Manažér odhaľuje zákulisie „influencer marketingu“: Niektorí dostanú za jedno video 5 000 eur

  • Áčkoví influenceri bartre striktne odmietajú
  • Firma určí aj to, s ktorým influencerom nechce spolupracovať
  • Výstupy influencerov kontroluje vždy klient
Influenceri dokážu firmám priniesť väčší zásah
  • Áčkoví influenceri bartre striktne odmietajú
  • Firma určí aj to, s ktorým influencerom nechce spolupracovať
  • Výstupy influencerov kontroluje vždy klient
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Influencer marketing sa stáva čoraz dôležitejšou súčasťou komunikačných stratégií značiek. O tom, čo všetko táto práca obnáša a aké sú jej najväčšie výzvy, sme sa rozprávali s marketingovým manažérom Dušanom Markom, ktorý sa špecializuje aj na túto oblasť. Ako manažér zastrešuje spolupráce s influencermi pre významných klientov ako Designer Outlet Parndorf, Braun či Pantene. 

Dnes už značky nepozerajú až tak na počet sledovateľov, skôr na kvalitu výstupov a uveriteľnosť

V rozhovore sa dozvieš, podľa akých kritérií si firmy vyberajú influencerov a zároveň aj to, ako sa odvíja cena za spoluprácu, na čo si značky musia dávať pozor a ako sa meria úspešnosť kampaní. 

  • Čo obnáša práca influencer marketing manažéra?
  • Koľko sú ochotné firmy zaplatiť influencerom a za aký výstup?
  • Aké podmienky si diktujú firmy pri spolupráci s influencermi?
  • Prečo sa firmám oplatí investovať veľké peniaze do influencer marketingu?

Objasni prosím našim čitateľom, čo všetko obnáša práca influencer marketing manažéra a ako vyzerá tvoja náplň práce.

Pracujem pre PR agentúru Neopublic, v ktorej mám na starosti viacero klientov, ako napríklad Designer Outlet Parndorf, Braun či Pantene. V rámci klasickej PR práce pracujeme aj s influencermi. To zahŕňa základný rešerš influencerov, ktorí by mali spĺňať nejakú predstavu klienta/značky, komunikácie, v rámci ktorej sa s influencerom dohadujú podmienky a samozrejme cena, realizácia výstupov (tá je niekedy na influencerovi, inokedy ju zabezpečujeme my) a následný monitoring či report výstupov.

Dušan Marko
zdroj: Dušan Marko

Prečo sa oplatí firmám „zamestnať“ influencerov, aké najväčšie výhody to pre nich má?

Čítanosť a sledovanosť klasických médií z roka na rok klesá, tento trend zrejme bude pokračovať aj naďalej. Naopak, ich cena z môjho pohľadu stále stúpa. Oveľa väčší zásah a za nižšiu cenu tak firmám môže priniesť influencer, kde sa dá jasne odsledovať efektivita či nejaká kúpno-predajná sila influencera.

Aká bola najvyššia suma, čo firma zaplatila slovenskému influencerovi a za aký výstup to bolo?

Neexistuje nejaký tzv. tabuľkový plat influencerov. Cena záleží od toho, o aký obnos a formu výstupov ide. Influenceri sú dnes často súčasťou televíznej či billboardovej kampane, zúčastňujú sa eventov, takže ich cena spolupráce zahŕňa viacero úkonov.
Inokedy firmám stačí zmienka v IG stories, ktorá býva často len formou bartru. Najvyššia zaplatená suma, v rámci komunikácie, na ktorej som pracoval ja, bola na úrovni 5 000 eur a išlo o výstup formou videa.

Aký budget majú väčšinou firmy na influencerov a podľa čoho sa táto cena odvíja?

To je individuálne, ale zväčša ide o sumu do 10 000 eur. Niektoré firmy majú konkrétny zoznam ľudí s ktorými chcú pracovať a cenotvorbu viac-menej nechajú na influencera. Iné značky si dopredu určia budget, do ktorého sa snažíme vtesnať čo najviac influencerov.

Čítaj viac z kategórie: Rozhovory

Najnovšie videá

Trendové videá