Ako vznikli ikonické symboly Vianoc? Odhaľte tajomstvo Santa Clausa aj vianočného kamiónu

Coca-cola vianočný kamión
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Červený osvetlený kamión a usmievavý Santa Claus sa vybavia pri slove Vianoce takmer každému. Ešte aby nie, tieto dva významné symboly Vianoc nás sprevádzajú už desiatky rokov. Kedy Santa Claus získal svoju dnešnú podobu? A po koľký krát privezie Coca-Cola kamión kúzelnú atmosféru na Slovensko?

Viete, že veselý mužík v červenom obleku s bielou bradou a širokým úsmevom, ktorého poznáme pod menom Santa Claus, sa predtým zobrazoval ako strašidelný elf či vysoký chudý muž v biskupskom rúchu? Svoju dnešnú podobu, ktorá jednoducho navodí vianočnú atmosféru, získal Santa Claus až v 20. rokoch 20. storočia.

Na jeho vzhľade sa podieľal ilustrátor Haddon Sundblom, ktorého si najala značka Coca-Cola. Značka chcela pre svoje vianočné kampane priateľského, vrelého a ľudského Santa Clausa, čo bolo aj zadanie pre ilustrátora. Ten ho splnil nad očakávania všetkých a ľudia si na podobu Santa Clausa zvykli veľmi rýchlo.

Zamilovali si ho natoľko, že akonáhle bol na Santa Clausovi zmenený jediný detail, deti aj dospelí sa ihneď ozvali a dožadovali pôvodného vzhľadu. V priebehu rokov sa súčasťou Vianoc začali stávať aj iní Santovi priatelia, napríklad elfovia či zvieratá.

Ikonické červené vianočné kamióny

Kto by nepoznal svetoznámu reklamu Coca-Cola, v ktorej zasneženou krajinou prechádzajú desiatky červených osvetlených kamiónov? Pred viac ako 25 rokmi značka Coca-Cola tieto kamióny uviedla do života a vyslala ich na svetovú roadshow. Pri tej príležitosti priviezli kamióny do jednotlivých miest všade po svete tú pravú vianočnú atmosféru.

V roku 2000 po prvýkrát dorazila roadshow aj do Česka a na Slovensko. Odvtedy absolvoval kamión v našich končinách už viac ako 690 zastávok a tento rok ho čaká ďalších vyše 50 zastávok v Česku a na Slovensku. Vďaka jedinečnému vzhľadu, dĺžke 25 metrov a čarovnému vianočnému osvetleniu je tento kamión naozaj nezabudnuteľný.

image00001
zdroj: Startitup
 

Vianočný kamión po štvorročnej pauze bude opäť prechádzať po Slovensku

Kampaň oslavuje nezastaviteľnú silu Vianoc spájať rodiny i priateľov, aby spoločne prežili nádherné sviatky v duchu motta „Kúzlo byť spolu“. Súčasťou kampane budú tento rok po odmlke spôsobenej pandémiou opäť obľúbené ikonické kamióny Coca-Cola, ktoré sú už viac ako 25 rokov jedným zo symbolov prichádzajúcej vianočnej sezóny.

Čarovnú vianočnú atmosféru môžete pri červenom kamióne zažiť počas decembra na 20 miestach na Slovensku. Medzi zastávkami nebudú chýbať mestá ako Bratislava, Košice, Žilina, B. Bystrica, ale kamión tiež zavíta do Piešťan, Bardejova, Prievidze, R. Soboty. Kompletný zoznam zastávok vianočného kamiónu nájdete tu.

Svoju návštevu môžete spojiť aj s dobrým skutkom. Pokiaľ sa totiž na mieste občerstvíte, prispejete Slovenskému Červenému krížu. Nechajte na seba pôsobiť magické kúzlo Vianoc, urobte dobrý skutok a v neposlednom rade si užite aj svoj obľúbený nápoj, ktorý nás sprevádza nielen v priebehu adventu.

Na Vianoce chcú byť Slováci hlavne doma s blízkymi. Vycestovať plánuje minimum z nás

Coca-Cola ČR/SR, ukazuje, že Slováci sa na Vianoce dobre pripravujú. Zhruba 38 % z nás totiž nakupuje darčeky priebežne počas troch mesiacov pred Vianocami. Ďalších 34 % oslovených Slovákov sa do nákupov pustí počas adventu. Pre viac ako 73 % oslovených je na Vianoce najdôležitejšia domáca pohoda.

Tri pätiny Slovákov majú najradšej sledovanie rozprávok a približne rovnaký počet na Vianociach oceňuje hlavne prítomnosť najbližších. Cestovať a opustiť svoju rodnú krajinu plánujú počas sviatkov len 2 % zo všetkých oslovených.

image00002
zdroj: Startitup

Vianoce sú pre Slovákov obdobím magickej atmosféry a dobrého jedla a pitia

Dobré jedlo a pitie je ďalším neodmysliteľným prvkom slovenských Vianoc. Ostatne pre viac ako 55 % oslovených je vianočným symbolom vianočná kapustnica. Na slávnostnej tabuli u takmer polovice z nás nesmú chýbať nealkoholické kolové nápoje, pričom prím hrá Coca-Cola, ktorú na Vianoce volí takmer polovica oslovených.

„Sme radi, že značka Coca-Cola patrí v mysliach ľudí práve na Vianoce. Kamión ozdobený svetielkami a Santa Claus sú s našou značkou a Vianocami už roky neodmysliteľne späté. Aj na Slovensku či v Čechách vidíme, že sa ľudia v mestách každoročne tešia, až k nim náš vianočný kamión zavíta, a naladí ich na sviatočnú atmosféru. K Vianociam patrí radosť a možnosť byť spolu, ale aj kúzlo darovať, a to je to, čo Coca-Cola pre mnohých z nás predstavuje. Nie je len obyčajným nápojom,“ uvádza Veronika Nemcová, riaditeľka komunikácie a spoločenskej zodpovednosti Coca-Cola pre ČR a SR.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá