O slovenský trh zabojuje nový hráč v nahrievanom tabaku

  • Klasické cigarety sú out. Tabakové firmy prechádzajú transformáciou, menia sa na nikotínové spoločnosti
  • Alternatívami sú nahrievaný tabak či nikotínové vrecúška, ktoré pre 17 % ľudí predstavujú cestu, ako obmedziť fajčenie
  • 15 % ľudí si alternatívy cigariet vybralo z dôvodu zníženia zdravotných rizík
BAT
  • Klasické cigarety sú out. Tabakové firmy prechádzajú transformáciou, menia sa na nikotínové spoločnosti
  • Alternatívami sú nahrievaný tabak či nikotínové vrecúška, ktoré pre 17 % ľudí predstavujú cestu, ako obmedziť fajčenie
  • 15 % ľudí si alternatívy cigariet vybralo z dôvodu zníženia zdravotných rizík
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Fajčenie má na Slovensku dlhodobo klesajúci trend. Zatiaľ čo pred desiatimi rokmi fajčilo okolo 40 % populácie, v roku 2019 to bolo 18,5 %, uvádza ÚVZ SR.

Aj keď sa mnohí fajčenia postupne vzdávajú, iní prestať nechcú a hľadajú cestu k nikotínovým alternatívam, o ktorých ich výrobcovia deklarujú nižšiu škodlivosť, vďaka tomu, že na sprostredkovanie zážitku nevyužívajú dym, decht a spaľovanie tabaku, ale ho iba nahrievajú, čím eliminujú zásadnú časť škodlivých splodín. 

Nikotínové alternatívy reprezentujú na Slovensku predovšetkým nikotínové vrecúška či nahrievaný tabak.

Klasické cigarety sú out

Novým „chutiam“ Slovákov sa musel prispôsobiť trh aj jeho lídri.  Ak sa tabakové firmy nebudú transformovať z tabakovej firmy na nikotínovú, tak nemajú v budúcnosti šancu uspieť. V tejto chvíli sú na trhu nikotínové alternatívy, ktoré sme vyvinuli a ktoré pre všetkých fajčiarov klasických cigariet predstavujú cestu do budúcnosti, konštatuje hovorca BAT Tomáš Tesař.

glo_4-zariadenia_kryty-1536×1024
zdroj: BAT
event glo_v UFO
zdroj: BAT

Po nedávnom uvedení nikotínových vrecúšok VELO na slovenský trh predstavila spoločnosť BAT novinku vo forme nahrievaného tabaku v podobe značky glo, ktorá sa úspechu teší aj v susedných krajinách – Maďarsku, Poľsku a Českej republike.

Nový vyzývateľ na trhu nikotínových alternatív sa chváli dizajnovým vzhľadom a jednoduchým používaním. Dosiahnuť zaujímavý podiel na trhu môže firme pomôcť nízka cena za samotné zariadenie aj balenie kompatibilných náplní neo. 

Glo v štyroch farebných prevedeniach (čiernom, bielom, zlatom a tmavomodrom) využíva na zohrievanie náplní takzvaný indukčný ohrev – tabak nezapaľuje, ale zahrieva na teplotu 270 stupňov.

glo_jedlo-1536×1024
zdroj: BAT

„V základnom balení sú k dispozícii zariadenie a dva vymeniteľné bočné kryty v rovnakej farbe ako samotné zariadenie, avšak s rôznou povrchovou úpravou. Na výber je však ďalších 19 vymeniteľných bočných krytov v rôznych farbách, ktoré si môže užívateľ dokúpiť v miestach predaja,“ ozrejmuje pre Startitup Štěpán Michlíček, generálny riaditeľ BAT pre Českú republiku a Slovensko, ktorý tým naznačuje vysokú mieru prispôsobiteľnosti.

„Užívateľ si môže vybrať z dvoch režimov zahrievania – režim Štandard s 20-sekundovým zahrievaním pre zážitok trvajúci štyri minúty a režim Boost s 15-sekundovým zahrievaním pre ešte intenzívnejší zážitok počas 3,5 minúty,“ dodáva Michlíček s tým, že do 5 rokov plánuje dosiahnuť aspoň 20-percentný podiel na slovenskom trhu s nahrievaným tabakom.

Štěpán Michlíček, generálny riaditeľ BAT pre Českú republiku a Slovensko.
zdroj: BAT

Z nedávneho prieskumu spoločnosti BAT, ktorý sa zameriava výhradne na nové kategórie, kam práve nikotínové alternatívy spadajú, sú hlavnou motiváciou užívateľov, ktorí sa rozhodli pre prechod na ne, zastúpené pomerne vyrovnane.

Čítaj viac z kategórie: Zaujímavosti

Zdroje: uvzsr.sk, discoverglo.sk, bat.com

Najnovšie videá

Trendové videá