Holandský kočíko-bicykel sa vo svete teší obrovskej popularite

Alexandra Dulaková / 21. apríla 2016 / Tech a inovácie

Bicykel Taga je totiž ideálny pre rodičov, ktorí chcú tráviť čas s deťmi, no zároveň byť aktívni a mobilní. Výmysel je spratný, ľahký, bezpečný a onedlho uzrie svetlo sveta aj jeho 2.0 verzia. Jediným nedostatkom je vysoká cena, no aj tá sa vraj má znížiť.

Nad faktom, že niečo podobné pochádza práve z Holandska, sa snáď nepozastaví vôbec nikto. Krajina, ktorej bicyklový fetiš je natoľko rozšírený, že sa na frekventovaných trasách niekedy tvoria bicyklové zápchy, podobný praktický vynález môže prijať jedine s otvorenou náručou. A mladí Holanďania sa už od útleho veku môžu učiť, aký pôžitok vie priniesť vietor vo vlasoch a pred očami ubiehajúca krajina – to všetko vďaka nie štyrom, ale len dvom kolesám a žiadnemu motoru.

Dnes už to dokonca neplatí len pre Holanďanov a v prípade Tagy nejde o dve kolesá, ale tri. Produkt sa vypredal za 72 hodín a webstránka pri tomto pretlaku spadla. A aj keď sa hovorí, že ľudí vždy najviac zaujmú „blbosti“, v tomto prípade to možno celkom neplatí. Alebo predsa hej. Nuž, posúď sám.

 

tori-spelling-1024

foto: people.com

Taga je ako bežný mestský bicykel s malými kolesami, ktoré vidíme aj u nás – v tak ne-bicyklo-friendly krajine – čoraz častejšie. Dá sa ľahko poskladať a je vraj natoľko ľahký, že to zvládne aj bežná matka vyčerpaná z celodenného kontaktu s náročným dieťaťom. A presne z toho dôvodu má bicykel pridanú hodnotu detskej sedačky, ktorá je situovaná vyššie než na väčšine podobných kusov, čo má byť príjemnejšie pre dieťa aj rodiča (a zároveň bezpečnejšie).

Ak sa teda samozrejme dieťa nechá zapnúť do sedačky, čo nie je vždy také jednoduché (ako som zistila pri náhodnom pozorovaní malých detí a ich rodičov na ulici). Niekedy sa jednoducho tvária, ako keby ich rodičia priväzoval na škripec, ktovie prečo. Možno práve po podobnom zážitku bude mať rodič za potreby sadnúť na bicykel a prevetrať si hlavu, zatiaľ čo vietor prehluší aj zúrivý rev malého dieťaťa. V tom lepšom prípade sa to dieťaťu zapáči a stíchne samo od seba.

Podobné praktiky môžu rodičia a deti používať až do šiestich rokov, resp. do približne 30 kíl (dieťaťa, nie rodiča). Spodná hranica začína niekde pri šiestich mesiacoch. V prípade, ktorý nastáva dosť často, a síce, že rodič bude namiesto bicykla potrebovať kočík, môže podobnú transformačnú operáciu zrealizovať za približne dvadsať sekúnd. Stačí vybrať dieťa, preklopiť korpus so sedadielkom (rodičovským, nie detským – detskú buginu treba počas tohto procesu vybrať spolu s dieťaťom) a veľmi bežne pôsobiaci kočík je na svete.

Aj tu ale asi platí, že je lepšie raz vidieť, ako dvakrát počuť, takže si názornú ukážku môžeš pozrieť vo videu uvedenom na konci článku (čas 01:05). Buginová časť sa samozrejme dá aj otočiť smerom k rodičovi, poprípade sa naň dajú umiestniť rovno dve – pre dve deti.

 

tag1

foto: ourlifeisbeautiful.com

 

Nerobme si však žiadne ilúzie. Tento dopravný prostriedok nie je niečo, čo by bolo určené na bežné slovenské cesty – nie pokiaľ má rodič spolu s dieťaťom chuť prežiť deň. Síce máme pár pofidérnych cyklotrás, no väčšinou vedú priamo cez cesty plné trúbiacich áut, bez štipky porozumenia a skúseností s cyklistami, nieto malými deťmi v sedačke.

U nás by sa teda Taga hodila skôr na odľahlé cesty, hrádze, alebo lesné cestičky. Samozrejme, aj to platí len v prípade, ak je rodič ochotný za podobný špás utratiť vyše 1,300 €. Pre bežnú slovenskú rodinu, s bežnými slovenskými platmi to asi nebude terno, no výrobcovia sľubujú, že spolu s novou verziou 2.00 prinesú aj dostupnejšiu cenu. Nechajme sa teda prekvapiť.

 

Taga-7-Web

foto: Taga Bikes Turkey

V ideálnej situácii, ktorá zahŕňa bezpečné cyklotrasy a nižšiu cenu, je bicykel skvelý napríklad pre rodičov – matky aj otcov, ktorí sa chcú udržať vo forme, no zároveň to chcú robiť zaujímavým spôsobom, pri ktorom nemusia dieťa na pár hodín odložiť do iných ochotných rúk. Aj keď behanie/korčuľovanie so športovým kočíkom sa už teraz osvedčilo, bicyklovanie je predsa len nielen šetrnejšie na telo (a najmä kĺby), ale pravdepodobne aj zaujímavejšie pre dieťa.

V Taga kočíku má dieťa priamy výhľad na cestu pred ním, ktorá zároveň ubieha rýchlejšie. Týmto spôsobom snáď aj vydrží dlhšie zabavené a pokojné, čo je pre rodičov iste nedoceniteľný výkon. A v prípade, že nie je dieťa aktuálne prítomné, sa dá bugina vymeniť za prepravný kočík, pričom k vybaveniu samozrejme patria aj reflexné svetlá, reflektory, prikrývka pred dažďom a tašky, ktoré s dajú umiestniť na strany kočíka.

zdroj: TagaBikes.com, Inhabitots.com, zdroj titulnej fotografie: Taga Bike Italia

Pridať komentár (0)