Goog­le na čele 100-mili­ó­no­vej inves­tí­cie do komu­ni­kač­nej plat­for­my Symp­ho­ny

Michal Sorkovský / 14. októbra 2015 / Tools a produktivita

Bez­peč­ná clou­do­vá komu­ni­kač­ná plat­for­ma Symp­ho­ny zís­ka­la, napriek cie­ľu 50 mili­ó­nov dolá­rov, dvoj­ná­so­bok. Enorm­ný záu­jem inves­to­vať do toh­to pro­jek­tu pre­ja­vi­lo hneď via­ce­ro spo­loč­nos­tí, na čele s Goog­le, Inc. Dal­ší­mi inves­tor­mi boli Lakes­tar, Nati­xis, Socie­te Gene­ra­le, UBS a Merus Capi­tal.

 

Hoci Symphony pôvodne hľadalo investíciu vo výške 50 miliónov dolárov, záujem zo strany investorov bol taký veľký, že sa konečná investícia vyšplhala až na dvojnásobok. Aj napriek tomu, že bola situácia na burze pre cloudové služby málokedy práve vyhovujúca a okrem toho bola v poslednej dobe aj nestála, investorom sa podľa všetkého projekt Symphony zapáčil. „Trh je teraz nestabilný a ľudia sú opatrní, ale aj napriek takýmto podmienkam, nám investori umožnili získať viac peňazí, než sme pôvodne chceli,“ hovorí CEO Symphony David Gurle.  

 

 

Gurle ďalej hovorí o tom, že sa už mohlo jednať o posledný prípad, kedy muselo jeho Symphony hľadať takýmto spôsobom investíciu. To je ale tak trochu nezvyčajné, keďže ide o spoločnosť len o niečo staršiu ako rok, ktorá má za sebou zisk len dvoch väčších investícií. Spoločnosť získala už 66 miliónov dolárov z predošlej investície, na jeseň 2014. Za investíciou vtedy stálo konzorcium investičných bánk z Wall Street.  Gurle sa teda cíti byť vo veľmi dobrej pozícií a verí, že už sa nebude musieť vracať na kapitálový trh.

 

Nepochybne ide o zaujímavú investíciu aj pre Google, ktorá navyše prichádza zo strany Google Inc, nie od Google Ventures. To, že má Google dlhodobo problémy so sociálnymi médiami, vôbec nie je tajomstvom, čo potvrdzuje aj to, že sa Google + dostalo do role zabudnutého dieťaťa. Google by teda mohlo hľadať riešenie zvonka a Symphony môže byť dobrou voľbou. Je totiž možné, že by táto komunikačná platforma bola schopná konkurovať službe Skype for Business od Microsoftu.    

Spoločnosť plánuje použiť peniaze na rozvoj obchodného a marketingového oddelenia. Doteraz sa v Symphony zameriavali na iné oblasti, keďže až 100 z ich terajších 130 zamestnancov, sú technici. Keďže ale do spoločnosti prišli nové peniaze, v pláne je v najbližších 12 až 18 mesiacoch zdvojnásobiť počet zamestnancov a to hlavne so zameraním na predaj a marketing.  Okrem toho plánuje budúci rok spoločnosť expandovať do Európy a otvoriť nový office aj v Japonsku a Austrálií. 

 


zdroj: techcrunch.com

Pridať komentár (0)