Ako si zariadiť office, aby si bol ty a všetci tvoji kolegovia chránení pred koronavírusom? Prinášame ti pár tipov

  • S pribúdajúcimi chladnými dňami, ale aj druhou vlnou koronavírusu je dôležité chrániť seba aj druhých
  • Mnoho firiem prešlo na home office, ale niektorí zamestnanci musia byť naďalej prítomní v práci medzi ostatnými
  • Je veľa možností, ako sa efektívne chrániť pred vírusmi a jednou z nich je prestavba kancelárie, kde zamestnanci trávia väčšinu času
Aj produkty
unsplash / Aj Produkty
  • S pribúdajúcimi chladnými dňami, ale aj druhou vlnou koronavírusu je dôležité chrániť seba aj druhých
  • Mnoho firiem prešlo na home office, ale niektorí zamestnanci musia byť naďalej prítomní v práci medzi ostatnými
  • Je veľa možností, ako sa efektívne chrániť pred vírusmi a jednou z nich je prestavba kancelárie, kde zamestnanci trávia väčšinu času

Počas prvej vlny koronakrízy mnoho firiem a ich zamestnancov prešlo na prácu z domu, teda home office. Pre väčšinu ľudí bola táto možnosť bezproblémová, ale niektorí zamestnanci boli nespokojní. 

Týkalo sa to najmä rodičov, ktorí mali svoje deti doma a popri práci sa s nimi museli učiť alebo ich zabávať. Momentálne ešte niektoré firmy fungujú na báze home office, ale postupne sa už zamestnanci vracajú naspäť do kancelárií. 

zdroj: Aj Produkty

Pri druhej vlne koronavírusu nevieme, čo môžeme očakávať v najbližších mesiacoch. Preto je potrebné už teraz myslieť na to, ako je kancelária, v ktorej sú zamestnanci, zariadená a zabezpečená proti šíreniu vírusov.

Čisté ruky = najlepšia prevencia

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie sú umývanie rúk a používanie dezinfekcie najdôležitejšie pri boji proti vírusom. Aby sa z rúk odstránili všetky vírusy a baktérie, tak by umývanie rúk malo trvať 40 – 60 sekúnd. 

V kanceláriách, kde je veľa ľudí a mnohí z nich sa dotýkajú rovnakých predmetov, je lepšie zabezpečiť prostriedky, ktoré budú dostupné pre každého bez predošlého kontaktu.

Príkladom toho je stojan na dezinfekciu, ktorý prípravok dávkuje bezkontaktne, iba jemným priložením dlane. Ruky si následne treba dezinfikovať iba 20 – 30 sekúnd, aby boli úplne vyčistené. Takéto bezdotykové stojany na dezinfekcie môžeme vidieť na rôznych miestach, kde sa stretáva mnoho ľudí – v supermarketoch, obchodných centrách, bankách alebo na úradoch.

zdroj: AJ Produkty / pixabay

Niektoré dávkovače dezinfekcie sa dajú ovládať cez aplikáciu, vďaka ktorej vieme nastaviť množstvo poskytnutej dezinfekcie. Zároveň ukazujú stav, aké množstvo prípravku je ešte dostupné a taktiež ponúkajú rôzne módy dávkovania dezinfekcie.

Bezdotykový dezinfekčný stojan od AJ Produkty spĺňa všetky tieto požiadavky náročného klienta, ktorý dbá na bezpečnosť svojich zamestnancov, či zákazníkov a zároveň preferuje bezkontaktné dezinfekcie, ktoré predtým nikto nedržal.

Navyše ponúka priestor nad samotnou dezinfekciou, kde sa môžu nalepiť dôležité informácie pre používateľov. 

Rúško aj v interiéri medzi známymi

Nosenie rúška v dopravných prostriedkoch alebo obchodoch sa stalo už samozrejmosťou. Niektorí ľudia si na to ešte nezvykli, ale drvivá väčšina populácie to akceptuje a snaží sa chrániť seba, ale aj ostatých. 

Najmä v uzavretých priestoroch, kde zamestnanci sedia celkom blízko vedľa seba, je nevyhnutnosťou nosiť rúško, aby sa predišlo nákaze. To neplatí iba pri momentálnej situácii, ale aj pri iných ochoreniach ako chrípka alebo prechladnutie. 

zdroj: pixabay

Efektívny nástroj v boji proti koronavírusu za pár minút

Odborníci tvrdia, že pravidelná fyzická aktivita pomáha predchádzať rôznym chorobám ako sú cukrovka alebo vysoký krvný tlak, ktoré môžu zvyšovať náchylnosť na ochorenie koronavírusom. 

Prvé kroky k zvýšeniu fyzickej aktivity dokážeme jednoducho urobiť aj v práci. Výhodou je, ak má kancelária výškovo nastaviteľné stoly alebo iné aktívne produkty, ktoré umožňujú jednoduché striedanie pracovných polôh zamestnancov. Ak by to stále bolo málo, môžete využiť namiesto stoličky bežecký pás k stolu či stacionárny bicykel.

zdroj: Aj Produkty

Strategicky umiestniť paravány do kancelárie

Účinným spôsobom, ako chrániť svojich zamestnancov pred rizikom nákazy, je prispôsobiť usporiadanie nábytku v kancelárií tak, aby vyhovovalo súčasným podmienkam. Takto sa vytvorí väčší priestor medzi jednotlivými miestami a zníži sa riziko prenosu vírusových ochorení. Na výber je množstvo druhov nábytku, ktoré túto úlohu spĺňajú na sto percent.

V mnohých firmách sú umiestnené paravány, nielen na zvýšenie súkromia zamestnancov, ale aj na zlepšenie akustických podmienok odhlučnením.

Momentálne sú paravány efektívne pri chránení seba a ostatných ľudí vo firme. Pomocou viacerých kusov sa dá vytvoriť priestor okolo pracovného stola tak, aby neboli zamestnanci vystavení riziku nákazy. Takto sa odizolujú jednotlivé pracovné miesta, ale aj sa zväčší priestor medzi stolmi.

zdroj: AJ Produkty

Všetku komunikáciu preniesť do online sveta

Každé pracovisko má rôzne meetingy s klientmi, novými potenciálnymi zamestnancami alebo s inými kolegami z ostatných oddelení. V takýchto prípadoch sa neodporúča stretávať osobne, ale ak je taká možnosť, je lepšie stretnúť sa online.

Aby sa zabezpečil úplný komfort pri online stretnutí, je dôležité mať vyhradenú jednu miestnosť špeciálne na túto príležitosť. Navyše, ak sú v nej paravány, tak sa zabezpečí ideálna akustika a pohodlné kreslá vytvoria uvoľnenejšiu atmosféru pre všetkých. 

To isté platí aj pre zamestnancov, ktorí pracujú na home office. Odporúča sa, aby si zabezpečili jednu miestnosť v byte alebo dome, z ktorej si môžu vytvoriť praktickú domácu kanceláriu.

zdroj: AJ Produkty

Všetky produkty, vďaka ktorým sa môže zariadiť kancelária zodpovedne tak, aby sa predišlo šíreniu vírusov, nájdeš na stránke AJ Produkty.

Zdroje: Svetová zdravotnícka organizácia, Svetová zdravotnícka organizácia

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK