CulCharge predstavuje najmenšiu nabíjačku na kľúče na svete!

  • Jeden z mála slovenských hardvérových startupov CulCharge sa chystá celému svet vyraziť dych. Po prvom úspešnom produkte, mini kábli CulCharge, prichádzajú na trh s najmenšou nabíjačkou na kľúče.
image_1432670070.jpeg
  • Jeden z mála slovenských hardvérových startupov CulCharge sa chystá celému svet vyraziť dych. Po prvom úspešnom produkte, mini kábli CulCharge, prichádzajú na trh s najmenšou nabíjačkou na kľúče.

 

Na úvod pre pripomenutie pre tých, ktorí ešte náhodou nepočuli o CulCharge. Jedná sa o unikátnu a veľmi praktickú vec, ktorá mi už niekoľko krát zachránila život. Je to vlastne kompaktný nabíjací a dátový kábel s dĺžkou menšou ako 6cm. Naozaj skvelá vecička. CulCharge už má za sebou aj úspechy. Po úspešnej crowdfunfingovej kampani, počas ktorej sa im podarilo prekonať stanovený cieľ $15.000 o takmer $80.000, si táto zázračná vecička pripisuje ďalšie úspechy. Jeden z kľúčových milestonov, ktorým sa môže CulCharge pochváliť je to, že gigant Amazon vybral slovenský CulCharge medzi top produkty CES 2015. Vôbec prvý krát sa tak stalo, že slovenská značka sa tak ocitla v tejto prestížnej spoločnosti svetových značiek, ako sú napríklad Samsung, LG či Microsoft.

 

 

Počas nášho rozhovoru padlo aj slovo investor a chalani z CulChargu priznali, že o nich malo a stále aj má záujem hneď niekoľko známych investorov. Či už je to Neulogy, alebo aj české Credo Ventures. Tieto ponuky však zatiaľ odmietli, aj keď s Andrejom Kiskom mladším majú skvelý vzťah a neoficiálne sa aj dohodli na nezáväznom stretnutí, keďže sú jedným z prvých startupov na Slovensku vôbec, ktorý dostal financovanie z Tatra Banky. Tento spôsob financovania si veľmi pochvaľujú a sú radi, že sa im podarilo dohodnúť sa s bankou na vynikajúcich podmienkach. Z banky dostali sumu presne v tej výške v akej potrebovali, aj keď im investori ponúkali viac. A najväčšou výhodou tejto formy financovania je to, že stále vlastnia 100% equity v spoločnosti.

 

 

Ďalšou novinkou CulChargu je Nikolai Lebedovsky, EMBA alias „hongkong guy“, ako mu všetci hovoria. „Nikolai je presne tým človekom, ktorý nám chýbal a presne zapadá do nášho tímu. Má za sebou už množstvo skúseností s medzinárdným biznisom, pracuje v rovnakom segmente a taktiež má za sebou jednu úspešnú crowdfundingovú kampaň,“ prezradil Viktor. Navyše má skvelo zvládnuté operácie, logistiku a takpovediac taký ten medzinárodný aspekt všetkého. Tím CulChargu sa však postupne rozrastá. Na začiatku všetkého boli zakladatelia Viktor Reviljak a Jozef Žemla, ku ktorým sa pred nedávnom pričlenil práve už spomínaný„honkong guy“. Avšak v ich tíme môžeme nájsť aj množstvo externistov a okrem toho nám prezradili, že množstvo práce outsourcujú, čo automaticky znamená, že nepotrebujú na stálo v tíme veľké množstvo ľudí, čím oveľa lepšie balansujú ich náklady.

 

 

Chalani sa pred dvoma týždňami vrátili z Dubaja, kde sa im podarila veľká vec. Dohodli sa na partnerstve s najväčším distribútorom príslušenstva pre smartphony na svete, spoločnosťou Brightstar. Ako nám chalani prezradili, tak jednou z vecí, ktorá veľmi zaujala Brightstar, bol cobranding, keďže Brightstar zásobuje príslušentvom viac ako 200+ mobilných operátorov, 40.000+ retailov a 15.000+ spoločností po celom svete. Brightstart je naozaj svetovým hráčom na trhu a dať tento deal dokopy trvalo chalanom mesiace. Skvelou správou je, že slovenský CulCharge zobrali do svojho portfólia dvanástich trendseterových značiek, ako napríklad Harman Kardon či Bang&Olufsen. Ako povedal aj samotný Viktor, tak „uzavretie dealu s Brightstarom je najväčším milestonom pre CulCharge vôbec.“

 

 

A teraz konečne k tej veľkej novinke!

Ako sme sa dozvedeli, tak CulCharge pripravuje svoj druhý produkt, ktorý vznikol viac menej tak logicky, keďže prvým bol kábel. Druhým produktom CulCharge je teda najmenšia MFI licencovaná externá batéria na kľúčoch. Jej kapacita je 1000 mAh a mala by byť schopná dobiť batériu o 30-40%. Hlavnou ideou je mať túto nabíjačku naozaj ako núdzovú nabíjačku, ktorú môžete nosiť so sebou stále na kľúčoch. Celá nabíjačka je o veľkosti bežných kľúčov od auta. Nabíjačku je možné okrem externej batérie využiť aj ako dátový kábel, to znamená, že počas nabíjania vášho iPhonu z notebooku, môžete pracovať s dátami, ktoré máte na ňom uložené. Dizajn najmenšej nabíjačky na svete vznikol pod rukami študentov VŠVU, kde bol tento projekt zadaný ako semestrálna práca. Spoluprácu s vysokou školou si chalani veľmi pochvaľujú a sú radi, že sa rozhodli pre túto spoluprácu a dali tak šancu mladým dizajnérom, aby ukázali svoje nadanie.

 

 

Celý projekt je umiestnený aj na crowdfundingovom portály Indiegogo a mal by byť robený úplne nekonvenčne a inak. Najväčším highlightom by malo byť to, že sa im podarilo ešte pred začiatkom kampane si obenchmarkovať úspech produktu, aj keď samozrejme tým najväčším bude až úspešná kampaň. Prezentačné video ku kampani je „crazy a nekonvenčné“, iné ako všetky doteraz. To znamená, že video je zamerané na pocity pri používaní produktu a samotný produkt je spomenutý iba na začiatku a v úplnom závere. Za videom stoja týpci z Be On Mind a hlavnú úlohu vo videu zohrávajú prví neamerickí víťazi X Games v motokrose, bratia Podmolovci z Čiech.

 

Skvelú kampaň najmenšej nabíjačky na kľúče CulCharge si môžete pozrieť a podporiť TU.

 

 

 

Podľa dostupných informácii sa chalanom z CulCharge sa podarilo prísť aj na prvú alternatívnu formu financovania v histórií crowdfundingu a to je, že sa im podarilo podpísať deal s Telekomom, ktorý by im ihneď po spustení kampane mal prispieť do kampane sumou vo výške $50.000. Telekomu sa veľmi zapáčil ich CulCharge aj ich následný produkt, najmenšia nabíjačka na svete, ktorý vedia využiť v mnohých prípadoch, napríklad B2B, B2C, rôzne akciové balenia, darčeky a podobne. Príprava celej kampane na nový produkt trvá už viac ako pól roka.

 

 

Cena novej najmenšej nabíjačky na svete zatiaľ nie je pevne stanovená, avšak mala by byť dostupná naozaj pre každého. Predbežne by to cez kampaň na crowdfundingu Indiegogo mohlo byť na úrovni $20-$30. Cena v retialoch by sa už potom následne mala pohybovať na úrovni $29 dolárov za Android verziu a $39 za lightning konektor pre iPhony.

Cieľom kampane Culchargu je vzbudiť veľkú pozornosť, spraviť druhú úspešnú crowdfundingovú kampaň v dvoch rokoch, ukázať, že spravili historicky prvú kampaň s gigantom akým je Telekom počas crowdfundingu a ukázať aj druhým ľudom, že existujú takisto iné alternatívne formy financovania. A samozrejme zviditeľniť produkt a brand celej firmy.

 

 

Na záver článku by som prenechal slovo Viktorovi Reviliakovi, ktorý náš rozhovor ukončil slovami: „Aj keď máme za sebou už nejaké úspechy, avšak stále je to všetko o ľuďoch, ktorí nám k tomu celému veľmi dopomohli. Preto by som sa veľmi rád zavďačil celému tímu City University, Slovenskej ambasáde v USA, Juhoafrickej ambasáde v Izraeli, KPMG, partii z Wakelake, ako aj skvelému tímu Startitup a mnohým ďalším ľudom, ktorí nám pomohli a ešte stále pomáhajú od úplného začiatku.“

 

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech