Amazon rozširuje svoje portfólio. Bude vysielať priame prenosy z najlepšej futbalovej ligy sveta

  • Amazon si kúpil svoj prvý balík televíznych práv Premier League.
  • Online gigant kúpil jeden zo zostávajúcich balíkov na rok 2019 až 2022.
  • To umožní spoločnosti Amazon vysielať 20 domácich zápasov počas dvoch hracích dní.
669120050-0
Premier League
  • Amazon si kúpil svoj prvý balík televíznych práv Premier League.
  • Online gigant kúpil jeden zo zostávajúcich balíkov na rok 2019 až 2022.
  • To umožní spoločnosti Amazon vysielať 20 domácich zápasov počas dvoch hracích dní.

Najbohatšia futbalová liga na svete má v súčasnosti najlepšie profitujúcu spoločnosť sveta ako jedného z svojich televíznych partnerov. Americký technologický gigant Amazon sa zapojil do Premier League s tým, že podpísal trojročnú dohodu na streamovanie 20 zápasov Premier League v sezóne.

Spoločnosť Amazon si uvedomuje, že zaplatila za tieto práva nízku sumu 30 miliónov libier (34,04 miliónov eur), nakoľko zakúpila jeden z dvoch nežiaducich balíčkov, ktoré sa nepredali na aukcii v Premier League vlani vo februári, keď ponuky nedosiahli rezervnú cenu.

Pre príjmy Premier League je to sklamaním, keďže spoločnosť BT Sport zaplatí za druhý balík 90 miliónov libier (102,13 miliónov eur)  a celkové domáce príjmy sa odhadujú na 4,65 miliárd libier (5,28 miliárd eur). Táto suma je o približne 450 miliónov libier (510,65 miliónov eur) menšia než súčasné dohody o domácich právach vo výške 5,1 miliardy libier (5,79 miliardy eur), ale nedostatok bude ľahko pokrytý rastom zahraničných príjmov.

A mať na palube Amazon znamená, že Premier League má počas nasledujúcich troch rokov príležitosť prilákať spoločnosť zo Seattlu, aby investovala oveľa viac, keď sa televízne práva opäť predávajú na inom konkurenčnom trhu.

Amazon bude tiež streamovať týždenné highlighty a začala predbežné debaty o ďalšom futbalovom programovaní na podporu svojho nového obsahu, ktorý začína v sezóne 2019-2020. Futbal sa bude zobrazovať na Amazon Prime Video vo Veľkej Británii bez ďalších nákladov pre Prime členov.

Amazon v športe

Amazon sa stáva rastúcou silou v športovom vysielaní a už má práva na tenis, konkrétne turnaje ATP a US Open. Americký futbal je tiež vysielaný na ich internetových stránkach spoločnosti. S NFL v apríli obnovil svoju dohodu na vysielanie štvrtkových nočných zápasov na ďalšie dve sezóny.

Amazon tiež produkuje športový dokumentárny seriál s názvom „Všetko alebo nič“. Program ponúka pohľad do zákulisia troch hlavných amerických športových tímov. Séria bola zameraná na Arizona Cardinals, Los Angeles Rams a Dallas Cowboys.

Spoločnosť má závratný zisk 521,98 miliárd libier (592,33 miliárd eur) a ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Amazon, Jeff Bezos, služba Prime streaming mala v apríli viac ako 100 miliónov predplatiteľov na celom svete.

Zdroj: Daily Mail

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá