V tomto slovenskom meste je viac bicyklov ako áut. Na rozvoj cyklodopravy putujú vyše 3 milióny eur
- O vytváraní efektívnej cyklistickej infraštruktúry sa v mestách na Slovensku viac hovorí, než ich buduje
- Sú však aj svetlé výnimky, medzi ktoré sa chce po „bike friendly" Trnave zaradiť aj Trenčín
- O vytváraní efektívnej cyklistickej infraštruktúry sa v mestách na Slovensku viac hovorí, než ich buduje
- Sú však aj svetlé výnimky, medzi ktoré sa chce po „bike friendly" Trnave zaradiť aj Trenčín
Cyklistická doprava je v európskych metropolách obľúbeným a často využívaným dopravným prostriedkom. Kým v mnohých mestách tvorí cyklodoprava významný podiel na celkovej doprave, napríklad vo Viedni tvorí pešia a cyklistická doprava 30 %, v Bratislave sa podľa odhadov pohybuje na úrovni 1 %.
Situácia sa však pomalými krokmi zlepšuje aj v niektorých slovenských mestách. Takýmito lastovičkami je napríklad Trnava, no na cyklistov pri rozdeľovaní financií myslí aj Trenčín.
Podľa prvých výsledkov prieskumu dopravného správania, je v Trenčíne viac bicyklov ako áut. Z prieskumu vyplýva aj to, že 56% domácností v Trenčíne disponuje jedným automobilom. Bez auta sa bez problémov zaobíde štvrtina domácností.
Posted by Richard Rybníček on Tuesday, October 3, 2017
V 14 okolitých obciach, ktoré boli do prieskumu zapojené, je vybavenosť automobilmi väčšia. Na jednu domácnosť pripadá v priemere 1,24 osobného vozidla.
Najčastejšie ide o 10 ročné autá
Z hľadiska životného prostredia a zdravia obyvateľov je zaujímavá aj informácia o veku áut. Najčastejšie ľudia vlastnia autá vyrobené okolo roku 2009, ide tak prevažne o 11 ročné autá.
Čítaj viac TU>> Trnava sa mení na najlepšie slovenské mesto pre cyklistov
Tie musia spĺňať emisné limity normy Euro 5. V súčasnosti je pre nové autá v platnosti emisná norma Euro 6, ktorá má byť od budúceho roka nahradená normou ešte o číslo vyššou a prísnejšou.
Celkový počet bicyklov prevyšuje počet áut
Napriek tomu, že celkový počet bicyklov prevyšuje počet áut ako v meste, tak aj v okolitých obciach, v priemere až 45 % trenčianskych domácností nevlastní ani jeden bicykel.
Ľudia pritom na bicykloch jazdiť chcú, avšak chýba im potrebná, bezpečná infraštruktúra a viac zdieľaných mestských bicyklov.
Posted by Trenčín on Thursday, August 16, 2018
„Takzvaný bike sharing prišiel samozrejme na reč aj v téme zdieľanej mobility, kde sa potvrdila obľuba súčasného projektu Mestský bicykel. Účastníci tiež ocenili parkovaciu politiku mesta, ktorá podľa nich prispela k vyššiemu počtu spolujázd v automobiloch napríklad do zamestnania. Naopak, čo ľuďom chýba, je možnosť vziať si bicykel do autobusu MHD a systematické riešenie zdieľanej mobility,” komentuje pre Startitup výsledky prieskumu hovorkyňa mesta Trenčín Erika Ságová.
Posted by Richard Rybníček on Tuesday, October 3, 2017
Trenčín chce do cyklodopravy investovať
Doteraz sa mesto Trenčín uchádzalo o nenávratný finančný príspevok z EÚ s deviatimi projektami na cyklotrasy a vo všetkých prípadoch uspelo. Spolu ide o sumu takmer 3,1 milióna eur.
Čítaj aj tento článok>> Sagan je za uzákonenie viac ako metrového odstupu áut od cyklistov
Posted by Richard Rybníček on Monday, August 5, 2019
Niektoré cyklotrasy sú už hotové, ostatné v rôznych štádiách príprav. Čo sa týka záujmu ľudí používať na prepravu po meste bicykel, ten podľa hovorkyne mesta z roka na rok narastá. My budeme vývoj situácie v Trenčíne naďalej sledovať. Kto vie, možno už v blízkej budúcnosti budú mať cyklisti v Trenčíne podobné podmienky ako Trnavčania.