Cesta k miliónom #18: Martin Mittner stojí za Nestlé továrňou v Prievidzi, ktorú v biznise nemožno prehliadnuť

  • V potravinárskom odvetví na Slovensku predbehlo spoločnosť Nestlé len Rajo
  • Tržby prievidzskej spoločnosti so ziskom 9,847 mil. € robia z Nestlé hráča, ktorého v biznise nemožno prehliadnuť
  • O chod a napredovanie slovenskej továrne sa stará Martin Mittner
cp
youtube.com, Nestlé
  • V potravinárskom odvetví na Slovensku predbehlo spoločnosť Nestlé len Rajo
  • Tržby prievidzskej spoločnosti so ziskom 9,847 mil. € robia z Nestlé hráča, ktorého v biznise nemožno prehliadnuť
  • O chod a napredovanie slovenskej továrne sa stará Martin Mittner

Švajčiarsky značkový výrobca, koncern Nestlé si na Slovensku stále drží zisky. Okrem iného aj vďaka snahe núkať Slovákom stále nové výrobky a chute, pričom sa nebojí používať metódu pokusov a omylov.

Koncern má závody na výrobu kulinárskych produktov aj v Nemecku, Francúzsku, Poľsku, Rusku a na Ukrajine. Avšak ten prievidzský, rozsahom výrobkov a zásobovaných trhov, patrí k špičke. Od roku 2013 sa tu ujal  funkcie nového country managera spoločnosti Nestlé Slovensko Martin Mittner. Mittner pracuje v spoločnosti Nestlé na rôznych pracovných pozíciách a v rôznych krajinách už od roku 1997.

Svoje pôsobenie začal v Českej republike, kde zastával rôzne úlohy v marketingu, najprv pre kulinárske produkty a cukrovinky a napokon sa stal vedúcim manažérom biznisu pod značkami MAGGI a CARPATHIA na celom českom a slovenskom trhu.

V roku 2007 odišiel kvôli práci do Nemecka, kde sa v rámci Nestlé ako marketingový manažér stal zodpovedným za biznis polievok a jedál vedúcej kulinárskej značky MAGGI na nemeckom trhu. V roku 2010 sa presunul do Ruska na vyššiu pozíciu výkonného manažéra biznisu kulinárskych a mliečnych výrobkov so zodpovednosťou za trh celého Ruska a regiónu Eurázie.

V svojej novej úlohe v Nestlé Slovensko je Mittner podriadený pánovi Torbenovi Emborgovi, generálnemu riaditeľovi Nestlé pre český a slovenský trh. Je nutné podotknúť, že od vzniku Slovenskej republiky je Nestlé najväčším slovenským výrobcom a exportérom dehydrovaných potravín a v biznise neustále napreduje.

 

Kým do roku 2003  Nestlé vyrábalo iba pre slovenský a český trh, po reštrukturalizácii výrobných kapacít v spomínanom roku, sa rozšíril odbyt výrobkov z prievidzského závodu aj do Maďarska, na Ukrajinu, do Rumunska, Bulharska a krajín bývalej Juhoslávie. Nasledovalo Grécko, severské krajiny, Rakúsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko, Cyprus, Pobaltské krajiny.

Vo vlastnom vývoji každoročne vyvinuli v priemere viac než 100 nových výrobkov, pritom do výroby bolo zaradených približne 60 výrobkov ročne. Okolo 70 percent nových výrobkov predstavovali dehydrované polievky. Filozofiou závodu je predovšetkým udržať si pozíciu kľúčového európskeho výrobcu Nestlé v oblasti dehydrovaných kulinárskych výrobkov.

Nestlé Slovensko, s.r.o. Prievidza vznikla zápisom do Obchodného registra SR v júli 1992 pod obchodným menom Carpathia, s.r.o., ktorej majetok sprivatizovala skupina Nestlé. Spoločníkmi slovenskej firmy sú švajčiarske spoločnosti skupiny Nestlé – Nestlé S.A., Nestlé A.G., Nestlé Ltd.

Materská firma Nestlé S.A. je medzinárodná potravinárska spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1866 vo Vevey pri Ženevskom jazere. S prevádzkami vo viac ako 100 štátoch, so 480 výrobnými závodmi, s viac ako 270 tisícmi zamestnancami a s ročnými tržbami v objeme viac ako 107 mld. CHF patrí Nestlé medzi najväčších svetových výrobcov potravín a nápojov.

V uplynulom roku spoločnosť zaznamenala mierny pokles vlastných tržieb  v rámci produkcie v závode Carpathia v Prievidzi za rok 2017. Celkové hospodárenie ovplyvnil aj rast osobných nákladov z 15,36 mil. EUR (2016) na 16,87 mil. EUR v roku 2017, čo bolo spôsobené zvýšením platov výrobných zamestnancov za predchádzajúce dva roky v priemere o 26 percent.

Ďalšie zvyšovanie platov je plánované na rok 2018, a to v priemere o 9,45 percent. Výhľad budúceho vývoja tržieb z vlastnej produkcie závodu je však pozitívny. Koncom roka 2017 prievidzský závod rozbehol novú výrobu na 3 linkách presťahovaných z Rakúska, ku ktorým neskôr pribudli ďalšie dve.

Vďaka tomu začal závod vyrábať približne 120 nových výrobkov, ktoré tak rozšírili portfólio na približne 600 výrobkov, z ktorých prevažná časť smeruje na zahraničné trhy. Spoločnosť Nestlé Slovensko s.r.o. v roku 2017 zvýšila zisk o  3 percentá na 9,847 mil. € a tržby jej narástli o 2 percentá na 167,1 mil. €.

Teší nás, že pozitívny hospodársky výsledok dosiahlo Nestlé Slovensko aj vďaka pokračujúcim investíciám do modernizácie výroby a neustálej renovácii receptúr výrobkov. To vedie ku skvalitňovaniu nutričných vlastností našich produktov a pretrvávajúcemu záujmu o ne zo strany zákazníkov,“ hovorí  country manager spoločnosti Nestlé Slovensko Martin Mittner.

Spoločnosť Nestlé pokračuje aj v plnení záväzkov v oblasti výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Nestlé sa podarilo zlepšiť označovanie a informovanosť zákazníkov o odporúčaných denných porciách vybraných výrobkov, znižovať v nich obsah cukru, soli, palmového oleja, či naopak zvyšovať podiel celozrnných a ovocných súčastí a vitamínov.

Nestlé dokonca oznámilo ambíciu dosiahnuť, aby do roku 2025 boli všetky použité obaly recyklovateľné alebo opätovne použiteľné. Cieľom je, aby žiadne obaly, vrátane plastov, nekončili ako odpad na skládkach.

Na Slovensku Nestlé v plnení tohto cieľa už výrazne pokročilo. Od roku 2013 nekončí žiadny odpad z výroby na skládke a je buď recyklovaný (90 percent) alebo energeticky zužitkovaný (10 percent). V roku 2017 tak spoločnosť na Slovensku prispela k zníženiu emisií CO2 o 1 327 ton.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá