom autosalóne v roku 1974 a vyrábala sa od roku 1975 do roku 1981, a to v extrémne obmedzených počtoch. Model bol verejnosťou prijatý ako vlajková loď automobilov Mercedes-Benz a ako nástupca pôvodného vysokovýkonného sedanu 300SEL 6.3.

Chevrolet AC 1929

foto:wikimedia.org

Chevrolet série AC je americký automobil, ktorý začala firma Chevrolet vyrábať v roku 1939, kedy nahradila sériu AB National z roku 1928. Dokopy bolo vyrobených 847 053 modelov z AC série, pričom existovalo hneď 10 typov karosérií. Rad AC bol úplne prvý, v ktorom sa od roku 1915 objavil šesťvalec. Výrobca ho promoval ako šestku spadajúcu do cenovej kategórie štvorvalca. Jeho cena bola len o 10 dolárov vyššia ako pomaly vysluhujúci 4V z radu AB.

Chevrolet Camaro 54 V8

Zatiaľ, čo Mustang bol odvodený od Fordovho kompaktu Falcon, vozidlá Camaro vychádzali z kompaktu Chevrolet Nova. Že nešlo o skutočne športové vozidlo v európskom štýle, dokazuje nie len využitie podlahovej plošiny „normálneho“ cestovného vozidla, ale aj skutočnosť, že Camaro používalo výhradne motory s rozvodom OHV. Chevrolet Camaro prvej generácie (1967-1970) sa predstavilo svetu v roku 1966 a do modelového roku 1967 vykročilo vo verzii kupé a kabriolet. Podľa oficiálnej verzie pochádza meno „Camaro“ z francúzskeho výrazu pre kamaráta.

 

Pridať komentár (0)