Ikonické Pelíšky sa dočkali remakeu. Avšak v politickej reklame

  • Kultový český film Pelíšky z konca 90. rokov je na programe v našich televíziách už tradične každé Vianoce
  • Jednu zo scén sa rozhodli českí politici využiť pri svojej kampani spojenej s voľbami do Európskeho parlamentu
parker-johnson-779902-unsplash
Unsplash
  • Kultový český film Pelíšky z konca 90. rokov je na programe v našich televíziách už tradične každé Vianoce
  • Jednu zo scén sa rozhodli českí politici využiť pri svojej kampani spojenej s voľbami do Európskeho parlamentu

To, že vznikajú filmy inšpirované politickými kampaňami, nie je vôbec neobvyklé. Aby si však politici do svojej predvolebnej kampane požičali kúsok z filmu, je už o niečo ojedinelejšie. Za príkladom nemusíme chodiť ďaleko a ani pátrať v ďalekej minulosti.

Koalícia Starostové a TOP 9 Spojenci pre Európu u našich západných susedov vo svojej komunikácii stavili na jeden z najznámejších filmov českej kinematografie, ktorý tento rok oslavuje svojich 20 rokov. Film Pelíšky z dielne režiséra Jana Hřabejka na námet Petra Šabacha, má na svojom konte až štyri prestížne ocenenia Českého leva, a teda niet sa čo čudovať, že po ňom autori nového reklamného spotu pri príležitosti eurovolieb siahli.

Film je totiž plný kultových hlášok, pričom podľa samotných hercov väčšina z nich vznikla v rámci improvizácie. Ako tvrdí portál Trebavediet.sk, podľa štatistiky z roku 2008 videlo film v kinách 1 060 375 divákov a zarobil približne 62 miliónov českých korún.

Politici si na priblíženie ich proeurópskej orientácie zvolili scénu, kedy herečka Eva Holubová stojí pri tabuli na rodičovskom združení a poučuje rodičov, že deti sa veľmi rýchlo učia chytľavé slovíčka. V pôvodnom filme použitý slangový výraz však autori reklamného spotu nahradili slovíčkom „brexit“, ktorý sa vďaka medializácii (a nakoniec aj vážnosti samotnej situácie pre Európu ako takú) dostáva pod kožu aj tým najmenším školákom.

Koalícia Starostové a TOP 9 Spojenci pre Európu dáva svojim voličom vedieť, že sú jednoznačne fanúšikmi európskeho zoskupenia.

Jsme Spojenci pro Evropu!

Rozšířil se nám tady takový nešvar! 🤭Podívejte se na oficiální volební klip Starostové a nezávislí a TOP 09 pro evropské volby!A počkejte si na konec.

Gepostet von TOP 09 am Donnerstag, 2. Mai 2019

A keďže podľa posledných štatistík sa o eurovoľby zaujímalo poslednýkrát len 13 % oprávnených voličov, z médií sa na nás hrnie jedna reklama za druhou.

Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku vyzýva, aby sme viac „nedržali hubu“, samotný Európsky parlament hrá na city kontroverzným spotom plným emócií, ktorý hovorí o dôležitosti voľby pre budúce generácie, Progresívne Slovensko v spolupráci so stranou SPOLU predstavili video s názvom „Slovensko je vtip” a svoj spot na svetlo sveta vypustilo aj ĽSNS. Vo videu tvrdí, že na propagáciu homosexuality idú milióny eur, z chlapcov sa stávajú ženy a na vine je EÚ. Viac si o týchto kampaniach prečítaš v našom článku TU.

Zdroj: Treba vedieť, Facebook

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech