Gentlemens.sk: „Aby Gen­tle­ma­ni nevym­re­li“

Lukáš Gašparík jr. / 5. októbra 2015 / Lifehacking

Mož­no aj ty máš plný Ins­ta­gram pán­sky­ch dopl­n­kov, kto­ré by si si vedel ihneď pred­sta­viť na sebe, ale čo však v tom prí­pa­de, keď nie a nie ich zohnať? Skús nav­ští­viť por­tál Gentlemens.sk, kto­rý ti ponú­ka širo­ký sor­ti­ment pán­sky­ch dopl­n­kov. Jeden z jeho zakla­da­te­ľov Matej Lan­ča­rič nám pre­zra­dil celý ich prí­beh a ešte ove­ľa viac.

 

Nazdar Lančo, my sa poznáme, ale skús sa predstaviť aj našim čitateľom. Čomu sa teda venuješ?

Ahoj Lukáš, v prvom rade ďakujem za možnosť predstaviť sa vašim čitateľom. Musím sa priznať, že portál startitup sledujem takmer od jeho začiatkov, takže tento rozhovor je pre mňa o to vzácnejší. Moje meno je Matej Lančarič a študoval som na Univerzite Komenského v Bratislave odbor manažment, ale po bakalárovi som si vybral marketing, ktorému sa venujem aj dnes. To, čo som sa na škole naučil, dnes takmer nepoužívam, kdeže sme nemali žiadne „online marketing“ predmety.

O to viac som sa snažil sám tieto teoretické vedomosti získať a pretaviť ich v praktické skúsenosti. Čo sa mi aj podarilo, no vzdelávam sa každý deň, keďže v online marketingu sa vždy niečo deje a nové pribudne.
Pracujem ako Performance manager v slovenskej, svetovo úspešnej firme Pixel Federation. Okrem toho mám viacročné skúsenosti so SEO optimalizáciou stránok, a to OnPage ako aj OffPage. Okrem toho stojím za projektom Gentlemens.sk, ktorého cieľom je dosiahnuť väčší počet štýlovo oblečených gentlemanov v slovenských uliciach.

 

Matej Lančarič

 

Pixel je vzorom pre mnohé slovenské startupy. Prečo si myslíš, že je Pixel tam, kde dnes je?

V prvom rade preto, lebo všetci ľudia, ktorí robia u nás sú stotožnení s tým, čo Pixel robí a svoju prácu milujú. Podľa mňa sa ľudia cítia v Pixeli veľmi dobre. Myslím si tiež, že primárne kvôli tomu, že všetci pracujú na 120%, ale nie preto, že musia, ale preto, že chcú. Za každým úspechom je tvrdá práca a vysoké ciele a prípad Pixelu nie je výnimka. O tom by ti už ale mohol povedať viac Šimon. :)

 

Aká ja tvoja úloha v Pixel Federation? A čo hovoríš na Šimona, aký je šéf? :)

Zodpovedám za efektívnosť investovaných finančných prostriedkov prevažne do reklamy na Facebook-u, ale aj Google Adwords. Zabrdnem trošku aj do Afilliate marketingu, keďže manažujem zahraničné partnerské siete. Performance marketing v gamingu je úplne rozdielna vec, ako performance marketing pri eshopoch alebo iných weboch. Nie je to jednoduché a presvedčili sa o tom aj naši interní stážisti, ktorí chodia každý mesiac z iných oddelení k nám na skusy. :)

Okrem toho chodím prednášať sem-tam o performance marketingu, aký sa robí u nás v Pixelfederation.

Šimon nie je môj priamy šéf, čiže neprichádzame do pracovného kontaktu. Napriek tomu však môžem povedať, že je s ním sranda, je ľudský a má priateľské vystupovanie. Na druhej strane, keď treba,  vie byť aj prísny, ale vždy je podľa mňa fér ku každému.

 

 

Poďme ale teraz späť k tomu, prečo sme tu. Spomínal si mi Gentlemen’s. Povedz nám o tom niečo viac?

Eshop Gentlemen’s prináša našincovi možnosť nahodiť sa ako pravý gentleman. Články o pánskej móde zas užitočné a zaujímavé rady pre slovenského gentlemana. Tím Gentlemen’s momentálne tvoria traja ľudia. Ja sa venujem najmä technickej stránke eshopu, SEO a performance marketingu. Petra je tá z tímu, ktorá má kreatívne a šikovné ručičky, hlavu a stojí za takmer polovicou našich produktov. Ondrej rieši najmä chod obchodu, manažuje naše produkty a ich život a v neposlednom rade manažuje sociálne siete a účtovníctvo.

Pri výbere a tvorbe produktového portfólia však spolupracujeme ako tím a neustále sa snažíme prinášať nové podnety.

 

Takže kedy ste zistili, že by niečo podobné mohlo fungovať aj u nás? Skús opísať v skratke príbeh Gentlemen’s.

Celá myšlienka vznikla niekedy na začiatku roka 2013. Zjednodušene povedané, mali sme z našej strany dopyt po takýchto produktoch a napriek pestrej škále obchodov sme mali problém ich zohnať. Začalo to jednoducho, googlením pánskych náramkov, ktoré sú kvalitné a dostupné v zahraničí. Narazili sme na klasický problém, keď to, čo sme najviac chceli, nešlo dostať na Slovensko. Tak sme si zohnali komponenty a poskladali si prvé náramky sami. Veľmi rýchlo prišli prvé pozitívne reakcie okolia. Čo teda začalo jedným-dvoma náramkami, dnes pokračuje desiatkami produktov.

 

 

Čo všetko môžeme u vás nájsť?

Gentlemens.sk je stránka, ktorá ponúka handmade pánske doplnky pre každého správneho muža a gentlemana. Môžete teda u nás nájsť pánske náramky, pletené kravaty, drevených motýlikov, ale aj látkových, kapesníčky do saka, ale napríklad aj ozdoby do klopy. Správny gentleman si robí poznámky, takže Na Gentlemens.sk môžete nájsť aj zápisníky, či tašky. Začali sme robiť aj tričká, máme ponožky, traky, či iné veci. Môžete teda u nás toho nájsť pomerne dosť, stačí navštíviť web a všetko si prezrieť. :)

 

Pánskymi doplnkami to logicky začalo, ale čo dámy?

Naše náramky môžu nosiť aj ženy. Nie je na nich nálepka „iba muži“, aj keď sa samozrejme primárne zameriavame na mužov. 40% objednávok tvoria ženy, či už nakupujú pre seba alebo darčeky sú to darčeky pre svojich gentlemanov. Toto číslo nám priniesla analýza našich zákazníkov, pretože sa pozeráme, kto, z akého kanálu, či devicu nakupuje. Z toho dôvodu sme prichystali pred Valentínom kolekciu On&Ona, ktorá mala byť pôvodne iba na Valentína, ale mala taký úspech, že sme ju nechali po celý rok.

 

Ako zháňate všetok tovar? Odkiaľ je, tipoval by som Čína alebo sa mýlim?

Lukáš, tu sa veľmi mýlíš. Tovar si zháňame z celého sveta, to je pravda. 80% však tvoríme na Slovensku. Od nášho slovenského dodávateľa objednáváme korálky, šnúrky a podobné drobné veci. Naša Peťa potom tieto všetky komponenty spája vyrába náramky, motýliky a podobne. Tašky nám šije pani Kamila z Ružomberka, ktorú touto cestou zdravíme a gratulujeme k svadbe a bábätku. Drevených motýlikov máme od chalanov z Woodfly, ktorí sa nám sami ponúkli. Máme samozrejme aj zahraničný tovar, ako napríklad shirtstays.

 

Super, ako dlho ste hľadali ľudí, ktorí pre vás vyrábajú?

Nebolo to jednoduché, pretože sme si povedali na začiatku, že chceme ísť cestou kvality. Kvalita však nie vždy musí odzrkadľovať premrštené ceny. Takže sme sa snažili nájsť kvalitných výrobcov, ktorí majú dobré ceny a to nám nejaký ten čas veru trvalo. Prvý rok sme predávali iba náramky, no potom sa nám podarilo nájsť spomínaných výrobcov a rozšíriť produkty.

