Millennials sa nechcú cítiť na dovolenke ako turisti. Vyhľadávajú najmä zážitky a neboja sa cestovať sami

  • Vyhýbajú sa tradičným dovolenkovým destináciám, chcú zažiť dobrodružstvo a obľubujú lokálne reštaurácie. Väčšinou nevyužívajú klasické spôsoby ubytovania a niektorí cestujú úplne sami, pretože spoznať miestnych ľudí je pre nich dôležitejšie ako priniesť si domov suvenír.
kabel
  • Vyhýbajú sa tradičným dovolenkovým destináciám, chcú zažiť dobrodružstvo a obľubujú lokálne reštaurácie. Väčšinou nevyužívajú klasické spôsoby ubytovania a niektorí cestujú úplne sami, pretože spoznať miestnych ľudí je pre nich dôležitejšie ako priniesť si domov suvenír.
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Na dovolenku si zvyknú dopredu sporiť, sledujú odporúčania sociálnych sietí a nezaobídu sa bez svojho smartfónu, či tabletu. Aj takto dovolenkujú millennials, generácia narodená medzi rokmi 1980 a 2000.

V hotelových rezortoch plných turistov s all inclusive stravou by sme ich veľa nenašli. Millennials milujú cestovanie, no majú o ňom úplne iné predstavy, ako staršia generácia. Podľa zahraničných štatistík najčastejšie cestujú pretože chcú zažiť niečo nové a spoznať miestnu kultúru (86 %). Svoju dovolenku chcú prežiť autenticky, a preto plnohodnotný cestovateľský zážitok dotvára aj lokálna strava a miestne reštaurácie(67 %). Sú radi, keď sa cítia ako domáci, nie ako turisti.

 

foto:kaboompics.com

Takmer sedem z desiatich (66 %) pritom cestuje s cieľom spoznať nových ľudí, a preto nie je ničím neštandardným, keď sa vyberú dovolenkovať úplne sami, prípadne sa pridajú k rovnakým „sólo“ cestovateľom. Skoro polovica (44 %) vyráža aj za nočnou zábavou a štvrtina sa plánuje venovať nákupom (25 %).  

Na cestách čo najčastejšie

Na rozdiel od starších generácií, millennials balia kufre vždy, keď sa im naskytne príležitosť. Neobmedzujú sa len na typicky dovolenkové letné a zimné mesiace, ale cestujú celoročne. Viac ako polovica (61%) pritom chodí na dovolenku v priemere 5-7 krát do roka, zatiaľ čo staršia generácia X (65 %) a baby boomers (70 %) len 1-2 krát ročne.

foto:kaboompics.com

Vzhľadom na svoj obmedzený rozpočet sa millennials snažia dosiahnuť čo najlepší „deal“ za ubytovanie aj letenky. Sledujú aj odporúčania na sociálnych sieťach, čítajú recenzie a hodnotenia. Veľmi často bývajú v hosteloch, alebo využívajú Airbnb. Práve možnosť byť u miestnych preferuje skoro polovica (44 %), pričom v porovnaní s generáciou X a baby boomers je to viac, ako štvornásobok. Pre väčšinu millennials (81 %) je to totiž spôsob, ako sa dozvedieť o danom mieste čo najviac.

Na dovolenku si sporia

Millennials majú svoje priority. Možnosť cestovať je pre niektorých porovnateľná alebo dokonca o niečo dôležitejšia (47 %), ako kúpa bytu (42 %), auta (47 %) či splácanie dlhov (42 %). Dokonca si každý druhý na tento účel pravidelne odkladá peniaze, čo je viac, ako v ostatných troch prípadoch. 

foto:kaboompics.com

Dovolenka je jedným z najčastejších cieľov, na ktoré si millennials pravidelne dopredu sporia. Pred samotným odchodom si pritom cestu naplánujú, hotel aj letenky riešia a platia spravidla vždy online. Na dovolenke sú ich pomocníkom rôzne cestovateľské mobilné aplikácie, takže ani počas nej sa nezriekajú svojich smartfónov“, hovorí Marek Šupa, CEO 365.

#travel#vacation

foto:kaboompics.com

Sociálne siete sledujú nielen vtedy, keď si vyberajú miesta, kam vyrazia, ale hlavne počas dovolenky. Takmer všetci (93 %) na nich zdieľajú svoje aktuálne pocity, fotky, videá, alebo „stories“. Dokonca sedem z desiatich (73 %) postuje minimálne raz za deň. A najobľúbenejšie destinácie? K tým top patria podľa množstva označení #travel napríklad Londýn, Benátky, či New York. Nezáleží na tom, kde vo svete sa millennials práve nachádzajú, hashtagy #travel#vacation a ich ďalšie verzie na sociálnych sieťach lámu rekordy obľúbenosti.   

foto:kaboompics.com

 

Zdroj: TS 365.bank.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá