7 varovných znakov ktoré značia, že váš startup čoskoro zlyhá

  • Andrew Condurache je zakladateľom Closed Club, startupu, ktorý sa venuje archivovaniu produktov skrachovaných startupov, a tiež uchovávaniu kľúčových lekcii, ktoré sa počas svojho podnikania títo startupisti naučili.
image_1415703547.jpeg
  • Andrew Condurache je zakladateľom Closed Club, startupu, ktorý sa venuje archivovaniu produktov skrachovaných startupov, a tiež uchovávaniu kľúčových lekcii, ktoré sa počas svojho podnikania títo startupisti naučili.

 

Na startup sa dá pozerať ako na sériu pokusov a omylov – niektoré veci fungujú, iné nie, ale aj tak stále pokračujete ďalej. Niekedy si myslíte, že ste na správnej ceste a všetko ide hladko … a z ničoho nič sa vám zrazu rovno pred očami zjaví neočakávaná prekážka. Čo spravíte?

Tu je niekoľko varovných signálov, ktoré naznačujú, že môžete mať problémy.

 

1. Vaše predajné cykly, alebo čas na získanie zákazníkov sa začína predlžovať

Možno ste vypustili do sveta úžasný produkt, spôsobili kopec rozruchu, a na váš mailing list sa prihlásilo veľa ľudí. Avšak zaznamenali ste, že váš konverzný pomer sa zmenšuje, alebo trvá dlhšie ako pred tým, než si zákazníci váš produkt kúpia.

 

2. Nepoznáte svojho koncového zákazníka skutočne dobre

Vytvorili ste niečo, o čom ste predpokladali, že to ľudia chcú. Ľudia vám vraveli, že to chcú pred tým, než ste sa do toho pustili, urobili ste to, a potom ľudia prišli a povedali „Super, možno to jedného dňa použijem, želám veľa šťastia!“

Stále sa snažíte zistiť, prečo sa k vám tá armáda zákazníkov nenahrnula s tvorenou náručou.

 

3. Váš trh sa postupne zmenšuje

Byť na trhu, na ktorom sa dopyt neustále znižuje nie je dobrý nápad, ak chcete získať dlhodobý udržateľný rast. Ak ste si všimli, že dopyt klesá, a nemá to nič spoločné s vašim produktom, konkurencieschopnosťou alebo cenovou politikou, je čas sa zamyslieť nad odvetvím, v ktorom sa nachádzate.

Klesajúci dopyt je jedným s prvých varovných znamení, ktoré naznačujú, že by ste mali zvážiť diverzifikáciu na nové trhy, alebo sa presunúť preč od produktu či služby, ktorú práve ponúkate.

 

4. Nemáte čas zamerať sa na svoj základný produkt

Rozumiete, že produkt je najdôležitejší, keď ide o váš úspech; avšak, vyskočili nejaké neočakávané veci, a to znamená, že vaše zdroje a čas sa presúvajú niekam inam.

 Keď sa odkloníte od zlepšovania vašej základnej ponuky – teda vášho hlavného produktu či služby – môžete sa neskôr ocitnúť v problémoch. Vaša konkurencia môže prísť „z ničoho nič“ s lepším produktom, zatiaľ čo vy ste sa zameriavali na tie „dôležitejšie veci“.

 

5. Nemáte reálny plán, ako váš produkt monetizovať

Je v poriadku, ak nechcete monetizovať (premeniť na peniaze) váš produkt hneď, alebo v blízkej budúcnosti – avšak čo najskoršie experimentovanie s potencionálnymi možnosťami, ako monetizovať váš produkt vám môže dať náhľad na rôzne scenáre toho, ako by ste mohli v budúcnosti profitovať.

 Očakávanie, že stačí len prepnúť vypínač „keď príde ten správny čas“ , je trochu naivné. Môžete sa vďaka tomu ocitnúť pred neočakávanými prekážkami. Experimentovanie zlepšuje vašu krivku učenia, a dáva vám oveľa väčší náhľad na vec v momente, keď sa rozhodnete monetizovať – ak ste tak už neurobili.

 

6. Smerujete do cenovej vojny

Ak cítite, že vám vaši konkurenti ujedajú aj z tej poslednej kvapky zisku, ktorá vám ešte ostala, zrejme sa nachádzate v cenovej vojne. Táto nastáva z mnohých dôvodov, jeden môže byť napríklad to, že sa pohybujete na komoditnom trhu, trhu hnanom čisto cenovými rozdielmi.

Toto nemusí byť problémom, ak ste pripravení vrátiť úder cenovou politikou nekonečného zlacňovania. Ak sa v takejto pozícii nenachádzate, možno máte problém.

 

7. Už vás to všetko nudí

Ak ctite, že to vzrušenie z riadenia vlastnej firmy opadáva, a napätie z vytvárania nejakej dlhodobej hodnoty u vás oslabuje, tak máte s najväčšou pravdepodobnosťou problém. Toto je veľmi skorý ukazovateľ možného zániku vašej firmy.

Ak už pre vás firma nie je viac vášňou, ukáže sa to na vašich produktoch a na spôsobe, akým riadite svoj biznis.

Sledovať ako váš startup upadá nie je jednoduché, ale ako vám povie veľa podnikateľov, neúspech vás učí ako uspieť. Nebuďte znechutení, ak zistíte, že ste v tejto pozícii – možno zažívate len malú šťastnú náhodu, a všetko nakoniec vypáli ešte lepšie ako by malo.

Zdroj: by Andrew Condurache – thenextweb

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech