Hype: agentúra, ktorá pomáha startupom uspieť!

Lukáš Gašparík jr. / 8. apríla 2015 / Business

Rozhodli sme sa vám priniesť rozhovor, ktorý zaujme nejedného z vás. Na Slovensku sa partia chalanov rozhodla založiť digitálnu agentúru, ktorá je úplne iná než všetky ostatné. Veď presvedčte sa sami!

 

Marek, nie je tomu tak dávno, čo vznikla agentúra Hype a už sa vám hrnú zákazky aj zo zahraničia. Ako sa dá taký progres len za tak krátky čas dosiahnuť?

Mám na to jednoduchý návod – think and work hard :)

Ale teraz vážne – celé to vyzerá jednoducho, ale je za tým kopec driny a prebdených nocí. Ani to ale nestačí. To nadôležitejšie, čo máme, sú top ľudia, dobrá nálada v tíme a snaha neustále uvažovať a prichádzať s novými nápadmi. Prednedávnom sme napríklad spustili novú službu – app store optimization (ASO), ktorú na Slovensku nerobí takmer nikto. Takže v týchto veciach vidím základ úspechu.

 

Vo vašom portfóliu sa nachádza množstvo slovenských startupov, pre ktorých kreujete stratégie a marketingové aktivity. V čom sa líši vaša práca pre startup, na rozdiel od klasického korporátneho klienta? Sú viac premúdrelí? :)

Jedna vec je aj “premúdrelosť”. Tým, že zo strany startupov s nami väčšinou komunikujú ľudia, ktorí majú aké-také skúsenosti s marketingom, často chcú zasahovať do procesu. Nenechajú si poradiť a potom sú niektoré ich zásahy skôr kontraproduktívne. Ďalším rozdielom je, že startupy sú nepomerne flexibilnejšie a chcú oveľa rýchlejšiu reakciu ako štandardný korporátny klient. Kým u veľkej spoločnosti trvá niekoľko týždňov, často aj mesiacov, kým sa pripraví na prichádzajúcu kampaň, u startupov sa napreduje úplne iným tempom.

 

 

V čom ste unikátni, okrem toho že dokážete klientovi spraviť poriadny Hype?

Máme silný tím namiešaný z ľudí, ktorí majú mnohoročné skúsenosti z agentúrneho života, ako aj šikovných ľudí zo startupovým backgroundom. Dovolím si preto tvrdiť, že startupom rozumieme. Vieme, čo potrebujú a ako rozmýšľajú, takže im dokážeme plnohodnotne pomôcť.

 

Marek Didák

 

Jeden zo startupov, pre ktorý tvoríte digitálnu stratégiu sa stal finalistom Startupawards. Aký to je pocit byť súčasťou tohto úspechu?

A nebola to najvyššia méta, ktorú tento startup dosiahol. Zásluha ide samozrejme hlavne vynikajúcemu produktu a celému Youstice tímu. Priznám sa ale, že ma táto skutočnosť veľmi potešila. Úspechy našich klientov sú aj našimi úspechmi. Znie to síce ako klišé, ale je to 100 % pravda. V konečnom dôsledku každého potenciálneho klienta zaujíma, čo sa ti podarilo dosiahnuť pre iných klientov.

 

 

Prečo ste časť svojich aktivít zamerali práve na startupy? Je známe, že väčšinou nedisponujú veľkým budgetom. Berieš to skôr ako výzvu?

Na jednej strane je to výzva, na druhej strane zábava, keďže práca so startupmi nás úprimne baví. No a v neposlednom rade je to motivácia pomôcť startupom vyrásť. Každopádne si treba priznať, že bez peňazí to ide veľmi ťažko a preto im zároveň pomáhame dostať sa k peniazom.

 

 

Je ťažké namiešať digitálnu stratégiu každému startupu na mieru?

Je to hlavne veľmi dôležité. Vždy tvoríme stratégiu na mieru na základe detailnej analýzy a podľa konkrétnych cieľov startupu. Naše stratégie tak nie sú len výkrikmi do tmy, ale zakladajú sa na smerovaní startupu a reálnych dátach. Takže k tvojej otázke – ľahké to nie je, ale keďže vieme, čo máme robiť, dokážeme to.

 

 

Čo pokladáš za najväčšiu výzvu a zároveň za najväčšiu chybu, ktorú startupy neustále robia?

Trošku si ma predbehol, pretože práve chystám blog na túto tému. Tých chýb je samozrejme viac – napríklad to, že majú pocit, že zvládnu všetko v tíme o troch ľuďoch, bez peňazí a konkrétnej vízie. Najčastejším problémom však podľa mojich skúseností je fakt, že podceňujú analýzu a prieskum trhu. Veľmi ťažko postavíš dom, keď nepripravíš kvalitné základy.

 

Dopočul som sa, že plánujete aktivity Hype čoskoro rozšíriť aj o americký trh. Prečo ste sa rozhodli ísť práve týmto smerom?

To sú ešte trošku zákulisné informácie, ale áno, skúšame nejaké aktivitky aj pre US klientov. Máme na to niekoľko dôvodov – jedným z nich je fakt, že si chceme vyberať top projekty, aby sme sami napredovali a dokázali klientom prinášať stále lepšie výsledky. Tiež si na americkom trhu postupne budujeme sieť kontaktov, aby sme tu mohli pomôcť presadiť sa aj slovenským startupom.

  

Aké sú vaše plány do budúcna?

Okrem neustáleho hľadania kvalitných ľudí a spúšťania aktivít na US trhu, pripravujeme aj ďalšie projekty. Onedlho sa ich dozvedia aj čitatelia StartItUp :)

 

 

Akých ľudí hľadáte do svojho tímu?

Takých, ktorí sa neboja zamakať, majú pozitívny vzťah k startupom, technológiám a v marketingu sú doma. No a samozrejme to musia byť tímoví hráči, ktorí sa vždy snažia spraviť niečo navyše. Sme ako taká kreatívna talianska rodina. :)

 

Tvoj bežný deň v Hype vyzerá…?  :)

Môj bežný deň vyzerá nasledovne – ráno sa zobudím (Thank you, captain Obvious!), zacvičím si, naraňajkujem sa a idem do práce. Spolu si sadneme nad plán dňa a rozdelíme si úlohy. Potom vymýšľam stratégie, pripravujem prezentácie, stretávam sa klientmi a brainstormujeme s tímom, až kým nie je hotové to, čo hotové byť má. No a večer sa vrátim k priateľke, prípadne kukneme TopGun a idem spať.

 

Čo Hype odkazuje startupom?

Nezabúdajte na prieskum trhu a nebojte sa zariskovať a myslieť mimo škatuľe. Ak sa chcete s nami stretnúť a poradiť sa o vašej stratégii,  kľudne sa nám ozvite.

 

 Zdroj: hype.sk

Pridať komentár (0)