 

 

Takže postupom času sa z akejsi zábavky stala vaša vlastná značka, čo ale bude ďalej?

Stále je to hobby, ktoré robíme vo voľnom čase. Ja osobne sa napríklad prostredníctvom Gentlemen’s učím každým dňom nové a nové veci, ktoré ma obohacujú. Sú to cenné skúsenosti, ktoré by som nemohol nadobudnúť inde. Dalo by sa povedať, že Gentlemen’s je naše malé dieťa, ktoré neprestáva prekvapovať tým, ako rýchlo nám rastie pred očami a čo nové nám ponúkne dnes. My ako jeho „rodičia“ máme samozrejme predstavu, čo by z tohto dieťatka malo vyrásť a snažíme sa ho tak aj vychovať. :)

 

A teraz otázočka, ktorá bude asi zaujímať mnohých. Dá sa z podobného eshopu vyžiť? Koľko máte napríklad denne objednávok?

Určite by sa dalo vyžiť z podobného eshopu. Takýchto eshopov je na Slovensku skutočne veľa, čo sme zistili nedávno v súťaži Eshop Akcelerátor. Každopádne my investujeme peniaze primárne do produktov, aby sa nám nestávalo, že niečo nemáme dostupné. Priemerne je to tak 5-6 objednávok denne. Niekedy sú dni kedy je 15 objednávok za deň a niekedy je 1.

 

Fungujete doteraz iba ako eshop alebo môžeme nájsť váš tovar aj niekde v kamenných obchodoch?

Kamennú predajňu aktuálne nemáme, no máme naše produkty vystavené v pár kaviarňach, s ktorými sme uzavreli zmluvu. Kamenná predajňa je zatiaľ hudba budúcnosti. Tovar si môžu však zákazníci prísť pozrieť na zimný Urban market, kde plánujeme byť aj tento rok. Minulý rok nás prišlo pozrieť skutočne veľa ľudí a ich reakcie boli viac ako pozitívne.

 

 

A čo vaša konkurencia? Nemáš strach, že by vás mohli ohroziť napríklad lacné čínske vecičky?

Naša konkurencia sa vydala presne touto cestou. My sme si povedali, že si radšej poctivo vyrobíme náramok, aj keď za vyššiu cenu, ako keby sme mali kúpiť nejaký lacný shit. Inšpiráciu berieme hlavne na instagrame a zahraničných blogoch s pánskou módou a to je podľa mňa naša výhoda. Konkurenciu monitorujeme z blízka, boli by sme hlúpi, keby sme sa tvárili, že neexistuje.

 

Aké sú najbližšie plány Gentlemen’s? Čo tak obohatiť sortiment o nejaké ďalšie vychytávky?

Neustále sa snažíme predstavovať aj nové kategórie produktov od našej vlastnej značky. Zároveň hľadáme aj formou spolupráce nové slovenské a české značky, ktorými by sme obohatili naše portfólio. Nezabúdame však ani na dopĺňanie súčasného portfólia o nové druhy a modifikácie tých starých. Ešte do Vianoc určite pribudnú zaujímavé veci ako nové náramky, nové pánske tašky a hlavne úplne nové nákrčníky a šále, aby nám naši zákazníci do Vianoc nepomrzli. :)

 

Budem držať palce. Čo by si ešte na záver odkázal našim čitateľom?

Ďakujem Lukáš. Možno iba to, že chceme prinášať ľuďom množstvo inšpirácie zo sveta, ale hlavne od nás. Chceme dosiahnuť toho, aby Gentlemani nevymreli, pretože dnešná doba na nás trošku zanevrela. Pamätajte však, že "byť gentlemanom" neznamená len sa dobre obliecť. Je to hlavne o skutkoch!

Aj tebe sa zapáčil náramok, motýlik či zápisník od Gentlemen’s? Keďže myšlienka Gentlemens.sk „aby Gentlemani nevymreli“ sa nám veľmi páči, preto sme pre všetkých našich čitateľov vybavili zľavu 20% na štýlové doplnky Gentlemen’s. Stačí ak zadáš pri objednávke zľavový kód „startitup“ a je to tvoje. 

 

 

Pridať komentár (0)