Bambooska: Cesta do Ázie Martinovi zmenila pohľad na život. Dnes na Slovensko prináša eko produkty z bambusu

  • Ako na vybudovanie bambusovej značky v srdci Európy? Svoje o tom vie zakladateľ značky Bambooska, ktorej sortiment skutočne vyčnieva z davu.
bambus
Martin Bali
  • Ako na vybudovanie bambusovej značky v srdci Európy? Svoje o tom vie zakladateľ značky Bambooska, ktorej sortiment skutočne vyčnieva z davu.

Martin Bali je rodený Levičan, avšak žije v Nitre, kde vyštudoval štúdium teoretickej a experimentálnej fyziky. Išlo o odbor počítačové modelovanie v prírodných vedách na UKF v Nitre. Pustil sa aj do inžinierskeho štúdia na EUBA, no ku koncu ho to prestalo napĺňať, preto školu opustil a odišiel do praxe. Podľa jeho slov toto rozhodnutie dodnes neľutuje.


Martin v žiadnom zamestnaní nevydržal viac ako rok vkuse. Vyskúšal si rôzne pozície v IT spoločnostiach, či už vo veľkých korporáciách alebo menších firmách. “Keď pre mňa pozícia prestala byť výzvou a stala sa rutinou, môj záujem prudko klesal a potreboval som zmenu, novú výzvu,” povedal pre Startitup. Dnes je jeho hlavným zameraím chod a rozvoj neobyčajného projektu Bambooska.

“Dlho som bol zamestnanec a zbieral skúsenosti. Už od školy som hľadal vlastný projekt či myšlienku, na ktorej postavím firmu. Asi ako všetci, vždy som mal veľa nápadov, niečo som rozpracoval, a po mesiaci ma to prešlo. Prišiel ďalší skvelý nápad, a tak dokola.S Bambooskou to bolo inak. Bol to sen, ktorý som premenil na skutočnosť spojením mojej lásky k prírode s IT schopnosťami,” prezradil Martin.

Prvotným impulzom pre založenie brandu bola jeho cesta do Ázie. Zažil diametrálne inú kultúru, ktorá mu zmenila pohľad na život a hodnoty. Začal si viac vážiť čas, uvedomil si vlastné bohatstvo a to, že „my si tu vlastne žijeme úplný luxus.“

Účelom cesty bola návšteva výstavy Canton Fair v Čínskom meste Guangzhou. Keď Martin na internete objavil rozmer výstavy Canton Fair, uvedomil si možnosti, ktoré to prináša. Vyhľadával produkty v oblastiach jeho záujmov, ktoré by bolo potrebné inovovať či importovať. Vypytoval sa rodiny a priateľo,v čo im chyba, prípadne aké produkty by radi videli na našom trhu výhodnejšie.

Medzi favoritov patrila aj bambusová zubná kefka. Vo svete už variácie biodegradovateľnej kefky ponúka mnoho predajcov, no na slovenskom trhu pôsobili len dve značky. Na výstave však Martin nenašiel jediného výrobcu bambusových produktov, len zopár obchodníkov.

“Každopádne som sa po príchode domov nápadu nevzdal. Cez internet som výrobcov pracujúcich s bambusovým drevom našiel pomerne rýchlo. Cez rôzne vyhľadávače a obchodné portále som kontaktoval priamo továrne a zároveň zadal dopyt na cenové ponuky,“ prezradil.

Dnes Martin na diaľku koordinuje výrobu v Číne a lokálne ju stráži ich manažérka. “Výrobu v Číne sme zvolili najmä pre dostupnosť bambusu a rozvinutý priemysel. U nás je priemyselné pestovanie bambusu legislatívne zakázané. Navyše, bambus rastie do produkčnej veľkosti 5 rokov, tvrdé dreva ako dub až 80,” uviedol Martin.

Najťažšie na zakladaní biznisu podľa Martina bolo získať si dôveru slovenských zákazníkov a ukázať, že aj výrobky z Číny môžu byť kvalitné a ekologické. Dnes môže byť tento Slovák na dosiahnuté úspechy hrdý. „Som v prvom rade vďačný, až potom hrdý. Na to, že môj biznis je v prvom rade myšlienka žiť v spojení s prírodou, ktorú mi umožňuje šíriť,“ dodal.

Kam bude Bambooska ďalej napredovať? V budúcnosti chce značka priniesť ďalšie inovácie ekologických produktov, ako alternatívu k plastom a podieľať sa tak na znížení množstva ľuďmi produkovaného odpadu. Taktiež pokračovať v rozvoji značky po celom svete a v neposlednom rade vytvoriť nový model bambusovej zubnej kefky s ešte väčším počtom štetiniek.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech