INFINARIO – slovenský nástroj pre herných dizajnérov, o ktorom budeme ešte určite počuť
- Denne pribudne len na Apple Store 400 nových hier. Preto je stále viac problematickejšie presadiť svoju novú hru a to ako pre nové, tak aj pre už existujúce štúdiá. INFINARIO prináša objektívny spôsob ako sa dozvedieť, čo trápi hráčov v danej hre. Prinášame vám teda krátky rozhovor s tvorcami tohto projektu.
- Denne pribudne len na Apple Store 400 nových hier. Preto je stále viac problematickejšie presadiť svoju novú hru a to ako pre nové, tak aj pre už existujúce štúdiá. INFINARIO prináša objektívny spôsob ako sa dozvedieť, čo trápi hráčov v danej hre. Prinášame vám teda krátky rozhovor s tvorcami tohto projektu.
Čomu sa venujete?
V INFINARIO sme sústredení na jedinú vec: vytvoriť najužitočnejší nástroj na analýzu hráčov určený pre herných dizajnérov. Umožňujeme im zbierať zaujímavé hráčske dáta, pohodlne ich analyzovať a rýchlo vylepšovať hry.
Načo je to dobré?
Dobré dáta vedia objektívne ukázať silné a slabé stránky hier. Pomáhajú objavovať slabé miesta v level dizajne, ukazujú, do ktorých predmetov hráči najviac investujú a taktiež je vidno, ako vplývajú zmeny v hre na hrateľnosť a aktivitu hráčov. Jednoducho povedané – vďaka nám vedia tvorcovia hier robiť lepšie hry, tie im zarábajú viac a zarobené peniaze môžu použiť na vývoj ešte lepších hier.
Kto tvorí INFINARIO?
INFINARIO založili traja founderi. Jožo – skúsený data-miner, ktorý sa venuje produktu. Ivan, ktorý buduje tím a riadi implementáciu analytiky zákazníkom. Peťo – investor, ktorý má na starosti víziu, ďalšiu investíciu a HR. Okrem founderov máme v tíme 20 ľudí, z ktorých sa približne polovica venuje vývoju produktu a polovica jeho marketingu, budovaniu know-how a vzťahom so zákazníkmi.
Odkiaľ prišiel nápad, prvotný PUSH, že idete robiť práve toto a práve teraz?
Jožo predtým analyzoval klientov v bankách, paušálistov v telekomoch, poistencov a zákazníkov v obchodoch. Spoznal hodnotu analýz pre firmy a zároveň videl, že sa to dá robiť 100x lepšie. Založil startup a po sérii pokusov sa s Ivom rozhodli vrhnúť na analýzy v online hrách. Veľmi nám pri tom pomohlo PixelFederation, svetové herné štúdio z Bratislavy, bez ktorého by INFINARIO nikdy nevzniklo.
Ako sa vám zatiaľ darí a čo všetko už máte za sebou?
Rozbeh startupu je neskutočná jazda. Herná komunita je fantastická a je radosť s ňou pracovať. INFINARIO sme oficiálne spustili len v januári tohto roku. Máme za sebou 4 herné konferencie, 6 rôznych kampaní, 500 registrácií, 40 miliónov hráčov, pár miliárd sledovaných akcií. Každý deň vymýšľame nové kampane, máme desiatky registrácií a mnoho ľudí ochotných podeliť sa s nami o svoje myšlienky.
A čo vaša vízia a plány do budúcna?
Stať sa najužitočnejším nástrojom pre dizajnérov hier a svetovou jednotkou na tomto trhu. Game dizajnéri za nami chodia s novými nápadmi. My z nich vyberáme tie najlepšie, doťahujeme ich do konca a sprístupňujeme ich všetkým. Takto sa podieľame na budúcnosti celého gaming odvetvia.