cukraren titulka pjimage
cukraren titulka 2
Cukráreň Nová Botanika

Cukrári si v Trnave otvorili kaviareň inšpirovanú botanickou záhradou: V gastre môžete prísť o všetko

  • Značka Cukrári.sk funguje na našom trhu už od roku 2013
  • Do prevádzok v celej krajine pečú domáce torty, zákusky a pripravujú remeselnú zmrzlinu
  • Stoja však aj za obľúbenou kaviarňou a cukrárňou Nová Botanika, kam sa oplatí zájsť nielen na cappuccino z mandľového mlieka
  • Značka Cukrári.sk funguje na našom trhu už od roku 2013
  • Do prevádzok v celej krajine pečú domáce torty, zákusky a pripravujú remeselnú zmrzlinu
  • Stoja však aj za obľúbenou kaviarňou a cukrárňou Nová Botanika, kam sa oplatí zájsť nielen na cappuccino z mandľového mlieka

Projekt Cukrári.sk je na slovenskej gastro scéne dobre známy. Ide o lídra v cukrárenskej výrobe, ktorý pôsobí ako predajca a distribútor čerstvých, ručne vyrábaných dezertov, zákuskov a tort. Tie putujú do kaviarní či cukrární po celej našej krajine. Za týmto projektom stojí tím kamarátov, a zároveň spoločníkov s vášňou pre poctivé gastro.

Mať široký záber nie je podľa Cukrárov žiadna sranda. „Koordinovať viacero projektov je často neutíchajúci zápas priorít, často veľký objem komunikácie a v neposlednom rade množstvo informácií a dát, v ktorých sa treba vedieť rýchlo orientovať.“

„Aj bujné portfólio býva častým kameňom úrazu a veľkou témou práve vo výrobnej sfére. Či už sa venujete výrobe koláčikov, alebo výrobe veselých ponožiek, šírka portfólia, s ktorou idete na trh, vám môže pekne skomplikovať život.“   

Cukrári majú plné ruky práce, no ani to ich neodradilo od otvorenia ich vlastnej prevádzky Nová Botanika. Ide o koncept malej cukrárne a kaviarne, inšpirovaný lokalitou bývalej botanickej záhrady. Útulný podnik sa navyše nachádza mimo rušného centra, v západnej časti Trnavy na ulici Botanická 58, v bytovom komplexe Botanika. Jej zakladateľmi sú Tomáš Tatarka, Norbert Szarka a Matej Marek.

zdroj: Cukráreň Nová Botanika/@javorky

Celý projekt ich stál približne 40 až 50 000 eur, kombinovali pritom vlastné aj požičané finančné zdroje.

„Je potrebné sa vždy tak rozumne báť, obzvlášť keď sme otvorili začiatkom druhej vlny koronakrízy. Návratnosť pri projekte tohto typu a pri tejto lokalite by mala byť medzi 6 až 10 rokmi. Gastro vždy bolo, je a vždy aj bude rizikové a treba myslieť na to, že investícia sa nemusí nikdy vrátiť.“

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá