Bratislavčanom nadáva samospráva, že málo hlasovali v projekte Lidlu a ihrisko za desaťtisíce eur nedostanú  

  • O realizáciu projektu Lidlu s názvom ihrisko Žihadielko sa idú niektoré samosprávy priam pobiť
  • Ukážkovým príkladom je aj tá Staromestská, ktorá vyčíta absenciu detského ihriska v Starom Meste priamo jeho obyvateľom
kan
Lidl,pixabay.com
  • O realizáciu projektu Lidlu s názvom ihrisko Žihadielko sa idú niektoré samosprávy priam pobiť
  • Ukážkovým príkladom je aj tá Staromestská, ktorá vyčíta absenciu detského ihriska v Starom Meste priamo jeho obyvateľom

Moderných a bezpečných detských ihrísk v slovenských mestách nie je dosť. Detskí lekári i psychológovia upozorňujú, aké je dôležité, aby deti odmala trávili voľný čas aktívne. Preto sa Lidl rozhodol pomôcť pri budovaní najmodernejších ihrísk, ktoré deťom ponúknu aktívny pohyb zábavnou formou. Ak obyvatelia miest v dostatočnom počte zahlasujú za realizáciu projektu v ich meste, Lidl im postaví ihrisko, ktorého hodnota je 87.000 eur.

V rokoch 2016 až 2018 Lidl postavil 30 Lidl ihrísk Žihadielok v celkovej hodnote 2 610 000 eur. Žihadielko vyvolalo pozitívny ošiaľ a dokázalo zjednotiť celé mestá. Niektorých však prehra naozaj dostala. Medzi porazených patrí aj samospráva bratislavského Starého Mesta. Tá nenechala nič na náhodu a Staromešťanom na Facebooku vyčítala, že v hlasovaní ich predbehla dokonca aj malá slovenská dedinka.

„Na tomto mieste by mohlo onedlho vyrásť celkom nové ihrisko. S pieskoviskom, preliezkami, lavičkami. Detí, ktoré by si ho rady užili, je na Martinengovej a v okolí iste dosť. Hralo by sa tam určite parádne, deti by ho ochotne vymenili za smartfóny rodičov. Škoda, že ihrisko tu zrejme nebude. V hlasovaní Staromešťanov predbehli aj Sobrance – projektu sme dali 180! hlasov. Naozaj nás tak veľmi nezaujíma, ako sa zmení náš verejný priestor? Pritom stačí tak málo-pohnúť prstom,“ vyjadrila sa sa samospráva.

Samospráva po neutíchajúcej diskusii pod príspevkom daný text pozmenila, aby nevyznieval tak „buransky.“ V komentároch však ľudia vyjadrili svoj názor, na to, čo si myslia o takomto prístupe kompetentných k zveľaďovaniu mesta, v ktorom žijú.

„Je to už taký zaujímavý obraz doby, že v zastupiteľskej demokracii rozhodujeme o výstavbe destského ihriska hlasovaním na stránkach súkromného obchodného reťazca. Všetká česť Lidlu, že sa púšťajú do takýchto aktivít, ale nie je kompetencia stavať detské ihriská a starať sa o ne niekde inde?“ vyjadril sa jeden z dikutujúcich.

„Jasné, že to vyhrá dedina, lebo v meste má máloktorá ulica či susedstvo vytvorenú komunitu. Tu Anka nezakričí Vincovi, hybaj hlasuvať a Vinco zahlasuje. V meste je vždy vyššia anonymita, Zároveň máme v meste vyššiu kúpnu silu, takže hor sa do zbierky na ihrisko. Ak by každý  naň prispel 30 eur, tak majú ihrisko ako v Singapure.“

Diskutujúci z rôznych kútov Slovenska sa v komentároch priznávajú, že podobné praktiky ako samospráva Starého Mesta praktizujú aj starostovia a primátori z ich dedín a miest. Zhodujú sa, že zrejme ide o nový národný folklór, kedy kompetentní prenášajú zodpovednosť na tretiu stranu. Niektorí primátori to však poňali celkom z opačnej strany a obyvateľov navádzajú na hlasovanie ukážkovo. Primáto Trnavy napríklad ponúka za zahlasovanie za projekt zaujímavé ceny.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá