Catchbox dá slovo publiku ako nikdy predtým. Na podávanie mikrofónu môžeš zabudnúť

  • Catchbox je vo svojej podstate hovoriaci predmet v tvare kocky so zabudovaným mikrofónom. Má za cieľ skoncovať s nekonečnými monológmi na prednáškach a poskytnúť väčšiu možnosť zapojiť sa do diskusie. Účastníci môžu vyjadriť svoj názor a dať priestor niekomu ďalšiemu hodením kocky. Toto inovatívne a zároveň úplne jednoduché riešenie si získalo ako prednášajúcich, tak aj ich publiká a dizajnom zaujalo množstvo kritikov.
image_1445805454.jpeg
  • Catchbox je vo svojej podstate hovoriaci predmet v tvare kocky so zabudovaným mikrofónom. Má za cieľ skoncovať s nekonečnými monológmi na prednáškach a poskytnúť väčšiu možnosť zapojiť sa do diskusie. Účastníci môžu vyjadriť svoj názor a dať priestor niekomu ďalšiemu hodením kocky. Toto inovatívne a zároveň úplne jednoduché riešenie si získalo ako prednášajúcich, tak aj ich publiká a dizajnom zaujalo množstvo kritikov.

 

Traja kreatívni mladí ľudia pôvodom z Fínska to vychytali prostým nápadom. Catchbox je unikát už len preto, že pojem pre hádzací mikrofón ešte pravdepodobne nikto nezaviedol a doteraz tu nebolo zariadenie, ktoré by sa dalo zaradiť do tejto kategórie. Dá sa predpokladať, že každému ďalšiemu mikrofónu, ktorý je prispôsobený na hádzanie prischne označenie Catchbox.

 

 

Catchbox je mikrofón, ktorý môže speaker alebo zúčastnený hodiť len tak do publika. Podľa autorov vzbudzuje v publiku väčšiu vôľu vyjadriť svoj názor ako obyčajný mikrofón. Úspechy na seba nenechali dlho čakať, Catchbox si odniesol medzinárodnú cenu „Red Dot design award“. Ako spomenul CEO spoločnosti, Timo Kauppila: „Dokonalosť je stav, kedy už nemáte do produktu čo pridať, ale ani z neho nič odobrať. Ktokoľvek kto ju chytí musí do pár sekúnd zistiť, ako sa používa, preto to nemôže byť príliš komplikované“. Prevažná väčšina ľudí, ktorí si už produkt vyskúšali,  uviedli že by sa už viac nezúčastnili podujatia bez Catchboxu.

 

Prvotný nápad má od konečného výsledku na hony ďaleko, pôvodne chceli chalani vymyslieť aplikáciu, ktorá by zmenila smartfón diváka na mikrofón. Idea sa však zmenila, prototypy boli napchané do mäkkých plyšových objektov všetkých tvarov a veľkostí. Ohlasy boli zväčša pozitívne, sem tam sa objavila vítaná kritika, ktorá pomohla vychytať chyby a doviezť produkt do ostrej produkcie. Keď si prví zákazníci začali kocku prenajímať za cenu 50€, Kauppila okamžite sadol do auta a osobne ich doručoval.

 

 

Dnes po sebe ľudia hádžu tieto mikrofóny či už na prednáškach organizovaných TEDom alebo Googlom. Najlepším trhom pre Catchbox je samozrejme Európa a následne USA. V blízkej budúcnosti sa plánujú presadiť v Japonsku, Singapure a v Južnej Amerike. Okrem troch zakladateľov sa na tomto projekte podieľa ďalších deväť zamestnancov. Centrála sa nachádza vo Fínskom Espoo, produkcia a logistika sú sústredené v Litve a Bostone.

 

Minuloročný obrat spoločnosti činil približne 300 000 €. Podľa Pyryho Taanilu, jedného zo zakladateľov, tento rok očakávajú štvornásobný nárast. Sú plány na rozšírenie radu produktov, momentálne si vedia zákazníci objednať Catchbox upravený podľa ich predstáv, so svojím logom a vo svojej obľúbenej farbe, táto služba sa naďalej vylepšuje. Tak teda, kto má čo povedať, nech si chytí kocku a ujme sa slova.

 

 

Zdroj: goodnewsfinland.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK