HOT: Chalani z tageme získali z Indiegogo peniaze

  • O prvých dojmoch, pocitoch, ale i najbližších plánoch som sa rozprával s Tiborom Nyitrayom.
image_1414050571.png
  • O prvých dojmoch, pocitoch, ale i najbližších plánoch som sa rozprával s Tiborom Nyitrayom.

Tak ako ste dopadli?

Máme po IndieGoGo kampani a dali sme to..Sort of..Podarilo sa nám splniť náš najnižší goal, $15K.

Aký je to pocit?

Pocit pred spustením kampane je skvelý. Napätie a očakávania, aké som už dávno neprežíval. Jednoducho, po mesiacoch tvrdej práce púštate svoj nápad medzi širšie publikum a netušíte, ako obstojí. Išli sme do toho s 2 stratégiami, jedna pre B2C a druhá pre B2B.

Ako hodnotíš celú kampaň?

Za najväčší prínos kampane považujem feedback od reálnych zákazníkov a v našom prípade aj to, aká skupina sa nakoniec našimi zákazníkmi stala. IndieGoGo sme ako platformu zvolili aj preto, že ponúka oproti Kickstarteru multiple perks, čo sa pre našu kampaň ukázalo ako rozhodujúce. Najväčší objem z vyzbieranej sumy sme totiž získali za viacpočetné balíčky s personalizáciou produktu a SW. Asi ste si domysleli, že o tageme prejavili záujem najmä firmy. Tageme chcú ako jedinečný obrandovaný korporátny darček s užitočnou funkcionalitou a pridanou hodnotou.

Si spokojný s výsledkom?

Ak by ste sa ma pred jej začiatkom spýtali, či by som bral takýto výsledok, tak poviem, že nie. Priznávam, ambície sme mali vyššie.

Išiel by si znovu na IndieGoGo?

Úprimne? Samotná platform nám toho veľa nepriniesla a mali sme aj zopár technických problémov, takže nie. Ale Crowdfunding určite áno, cez svoj web.

Takže vstup na Indiegogo ľutuješ?

Po všetkom, s čím sme sa počas kampane museli vysporiadať však považujem tageme na IndieGoGo za naše malé víťazstvo s veľmi hodnotným feedbackom, na základe ktorého sme prehodnotili našu stratégiu. Nezanedbateľný je tiež fakt, že trh prejavil o tageme záujem.

Čo robíte teraz?

Momentálne riešime pokampaňovú agendu a čoskoro budeme kontaktovať našich backerov. Venovali sme čas tiež vylepšeniu HW po dizajnovej stránke a pridali pár features do SW a už sa nevieme dočkať druhej iterácie prototypu. Prehodnotili sme tiež go-to-market stratégiu a v prvej fáze chceme ísť B2B. Zvažujeme tiež vstup strategického investora, aby sme mohli naplno a rentabilne rozbehnúť výrobu a vstúpiť na trh.

Čo by si odporučil iným startupom?

Moje odporúčanie by som nasmeroval na tých, ktorí svoj nápad na business majstrujú v tichosti. Nerobte to, choďte čo najskôr na trh. Nám trh výrazne upravil koncept celého projektu a ohromne nás posunul.

 

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech