Tak už aj v Bratislave! Mladí umelci to opäť raz natreli známemu obchodnému reťazcu
- Parkovisko Kauflandu na Patrónke sa nedávno zmenilo na netradičné fasádne umenie
- O jeho výslednú podobu sa postarala talentová umelkyňa Lera Sxemka
- Ide o zrejme najväčšiu nástennú maľbu na Slovensku
- Parkovisko Kauflandu na Patrónke sa nedávno zmenilo na netradičné fasádne umenie
- O jeho výslednú podobu sa postarala talentová umelkyňa Lera Sxemka
- Ide o zrejme najväčšiu nástennú maľbu na Slovensku

Tento mladý tím umelcov sa venuje nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Pod vedením Viktora Fehera na parkovisku predajne Kaufland vo Vranove nad Topľou vytvorili mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý výrazne osviežil fádny, 200 metrov dlhý múr.
Tento rok reťazec posunul myšlienku podpory mladého pouličného umenia ešte o krok ďalej. Na svojich sociálnych sieťach zrealizoval anketu, a dal hlasujúcim možnosť vybrať z alternatívnych návrhov od troch talentovaných umelcov tú kreatívnu cestu, ktorá by ich oslovila najviac. Víťazný návrh od autorky Lery Sxemky tak odráža zároveň vkus a cítenie zákazníkov, ktorí tu pravidelne nakupujú.
„Farebná, šťavnatá a zábavná maľba na stenách bola vytvorená so zámerom zlepšovať náladu a svojou hravou formou pripomenúť návštevníkom, aby život nebrali tak vážne. Jedzte čerstvé produkty, pite viac vody, a nakupujte v Kauflande!” hovorí samotná autorka.

Graffiti na Patrónke? Jasné!
Pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku s celkovou plochou 1000m2 vznikala aj tentoraz pod vedením skúseného tímu maliarov z firmy Natreto. Prípravy a následná realizácia trvali celý mesiac a na maľbe sa okrem autorky návrhu Lery Sxemky podieľali aj Viktor Feher, Maroš Juhás a Jakub Staš.
Výsledné dielo so sebou na bratislavskú Patrónku prinieslo viac svetla, a najmä radosti z pestrých farieb. Keďže povrch steny nebol v najlepšej kondícii, Lera Sxemka zvolila jednoduchý motív. Už dnes je jasné, že pestré farebné odtiene pozitívne vplývajú na okoloidúcich, dodávajú miestu veselú atmosféru a okoloidúci sa tešia z usmievavých “komixových” výjavov. Už si ich videl?

Čítaj viac z kategórie: PR
Zdroj: Kaufland