Ako robiť marketing, keď nemáte peniaze

Michal Truban - Websupport / 19. marca 2015 / Lifehacking

Jedna z najčastejších otázok na mojich prednáškach je, ako robiť marketing, keď nemám peniaze. Väčšina marketérov začne robiť content stratégiu, social media stratégiu, growth hacking a všekty ostatné buzzwordy.

 

V realite to ale vyzerá tak, že si založia facebook skupinu, i keď to nedáva žiaden zmysel, a raz mesačne napíšu blog, ktorý nikto nečíta. Pozrite sa, čo ja pokladám za marketing a inšpirujte sa pre svoje podnikanie.

 

Nicereply.com

Všetko čo sme v Nicereply vyskúšali boli nakoniec vyhodené peniaze. Niekoľkokrát sme sa hrali s PPC, ale neboli sme schopní z toho dostať normálne ROI. Dokonca sme si zaplatili PR články a vyskúšali sme aj rôzne promovania v app storoch.

 

V marketingu sa potrebujete dostať tam, kde je vaša cieľovka. Cieľovka Nicereply boli klienti helpdesk systémov a my sme sa potrebovali dostať presne k nim. A tak sme sa rozhodli spraviť rôze pluginy pre jednotlivé helpdesk systémy. Oni nás za to umiestnili na svoje stránky, tweetovali o nás, dali nás do newsletterov a napísali o tom celom navyše aj blog. To je zatiaľ jediný kanál, ktorý okrem vývoja nič nestál a chodia nám odtiaľ platici klienti. Perfektné.

Ale oveľa lepšie sú nasledujúce dva príklady. Obidva sú o tom, ako ja vnímam content stratégiu a čo je to vlastne kreatívny marketing.

 

Groovehq.com 

Jedná sa o jednoduchý helpdeskový tool, ktorých je na svete milión. Ale ich blog je pre mňa synonymom perfektnej content stratégie. Chalan si vytýčil cieľ v obratoch 100 000 dolárov a rozhodol sa mapovať cestu k tomuto cieľu. Píše o tom, čo robil, aby to dosiahol, čo sa mu osvedčilo a čo nie. Namotalo sa na to veľa ľudí, sledujú to, inšpirujú sa. Na blogu má perfektný progress bar. Nakoniec sa mu podarilo cieľ naplniť a momentálne pokračuje s cieľom dosiahnuť 500 000 dolárov mesačne. Takže moja rada znie, že tento blog sa oplatí určite sledovať. Už len čítanie tohto blogu vás naučí veľmi veľa o marketingu.

 

 

Baremetrics.com

A do tretice úplne najlepší príklad. Baremetrics je tool, ktorý vám (pokiaľ vo firme používate platobný systém Stripe) jedným kliknutím ukáže všetky dôležité štatistiky o vás. Aký máte obrat, počet klientov, priemernú hodnotu na klienta, churn-rate … A ako robia marketing oni? Všetky dáta o svojej vlastnej firme publikujú a sú tak verejné.

 

 

Čiže demo na ich stránke zobrazuje reálne dáta ich spoločnosti. Podstatné však je, že to isté umožnujú aj svojim klientom. Určite aj vás začalo teraz zaujímať, aké majú startupy a všeobecne spoločnosti obraty a zisky, však? Alebo ste si išli hneď prečítat groovehq, ako sa dostali k tým 100 000 dolárom?

 

Vidíte a o tomto je marketing. Takéto pocity je treba u ľudí vyvolávať.

 

zdroj: blog.websupport.sk

 

Pridať komentár (0)