Absolutka má novú kampaň. Tvár farebného Slovenska Natalie strieda bývalý extrémista Michal

  • Novou tvárou značky Absolut je bývalý extrémista Michal
  • Z Michala je dnes aktivista bojujúci za ľudské práva
  • Súčasťou budú aj diskusie s odborníkmi a nový merch tričiek a mikín „Poď žiť. Nechaj žiť“
Absolut
  • Novou tvárou značky Absolut je bývalý extrémista Michal
  • Z Michala je dnes aktivista bojujúci za ľudské práva
  • Súčasťou budú aj diskusie s odborníkmi a nový merch tričiek a mikín „Poď žiť. Nechaj žiť“

Minulý rok prišla značka Absolut s originálnym reklamným spotom, v ktorom dievča tmavšej pleti s menom Natalie vystúpilo v slovenskom kroji a spievalo slovenskú ľudovú pieseň. Spot mal ukázať, že farba našej pleti či fyzický zjav ešte vôbec nemusia určovať naše kultúrne zázemie.

Samotní tvorcovia však nakoniec zostali zaskočení, ako ešte aj v dnešnej dobe existuje mnoho ľudí s rasistickými a nenávistnými pohľadmi, ktorí sa začali proti kampani búriť.

„Okrem pozitívnych ohlasov internet zaplavilo množstvo komentárov šíriacich neznášanlivosť voči iným rasám, v ktorých ľudia posudzovali, kto sa môže pokladať za Slováka a ako pravý Slovák vyzerá. Preto chce ABSOLUT ukázať, že je čas odhodiť predsudky, lebo každý z nás je výsledkom miešania rôznych rás či etník a aj my Slováci máme pestrých predkov,“ uviedla marketingová manažérka značky ABSOLUT na Slovensku Katarína Hozáková.

Čítaj viac TU>>Slovensko „žije“ predsudkami, za všetko môže tvár farebného Slovenska Natalie

Z extrémistu aktivista za ľudské práva

Nová kampaň sa preto opäť zamerala na rovnaký spoločenský fenomén. Natalie aktuálne vystriedal Michal, ktorý sa nebojí otvorene rozprávať o svojej minulosti. V tínedžerskom veku sa totiž hlásil k extrémistickým názorom a neraz sa stal súčasťou rôznych bitiek.

Tvrdí, že sa poučil a zistil, že rozdiely medzi nami sú oveľa menšie, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Jeho skutočný príbeh môže slúžiť ako inšpirácia pre mnohých ľudí, ktorí dnes vyznávajú rasistické názory. Má byť zároveň svetlým príkladom toho, že aj extrémista sa môže zmeniť. Michal sa stal dokonca aktivistom a jeho cieľom je búrať predsudky v hlavách Slovákov.

„Myslím si, že mojím príbehom mám v kampani ABSOLUT čo povedať. Chcem ukázať, že ak sa niekto považuje za niečo úplne čisté a nedotknuté, nemusí to zodpovedať realite. Životnými okolnosťami, cestovaním či ľuďmi, ktorých spozná, dospeje k tomu, že žiadna krištáľová čistota neexistuje. Nie je to krištáľ, ale hornina pozliepaná z milión rôznych sedimentov, ktoré sa tu usádzali tisícročia,“ prezradil Michal.

Pojem čistý Slovák neexistuje

Niektorí z nás sa možno považujú za pravých či čistých Slovákov, no fakt je ten, že nič takéto vo vede neexistuje. Žiaden človek v sebe nenesie DNA iba jedného národa či etnickej skupiny, všetci sme fascinujúcim zhlukom mnohých rôznych historických vplyvov a ich genofondu. Rovnaký názor zdieľa ja uznávaný genetik Vladimíra Feráka.

zdroj: Absolut

„Slovákom sa môže stať aj niekto, koho predkovia Slovákmi vôbec neboli. Takýto proces sa opakoval nespočetne veľa ráz v histórii, aj v súčasnosti. Napríklad z doterajších slovenských prezidentov je jeden pôvodom ‚mantácky’ Nemec, druhý zasa potomok nedávnych prisťahovalcov z Chorvátska. O tom, že sú Slovákmi, napriek tomu nepochybujeme,“ uviedol V. Ferák.

Ako dodal, ak by sme sa riadili len farbou pleti, museli by sme najväčšiemu ruskému básnikovi Alexandrovi Sergejevičovi Puškinovi odoprieť ruskú národnosť, pretože jeho starý otec z matkinej strany bol černoch.

Pod kreatívny koncept kampane sa opäť podpísala reklamná agentúra Triad Advertising a PR aktivity zastrešila slovenská agentúra PR Clinic.

Sprievodné podujatia

Absolut plánuje začať organizovať diskusie, v ktorých bude rozoberať témy rasizmu, extrémizmu aj etniky či genetiky. Prvá takáto diskusia sa uskutoční už 2. októbra v priestoroch Novej Cvernovky.

Značka v rámci kampane predstavila aj vlastný merch tričiek a mikín s názvom „Poď žiť. Nechaj žiť“. Výťažok z predaja poputuje na podporu iniciatívy #somtu, ktorej členovia zapájaním sa do diskusií aktívne bránia šíreniu nenávisti či rasizmu na internete.

#somtu je súčasťou švédskej iniciatívy #jagärhär (#iamhere), ktorú založila Mina Dennert a v súčasnosti má takmer 75-tisíc členov.

Zdroj: TS

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá