Cyklodopravu môžeš v Bratislave zlepšiť aj ty, zaplatia ti viac ako 1 000 eur 

  • Magistrát hlavného mesta hľadá človeka, ktorý pomôže zlepšiť cyklistickú infraštruktúru v Bratislave
  • Záujemcov chce nalákať na plat štartujúci na 1 000 eurách, ale aj odmeny
bicykel vallo
Facebook/ Bicykluj Bratislava, TASR/Pavol Zachar
  • Magistrát hlavného mesta hľadá človeka, ktorý pomôže zlepšiť cyklistickú infraštruktúru v Bratislave
  • Záujemcov chce nalákať na plat štartujúci na 1 000 eurách, ale aj odmeny

Cyklistická doprava je v európskych metropolách obľúbeným a často využívaným dopravným prostriedkom. Kým v mnohých mestách tvorí cyklodoprava významný podiel na celkovej doprave, napríklad vo Viedni tvorí pešia a cyklistická doprava 30 %, v Bratislave sa podľa odhadov pohybuje na len úrovni 1 %.

Jedným z hlavných dôvodov takéhoto výsledku, je už dlhodobá absencia cyklistickej infraštruktúry v meste. Predsa len, nie každý má v sebe toľko odvahy, aby denne doslova riskoval život na bratislavských cestách, kde nie je núdza o bezohľadných vodičov, ktorým častokrát rozostup 1,5 metra od cyklistu, nič nehovorí.

V tomto slovenskom meste je viac bicyklov ako áut. Na rozvoj cyklodopravy putujú vyše 3 milióny eur 

Zlepšovaniu cyklochodníkov žiaľ podľa primátora mesta Matúša Valla nenapomáha ani súčasná pandémia koronavírusu, ktorá urobila hlavnému mestu obrovský škrt cez rozpočet

Magistrát sa však aj tak snaží podmienky pre cyklistov zlepšiť, aspoň postupnými malými krokmi. Len nedávno predstavil stránku „Bicykluj Bratislava“, ktorá sa venuje výlučne problematike mestskej cyklodopravy.

Najnovšie do svojich radov hľadá človeka na pozíciu samostatný odborný referent v oddelení dopravného inžinierstvo – Cyklodoprava. Ide o prácu na plný úväzok pričom mzda sa pohybuje na úrovni 1 000 až 1 200 eur v závislosti od odborných znalostí a pracovných skúseností uchádzača. 

Na Pionierskej je nový cyklopruh

🚴‍♀️ Vznikol ochranný pruh pre cyklistov na Pionierskej ulici v oboch smerochBezpečnosť cyklistov je pre mesto dôležitá. Aj preto sme ako prví na Slovensku využili novinku v slovenskej legislatíve a na Pionierskej ulici sme v spolupráci s Bratislava – Nové Mesto vytvorili ochranný pruh pre cyklistky a cyklistov. Ochranný pruh môžete poznať aj zo zahraničia. Je označený len vodorovným značením a je mäkkým riešením na miesta, kam sa oddelená cyklotrasa nezmestí alebo kým sa plnohodnotne nezrealizuje. 🏎️ Ak ste vodiči, pozor! Vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu. Príprava segregovaných cyklotrás kvôli množstvu špecifík trvá niekoľko mesiacov až rokov. Pokiaľ nebudeme mať na niektorých uliciach bezpečné cyklotrasy mimo vozovky, chceme chrániť cyklistov aspoň takto.Prosíme všetkých, aby boli voči sebe ohľaduplní a na cestách si dávali pozor.Na ďalších cykloriešeniach, ako aj segregovaných cyklotrasách pracujeme a čoskoro vás budeme informovať o ďalších novinkách. Sledovať cyklonovinky alebo kontaktovať cyklokoordinátora môžete prostredníctvom stránky Bicykluj Bratislava

Gepostet von Bratislava – hlavné mesto SR am Donnerstag, 6. August 2020

Ak by ťa táto pozícia zlákala, náplň tvojej práce by pozostávala z riešenia podnetov od obyvateľov, práce s informačným systémom mesta, prípravy dokumentov pre ODI či spracovanie a analýza dát. Na starosti by si mal okrem iného aj riadenie výstavby väčších cyklodopravných projektov.

A čo benefity? Magistrát hovorí o možnosti udelenia peňažných benefitov, osobných príplatkov a odmien. Samozrejmosťou má byť aj pružný pracovný čas či zvýšený výmer dovolenky o jeden týždeň nad rámec zákona. Dostaneš taktiež príspevok na dopravu a stravovanie, ako aj bezplatný vstup do vybraných mestských inštitúcií. Na túto pozíciu máš možnosť prihlásiť sa najneskôr do 17. septembra 2020.

Všetko sme obetovali autám

Podľa Cyklokoalície sa v Bratislave dlhé roky až desaťročia všetko prispôsobovalo automobilom, a aj preto je tu čo naprávať. Podľa aktivistov by bolo optimálne, keby sa viac začalo uvažovať aj o satelitných obciach v okolí Bratislavy, ktoré sú s mestom úzko späté a v súčasnom stave, kedy sa stali len nocľahárňami, prinášajú aj veľké množstvo dopravy.

Člen Cyklokoalície Marek Záhradník študoval v Belgicku v meste Gent. Práve toto mesto si dokázalo včas uvedomiť, že ak tu bude pribúdať stále viac áut, situácia sa stane neúnosnou. Mesto preto začalo konať.

„Historické úzke ulice Gentu nemajú priestor na pridávanie ďalších jazdných pruhov, takže sa šlo cestou motivovania ľudí presedlať na iné druhy transportu. Dnes je celé Flámsko (severná časť Belgicka) pretkané sieťou cyklotrás, v mestách aj mimo miest. Ulica má na každej strane chodník, cyklopruh, a v strede relatívne úzky pruh / pruhy pre autá – vďaka čomu tam autá nejazdia rýchlo, lebo nemajú toľko priestoru,” vyjadril sa pre Startitup Marek.

V oblasti rozvoja cyklodopravy v slovenských mestách je dobré mať na pamäti, že väčšinu vecí nemusíme vymýšľať nanovo – stačí sa len inšpirovať mestami, kde sú ľudia vďaka okolitému prostrediu zdravší a šťastnejší. Ide napríklad o cyklistické raje ako je Nórsko, Dánsko či Holandsko.

Zdroje: Profesia, Cyklokoalícia, bratislava.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech