Hlohovec dostal novú identitu. Bežný Slovák jej však nemusí rozumieť

  • „Fraštačania" získali pred časom pre svoje mesto nový vizuál
  • Hlohovcu ho pripravilo kreatívne štúdio Cukru z Trnavy, ktoré má za sebou množstvo úspešných projektov
  • Podrobnosti spolupráce nám prezradila kreatívna riaditeľka štúdia, Martina Slováková
berto
Cukru/Wikimedia
  • „Fraštačania" získali pred časom pre svoje mesto nový vizuál
  • Hlohovcu ho pripravilo kreatívne štúdio Cukru z Trnavy, ktoré má za sebou množstvo úspešných projektov
  • Podrobnosti spolupráce nám prezradila kreatívna riaditeľka štúdia, Martina Slováková

Pamätáš si ešte, ako sme ti predstavili novú vizuálnu identitu Banskobystrického kraja, o ktorú sa postaralo štúdio Hellephant, ktoré nedávno prešlo pod krídla vývojárov z Vacuumlabs (viac si môžeš prečítať TU)? Predtým relatívne nudný a na dnešnú dobu príliš konzervatívny vzhľad regiónu uberal na atraktivite a nový pestrofarebný dizajn pôsobí presne opačne. Svoju identitu sa nedávno rozhodla zmeniť aj Kremnica (čítaj TU), no napríklad aj Mestská televízia Trnava. A práve v Trnave dnes zakotvíme.

Gepostet von Cukru am Dienstag, 30. April 2019

Slovenský Rím je totiž miestom, odkiaľ pochádza hlavná hviezda nášho dnešného článku, kreatívne štúdio Cukru. Môžeš si ho pamätať z nášho článku o pôsobivom dokumente o hudbe Ostrov hudby. Pod krídla si zobrali vytvorenie novej identity pre mesto Hlohovec. O tom, ako celá tvorba vyzerala, sme sa opýtali Martiny Slovákovej, CEO & creative director Cukru.

Ako dlho ste na tomto projekte pracovali?

Na projekte sme pracovali približne jeden rok. Takýto objemný a komplexný projekt si vyžaduje veľa času na rešeršovanie, analýzu aj diskusiu. Zároveň je to typ projektu, ktorý musí byť postavený ako živý organizmus, ktorý funguje v čase a priestore. Nie je to statická socha na nejakom námestí.

Gepostet von Cukru am Dienstag, 30. April 2019

Proces tvorby novej vizuálnej komunikácie pre mesto je zodpovedná úloha. Je potrebné nastaviť zapamätateľný, no zároveň dostatočne variabilný a funkčný systém, s ktorým vie mesto pracovať dlhodobo, efektívne a podľa aktuálnych potrieb. Tieto atribúty sme sa snažili zohľadniť pri našom kreatívnom procese formou pravidelných stretnutí.

Do tvorby a prác na tomto projekte bol zapojený každý člen nášho tímu, no kľúčovými boli dizajnér Miloš Kučera a manažér projektu Matúš Hlinčík.

Nechalo vám mesto voľnú ruku, alebo ste mali určité mantinely?

Pri tomto type zadania je veľa vecí vopred daných a tie treba rešpektovať. Identita musí byť atraktívna na komunikáciu, no zároveň musí byť funkčná pre rozličné oficiálne výstupy. Mesto zároveň očakávalo niečo iné, nové, očakávalo nový pohľad zvonka. Pri návrhoch nám dalo voľnú ruku. Každý krok sme konzultovali a na projekte sme pracovali pri veľmi intenzívnej spoločnej diskusii.

Gepostet von Cukru am Dienstag, 30. April 2019

Na čom všetkom ste konkrétne pracovali?

Nové logo je inšpirované erbom mesta. Cituje jeho farebnosť a pomer tvarov. Dva modré obdĺžniky evokujú zvislé čiary písmena H. Priečne sú prepojené šípkou, ktorá sa stáva ikonickým a dynamickým prvkom pri rozvíjaní ďalšej vizuálnej komunikácie mesta. Okrem hlavného loga mesta sme pripravili aj logá pre jednotlivé mestské organizácie a množstvo iných podporných výstupov – propagačné materiály, oznamy, plagáty, aktualizovaný vizuál lokálnych novín alebo videá. Pri návrhoch darčekových predmetov sme sa pohrali s miestnym nárečím.

Gepostet von Cukru am Dienstag, 30. April 2019

Pracovali ste už na podobnom projekte, prípadne oslovili vás už aj iné mestá?

Máme skúsenosti s rôznymi projektmi v oblasti cestovného ruchu a dobre poznáme tento región. Projekt novej identity mesta Hlohovec nás nadchol. Máme radi menšie mestá a vidíme v nich obrovský potenciál. My sami sme ľudia, ktorí neodišli žiť a pracovať z rodného mesta inam, ale hľadajú a vytvárajú príležitosti tam, odkiaľ pochádzajú.

Gepostet von Cukru am Dienstag, 30. April 2019

Myslím si, že ako tvorivá skupina máme u nás, v štúdiu, pomerne dobre vyvinutý cit pre lokálne a regionálne projekty. Baví nás vytvárať projekty, ktoré vzťahy obyvateľov k mestám aj miestam či rôznym myšlienkam umocňujú.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá