rom
Whoop.de.doo
Whoop.de.doo
Whoop.de.doo

Anna navrhovala električky, teraz má vlastnú značku top sexuálnych pomôcok s tržbami takmer 400-tisíc eur

  • Anna Marešová je zakladateľkou značky exkluzívnych sexuálnych pomôcok Whoop.de.doo, ktoré pobláznili ľudí
  • Produkty, ktoré vznikajú v dielni talentovanej dizajnérky, sú dotiahnuté do tých najmenších detailov, vďaka čomu si na konto pravidelne pripisuje aj množstvo ocenení
  • O svojom biznise a úspešnom pandemickom roku 2020 viac pre Startitup prezradila samotná podnikateľka
  • Anna Marešová je zakladateľkou značky exkluzívnych sexuálnych pomôcok Whoop.de.doo, ktoré pobláznili ľudí
  • Produkty, ktoré vznikajú v dielni talentovanej dizajnérky, sú dotiahnuté do tých najmenších detailov, vďaka čomu si na konto pravidelne pripisuje aj množstvo ocenení
  • O svojom biznise a úspešnom pandemickom roku 2020 viac pre Startitup prezradila samotná podnikateľka

Anna Marešová je produktová dizajnérka, ktorá sa venuje návrhom svetiel či dokonca električiek. Jej najväčšou vášňou sa však stala značka sexuálnych pomôcok Whoop · de · doo, ktorá najskôr odštartovala ako jej diplomová práca.

„Oblasť erotického priemyslu mi pripadala vulgárne a pri predstave, že používam niektorý z ponúkaných produktov, som pocítila hanblivosť,“ tvrdí dizajnérka.

Tomáš zo Žarnovice vybudoval z nuly miliónový biznis. V začiatkoch takmer skrachoval

Anna si preto povedala, prečo to neskúsiť inak? Dala si za cieľ vytvoriť dizajn, ktorý ľuďom ukáže, že aj erotická pomôcka môže pôsobiť ľahko, elegantne a zároveň nežne. Jej osobnou výzvou sa stalo nabúranie tabu v oblasti erotických pomôcok, chcela jednoducho a otvorene hovoriť o tom, čo ľuďom robí radosť.

zdroj: Whoop.de.doo
zdroj: Whoop.de.doo

„Zrazu to nebolo len o erotických pomôckach, ale o sexualite všeobecne, o zdraví a ďalších oblastiach s tým spojených. Či už je to povolené panvové dno po pôrode, inkontinencia alebo komunikácia s partnerom na tému posteľ.“

Anna zhromaždila všetky svoje úspory i stavebné sporenie a skúsila rozbehnúť biznis na vlastnú päsť, bez investora. „S odstupom času vidím, že som si vybrala tú najťažšiu možnú cestu, ale pre mňa tú jedinú správnu.“

zdroj: Whoop.de.doo
zdroj: Whoop.de.doo

Tvrdí, že práve vďaka tomuto kroku sa mohla držať svojho pôvodného návrhu a nepoľavovať z kvality. „Keď som Whoop · de · doo navrhovala, premýšľala som o tom, ako by mali pomôcky pôsobiť a aké by mali vyvolávať emócie. Cítila som tri pocity – nehu, čistotu a bezpečie.“

Filozofiou jej značky sa tak stala čistota formy, funkčnosť a precíznosť prevedenia. Všetky produkty majú hladký povrch bez viditeľných zvarov a zbytočných výčnelkov, vďaka čomu sú maximálne bezpečné a hygienické.

zdroj: Whoop.de.doo

Pandémia a nový projekt

Rok 2020 sa niesol pre dizajnérku v znamení úspechu. Anna Marešová si totižto predsavzala, že „privedie na svet“ menštruačný kalíšok a úplne sa tejto myšlienke odovzdala. Pri vývoji kalíška kládla dôraz nielen na jeho vzhľad, ale aj na jeho funkčnosť a komfort pri nosení.

Peter Chovanec spolu so svojim bratom predstavili vlastnú, modernú značku bicyklov Extans

„Počas rešerše a vývoja Whoop · de · doo kalíška som zistila, že konkurenčné produkty majú veľa dobrých vlastností, ale tiež veľké množstvo nedostatkov. Mojím cieľom bolo vyzdvihnúť dobré vlastnosti produktu a muchy, naopak, vychytať. Menštruačný kalíšok ponúka riešenie, ktoré je šetrné ako k ženskému telu, tak aj k životnému prostrediu, čo je pre značku Whoop · de · doo, ale aj pre mňa osobne, veľmi dôležité,“ vysvetlila pre Startitup dizajnérka.

zdroj: Whoop.de.doo

V júli Anna na sociálnych sieťach predstavila prototyp nového produktu. Svetlo sveta uzrel jeho unikátny tvar a zabodovala jedinečná červená farba. Aby mohla spustiť výrobu a zhotoviť formu, rozhodla sa získať potrebné financie cestou predpredaja menštruačných kalíškov na crowdfundingovej platforme Hithit.

„Crowdfundingové kampane vnímam aj ako prieskum trhu. Chcela som skúsiť, či o produkt bude záujem. A výsledok ma potešil. Mladšia generácia začína fungovať trošku inak. Už jej nie je jedno, keď sa niekde niečím plytvá a zbytočne sa vyhadzuje,“ povedala Anna Marešová.

zdroj: Whoop.de.doo

Pôvodne potrebná suma na zhotovenie formy vo výške takmer 17 000 eur bola vyzbieraná počas rekordných siedmich dní od spustenia kampane. Celková úspešnosť kampane bola nakoniec 263 %. Vo finále Anna vyzbierala úctyhodných takmer 46 000 eur.

Na jeseň tak mohla značka Whoop.de.doo uviesť do predaja kalíšok a čistiaci sprej. Financie zostali aj na rozbeh nového podcastu Priznaj farbu, ktorý sa zameral na ženskú intimitu.

„Chcela som ľuďom ukázať, že je možné o intímnych témach prirodzene hovoriť. Je to koniec koncov veľkou súčasťou tej značky,“ povedala o Whoop.de.doo.

zdroj: Whoop.de.doo

Tému ženskej intimity otvorila sama Anna ako moderátorka s osobnosťami a testerkami menštruačného kalíška. Prisľúbila tiež, že tento podcast bude mať ďalšie pokračovanie.

Anna poukazuje aj na projekt, v rámci ktorého pripravuje novú aplikáciu menštruačného kalendára. Prvé návrhy už ležia dizajnérke na stole, ale kým aplikáciu vyskúšajú prvé užívateľky, čaká ju ešte veľa práce.

Autorky podcastu Sexuálna výchova: Ľudia sú dnes leniví mať sex. V správach dostávame najrôznejšie fotky mužského prirodzenia

„Značka Whoop.de.doo spája dohromady to, čo k žene patrí, ale doteraz bolo roztrieštené, či už to je erotika, medicína či všeobecne intímna pomôcka. Príde mi, že nikde nie je oblasť ženskej intimity poňatá komplexne. Niekde vidíme erotické produkty, inde zdravotné a často to aj u tých produktov končí, žiadna osveta alebo pridaná hodnota,“ vysvetlila Marešová.

V neposlednom rade treba spomenúť, že jednou zo zásad dizajnérky je aj lokálna výroba produktov. „Chcela som vyrábať v Česku, aby som mala pod kontrolou kvalitu. Možno aj preto sa to spočiatku trochu predlžovalo, ale oplatilo sa,“ pripustila dizajnérka.

Nie je to ako predávať stoličky

Najviac zákazníkov má Whoop.de.doo v Česku a na Slovensku. Teraz však začína dizajnérka pracovať aj na produktoch pre zahraničné trhy.

„Nie je to ale ako predávať stoličku. Intímne pomôcky majú veľa obmedzení, pretože sa jedná o produkty pre dospelých, a to nám situáciu sťažuje,“ uvádza Marešová.

zdroj: Whoop.de.doo

Nový kalíšok je v tomto zmysle pre značku veľkou výhodou. Tu už totiž nejde o erotický produkt, takže pre neho neplatia obmedzenia inzercie. O tom, že sa značke naozaj darí, svedčia aj jej hospodárske výsledky. Firma s 20-členným tímom zamestnancov vrátane externistov má dnes obrat presahujúci 380 000 eur.

Kto je Anna Marešová?

Anna Marešová sa narodila v roku 1980 a ako produktová dizajnérka sa zameriava najmä na priemyselný dizajn. Vyštudovala Fakultu umenia a dizajnu na univerzite v Ústí nad Labem a University of Derby. Za svoju bakalársku prácu Električka pre Prahu získala celý rad ocenení.

Na svojom konte má cenu Národného technického múzea, Excelentný študentský dizajn 2009 a prestížnu cenu na Biennial of industrial design v Ľubľane, kde dostala cenu za najlepšiu študentskú prácu. Anna Marešová kladie pri svojej práci maximálny dôraz na detail, intuitivitu a udržateľnosť produktu. 

zdroj: T3 Coupé/ Anna Marešová

Jej diplomová práca Whoop.de.doo – sada erotických pomôcok pre ženy, získala veľa pozornosti. Bola ocenená Národnou cenou za študentský dizajn 2011, Exit dizajn 2011 a bola hodnotená ako prototyp roku magazínom Dolce Vita.

Anna sa venuje udržateľnému dizajnu a v roku 2018 predstavila svoju električku T3 Coupé. V roku 2012 založila vlastné štúdio Anna Marešová designers, v roku  2016 dostala za svoj Whoop.de.doo vibrátor prestížnu cenu RED DOT.

Zdroj: Whoop.de.doo

Najnovšie