Mýtus verzus realita: 10 podnikateľov hovorí o tom, čoho sa báli pri štarte a ako strašne sa mýlili

  • Strach zo zlých technologických základov zastaví mnohých podnikateľov
  • Tí sa okrem toho boja, že nevedia nájsť svoje niche, alebo že ich obsah neprinesie nič nové
  • Najlepší čas začať bol pred rokom. Druhý najlepší je dnes – v štarte online biznisu nehrá rolu ani vek
ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash
  • Strach zo zlých technologických základov zastaví mnohých podnikateľov
  • Tí sa okrem toho boja, že nevedia nájsť svoje niche, alebo že ich obsah neprinesie nič nové
  • Najlepší čas začať bol pred rokom. Druhý najlepší je dnes – v štarte online biznisu nehrá rolu ani vek
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Stovky webstránok na Slovensku zarábajú vďaka reklamnej sieti Dognet – slovenskému startupu, ktorý už stihol prerásť do celej Európy. Inzerenti (napríklad e-shopy) majú možnosť inzerovať svoju reklamu na reklamných plochách po najrôznejších stránkach internetu – od médií až po blogy. Tie potom dostávajú provízie z predaja.

Kvantá webstránok, ktoré na Slovensku vznikajú – kto prevádzkuje tieto stránky? Kto na ne píše články, kto sa stará o dizajn, kto im robí marketing? Ľudia ako ty – nadšenci, ktorí chceli mať vlastný projekt. Podnikavci, ktorých nebaví stereotyp v práci. Každý, kto sa chcel stať publisherom – človekom, ktorý prevádzkuje vlastný zarábajúci web. Všetko o tom, ako takýto projekt spustiť, nájdeš v knihe Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom.

Spýtaj sa sám seba: „Čo mi bráni spustiť vlastný online biznis?“ Pravdepodobne použiješ jednu z týchto výhovoriek – a na každú existuje pádna odpoveď. Dognet totiž robil prieskum medzi svojimi publishermi a toto sú ich skutočné odpovede, ktoré ťa k vlastnému podnikaniu namotivujú ešte viac.

„O tvorbe webov nič neviem.“

FAKT: Rozumieť programovaniu je medzi publishermi výnimka

Takmer dve tretiny úspešných publisherov mali minimálne alebo žiadne skúsenosti s tvorbou webstránok. Web dnes vieš vyklikať už za jedno poobedie. Zaregistruješ si doménu, kúpiš si hosting, nainštaluješ WordPress a môžeš sa pustiť do práce.

„Ale veď všetko už existuje.“

FAKT: Pre každého je dosť miesta

Áno, konkurencia je silná. Dôležité je nájsť svoje vlastné miestečko na trhu – také, o akom vieš písať iba ty. Baví ťa variť? Jasné, blogov o varení je až-až. Pohľadaj teda niečo, v čom sa vieš odlíšiť.

Koľko kuchárskych blogerov varí iba v kotlíku na chate? Koľko z nich hľadá najchutnejšie vegánske alternatívy? Koľko z nich mieša indickú a európsku kuchyňu? To sú hneď tri super špecifické koncepty. Nájdi si ten svoj a buď v ňom dobrý. Niche, teda vlastná unikátna kategória, ti dovolí vytŕčať z davu.

„Na toto ja nemám vek…“

FAKT: Úspešní publisheri môžu mať 15, ale aj 65 rokov

Najviac publisherov v sieti Dognet začínalo s online podnikaním vo veku 25 – 35 rokov. V Dognete však funguje aj mnoho tínedžerov a dokonca zopár dôchodcov. Takže vek nie je žiadna výhovorka. Internet je najslobodnejší priestor pre biznis – nikto sa nepýta, koľko máš rokov. Dôležité je iba to, či vieš písať, fotiť alebo natáčať o zaujímavých témach.

„Nemám potuchy, ako sa zarába na internete.“

FAKT: Reklamná sieť Dognet ti s tým pomôže

Dognet je affiliate sieť. To znamená, že na webstránky pomáha nasadiť reklamy, ktoré súvisia s obsahom. Keď píšeš o cyklistike, nasadíme s vami kampaň od predajcu bicyklov. Z každého predaného bicykla potom získavaš vopred dohodnutú províziu. Nič viac v tom nie je.

Dognet v rámci pomoci publisherom práve vydáva knihu Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. Objednaj si ju tu, alebo si pozri 12 strán zadarmo online.

V knihe ťa čakajú všetky základy pre tvorbu brandovej identity, SEO plánu a všetky užitočné informácie o nástrojoch, ktoré ti pomôžu s analytikou webu, zdrojmi návštevnosti či maximalizáciou dosiahnuteľnosti cieľov. Na knihe pracovalo až 30 marketingových odborníkov, ktorí okrem toho prezradili svoje know-how na sociálnych sieťach, v oblasti networkingu či linkbuildingu.

zdroj: Dognet

„Veď sa to ani neoplatí…“

FAKT: Väčšina publisherov zarobila prvé peniaze už za 3 až 6 mesiacov od spustenia webu

V prieskume najviac publisherov povedalo, že prvé peniaze zarobili už po pár mesiacoch. Niektorí špecialisti to v Dognete zvládli aj za týždeň, iní zatiaľ stále makajú, no priemer je 3 až 6 mesiacov. Väčšina publisherov má web ako „bokovku“, no každý šiesty ho má ako svoj primárny zdroj príjmu.

„Online sa zarábajú iba drobné.“

FAKT: V sieti Dognet sme vyplatili dokopy provízie v hodnote 8 400 000 €

A každým rokom toto číslo rastie. Firmy rady inzerujú na webstránkach nadšených publisherov, pretože tam nájdu to správne publikum. A ty dostávaš férovú odmenu za svoju prácu.

„Koho by už len zaujímalo moje hobby.“

FAKT: Až 36 % publisherov postavilo svoj web na svojom koníčku

Motivácie publisherov sú rôzne. Niektorí označili možnosť „za vyskúšanie nič nedám“, mnohí zas, že ich najviac priťahuje možnosť zarobiť si navyše. Veľká časť – až 36 % – publisherov vybudovalo úspešné webstránky, ktoré sa venujú ich vlastnému hobby alebo bol ich hobby samotný web. Aj na koníčkoch sa dá zarobiť.

„Mám prácu a rodinu, to nebudem stíhať.“

FAKT: Takmer polovica publisherov sa venuje projektu popri práci, druhá polovica popri inom podnikaní

Každý publisher začínal s webom popri inej hlavnej aktivite. Okrem väčšiny, ktorá robí online biznis popri práci či podnikaní, máme aj publisherov, ktorí sú študenti alebo mamičky na materskej. Samozrejme, že vlastný biznis si vyžaduje čas – ale je to čas, ktorý investuješ do seba. Premysli si, či ho naozaj nemáš, alebo sa ho len bojíš nájsť.

„Bojím sa, že to bude fail.“

FAKT: Publisheri si najviac vyčítajú, že nezačali skôr

Strach zo zlyhania je veľmi bežná výhovorka. Ale zober si to takto – čo sa stane, ak tvoj nápad nevyjde? Nič. Nikomu o tom nemusíš hovoriť. Najhorší scenár je, že skúsiš novú aktivitu. Väčšina publisherov sa v prieskume priznala, že si vyčítajú, že otáľali so začiatkom projektu. Nerob tú istú chybu.

„Nikto mi s tým nepomôže.“

FAKT: Presne pre vás máme celú knihu s podrobnými návodmi!

„V sieti Dognet veríme, že každý môže spustiť svoj úspešný web,“ vysvetľuje Managing Director Dognetu Štefan Polgári. „A radi vám v tom pomôžeme – od prvých krokov, cez technické detaily, propagáciu, až po rozvoj vášho online podnikania, vás prevedieme v knihe Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. Držíme vám palce s vaším online projektom!“

Čítaj viac z kategórie: Zaujímavosti

Najnovšie videá

Trendové videá