Blo­ko­va­nie reklám je momen­tál­ne témou čís­lo jeden: Hrdin­ský čin App­le môže zni­čiť celý web!

Martin Bohunický / 24. novembra 2015 / Lifehacking

Tvo­ja strán­ka je v ohro­ze­ní. Za všet­ko pri­tom môže Sili­con Val­ley.

 

Zahrnutím ad blockingovej funkcie do iOS9 síce Apple nezamýšľal zničiť tvoj, či môj web - tak ako nie sú drony určené na zabíjanie nevinných civilistov. Apple zamýšľa zasadiť svojmu rivalovi z Google tvrdú ranu tým, že typickým Apple elegantným spôsobom ponúkne užívateľovi lepší zážitok z prehliadania webu.

A hoci tento nápad vonia ako ruža, v skutočnosti je to hnusné sebectvo a konanie čisto vo vlastnom záujme. Okrem useknutia riadneho kúsku z koláča príjmov Google, takto môže Apple poškodiť aj bežné weby kohokoľvek z nás.

 

 

Vojna veľmocí

Mali by sme si priznať, že sa nachádzame vo vojne. Vojne digitálnych superveľmocí. Ak máš iPhone či iPad, všimni si, ako pracuje s Amazonom. Amazon distribuuje Kindle na iOS. Apple ti dovoľuje kúpiť knihu z Amazonu. No nie v aplikácií. Musíš sa pracne trápiť s počítačom a kúpiť ju cez browser. Je to tak zdĺhavé, že si radšej kúpiš knihu v iBooks.

 

To isté s Amazon video appkou. Môžeš si na iPade streamovať akýkoľvek film. No aby si si ho kúpil, musíš sa trepať na amazon.com. Je to tak zdĺhavé, že si radšej kúpiš film cez iTunes.

 

Amazon nechce dať Apple svoje zisky, preto Apple nedovolí Amazonu predávať v aplikáciach. Amazon sa nechce podeliť, pretože sa cíti byť konkurencie schopným protivníkom. Kto tým trpí? Ty, zákazník. Ok, nie je to najväčší problém v súčasnom svete, no ide to proti zákazníkovi a kazí to Apple aj Amazonu imidž.

 

 

Ad blocking je trošku iný prípad. Alebo?

Na prvý pohľad vyzerá byť problém s blokovaním reklám ako niečo iné. Veď zákazníci možno chcú kupovať knižky cez Kindle, no nikto nechce viac reklám na webe. Média a reklamky si môžu vyčítať sami, čo z online reklamy urobili. Všetci ju tak nenávidíme, že máme vytrénovaný zrak, aby sme sa vyhýbali bannerom. Zašlo to tak ďaleko, že reklamky musia pri umiestňovaní reklám s týmto všetkým počítať.

 

Reklamky nechcú byť ignorované a sú hladné po informáciach. To je presne to, čo Google, Facebook a iní giganti predávajú. Spoločnosti chcú vedieť, ktorý antiperspirant si žena vo veku 25-34 rokov chce kúpiť po sledovaní House of Cards. Tu potom prichádza otázka o súkromí, a špehovaní, a vládach, a..radšej stačí.

 

V takomto prostredí príde Apple a zruší reklamy. Vyzerá ako najväčší hrdina galaxie a všetci sú nadšení. Lenže môžu takto weby prežiť? Apple chcel poškodiť Google, no dosah tohoto kroku bude oveľa..oveľa väčší. Pokiaľ nebude možnosť voľby, príjmy z reklamy nebudú. Nebudú prašule - nebude kontent.  

Apple rozhodol za nás. Blokovať sa bude. Zasiahne to aj tvoj web?

 

zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)