Čo by som uro­bil inak pri zakla­da­ní spo­loč­nos­ti?

Tatiana Rumanovská / 29. novembra 2015 / Lifehacking

Pod­ni­ka­nie nie je len o úspe­cho­ch. Kaž­dý zain­te­re­so­va­ný dob­re vie, že stvo­riť myš­lien­ku hod­nú rea­li­zá­cie a násled­ne ju doviesť k finál­nej hmot­nej podo­be, kto­rá navy­še aj finanč­ne dob­re vyná­ša, je nie­ke­dy viac než ťaž­šie.

 

Mitchell Harper, austrálsky biznismen, si za svoju 15 ročnú podnikateľskú kariéru prešiel všetkými fázami zakladaním spoločnosti. A to hneď 4 krát. Čo by pri ďalšom pokuse urobil inak a naopak, ktoré kroky by zopakoval? Tu je zoznam vecí, ktoré môžu pomôcť aj tebe.

 

 

1. Zameraj svoju pozornosť správnym smerom

Roztrieštenosť mysle veru nie je dobrá kamarátka s úspechom. Preto sa radšej zameraj na konkrétnu vec a urob ju o to lepšie. Venuj jej všetok svoj čas. Zameraj sa len na otázku, alebo problém, ktorý potrebuješ vyriešiť. Sústreď sa na jedného človeka, nech je to zákazník, zamestnanec, či investor. V prípade marketingu a produktu sa ti to stonásobne vyplatí.  A čo ešte Mitchell navrhuje? 

  • netráv svoj čas  „speakovaním“ na konferenciách, je to zbytočná strata času 
  • od začiatku investuj do dizajnu, najmi si šikovný tím alebo agentúru, ktorá sa o to postará
  • poznaj, v akom štádiu sa tvoj projekt nachádza a čítaj len knihy/blogy, ktoré s ním súvisia
  • rob to, v čom si dobrý a všetko ostatné posuň kompetentnejším, múdrejším, šikovnejším

 

2. Klienti

Klient je jedným zo základných stavebných kameňov nutných k optimálnemu fungovaniu akejkoľvek spoločnosti.  Preto je dôležité získať si jeho dôveru a vernosť. Stály zákazník je na nezaplatenie. Klaď dôraz na zákaznícky feedback, organizuj priebežné klientské stretnutia, ktoré podnietia produkovanie pomocných nápadov a návrhov. 

 

 

3. Vyberaj správnych zamestnancov

Zamestnaj vo svojej spoločnosti produktových manažérov s bohatými skúsenosťami v ich oblasti pôsobenia. Ubezpeč sa, že každý senior líder má svojho výkonového kouča a zariaď tak profesionálny rozvoj všetkých svojich zamestnancov.  Ak príde na prepúšťanie, konaj rýchlo bez zbytočný okolkov. Chyby v oblastiach marketingu a predaja by sa predsa vyskytovať ani opakovať nemali. Ktoré kroky by Mitchell zopakoval?

  • neustále sa samého seba pýtaj, kto ti môže čo najlepšie pomôcť s daným problémom a vyhľadaj jeho radu
  • buď si vedomý svojich schopností a síl. Ak príde ten čas, nahraď samého seba niekým skúsenejším
  • najmi si najlepších ľudí a motivuj ich rovnosťou a spravodlivosťou
  • neboj sa zamestnať aj ľudí, ktorí sú dvojnásobne starší ako ty. Jediným miestom, kde je vek prekážkou, je len tvoja myseľ.
  • Chváľ. Pochváľ všetko dobré ale nezabúdaj taktiež povedať svoj úprimný názor aj na negatíva.   

 

 

4. Investuj do seba

Ak chceš byť dobrým lídrom spoločnosti, musíš poznať všetky svoje kvality aj slabiny. Bez vedomostí  len ťažko povedieš niečo vpred. Nauč sa ovládať všetky 4 štýly vedenia a používaj ich efektívne pri vedení ľudí, vzhľadom na jedinečnosť každého jedného. Uvedom si tiež, že nie každý bude mať rovnaký záujem ako ty. Je to v poriadku. Rovnako si nemysli, že má každý také úprimné intencie ako ty. Neprenášaj do podnikania emócie. Je dôležité aby si samého seba udržiaval v harmonickom stave. Práca nie je všetko, pamätaj na svoju rodinu, priateľov, záľuby. 

  • ak chceš správne viesť, nauč sa dobre hovoriť pred publikom 
  • počúvaj a rešpektuj každý jeden názor. No nezabúdaj, je to len názor.
  • chybám sa treba vyvarovať, ale to neznamená, že sa nimi budeš do úmoru zožierať

 

Čo teda stojí za úspechom založenia prosperujúceho projektu? Ktovie, no isté je jedno. Je nesmierne dôležité zostať sústredeným, pozitívnym a zároveň prijať fakt, že aj keď dosiahneme niečo veľké, vždy je to ako na kolotoči. Aj s pádmi aj s víťazstvami, radosťami aj starosťami, ktoré sa neustále striedajú.

 

zdroj: medium.com 

Pridať komentár (0)